Microsofts pressekonferanse (Xbox 360)

#23
Opprinnelig skrevet av Kilik@17.05.2005, 06.13
At Square-Enix støtter maskinen lover bra for det japanske markedet der Xbox har floppet kraftig til nå...

Av hva jeg har sett og hørt til nå, så har PS3 gjort et bedre inntrykk på meg enn Xbox 360.

Ganske skuffet over ingen Perfect Dark Zero-trailer eller noe om Halo 3.
221747​

Ganske enig der.
Sony viser hva er PS3 osv.
Men Xbox tar det som det kommer.

Men så gjenstår Nintendo. (Ser frem til hva de har å vise)
 
#24
Hvor var det jeg leste at det er bare visse Xbox(1)-spill som kan spilles på Xbox360? Skal se om jeg finner det igjen om ingen andre finner det før meg (en dårlig skjult utfordring til dere sier jeg!)

edit: fant!

At Monday's event, Microsoft also announced plans to make all games from its previous console compatible with the upcoming Xbox 360. However, few details were given regarding how, or when, updated support for Xbox titles would be achieved. Microsoft representatives did say they would start with more popular titles such as "Halo," then move down the line.

Pricing for the Xbox 360 will not be announced until after E3, which ends May 20.

Gamers who have purchased a library of games for the Xbox have been concerned about not being able to play those titles on the new console, but Microsoft representatives have said they didn't expect those worries to slow sales of the gadget.

"Backward-compatibility is not the reason people buy a new system," said David Hufford, Microsoft Xbox group product manager. "The perception is that it is significant. We've put all our energy into new titles, but since our consumers have asked for it...we've made it a goal to make all titles backward-compatible."
Kilde

MoFo2
 
#25
En ting er i hvert fall sikkert. Microsoft har i hvert fall forstått at skal man øke salget i Japan man ha sterke JRPG, noe samarbeidet med Hironobu Sakaguchi og nå Square-Enix tydelig viser.

Redigert: Får håpe det blir full bakoverkompabilitet eller så kommer nok det til å gå lang, lang tid før jeg skaffer meg en Xbox 360. Ellers var spillutvalget foreløpig skuffende.
 
#27
Driver og laster ned både Microsofts og Sonys pressekonferanse nå fra IGN (Insider) .. på henholdsvis nesten 900mb og 1,3gb.. :blunk:

MoFo2
 
#28
Prøver også laste de ned, men etter ca 10-20% sier den bare download complete... irriterende

EDIT:
Ser på konferansen nå, her var det mye svada om å nå ut til massene (det jeg er minst interessert i at en konsoll gjør), og mulighetene til å endre bakgrunnsfarger/design... Lite spennende
 
#29
Fant noe:

Da vi var på messesenteret tidligere i dag og hentet inngangskortene våre, fikk vi en interessant liste i hendene. Den vennlige tyskeren (ja, de finnes) som stod foran meg i køen, leverte fra seg en oversikt over utgivere som skal vise frem spill som aldri tidligere har blitt vist. En rekke interessante navn er på plass.


Blant annet står Activision på lista. I tillegg til det vi ikke vet om, er Neversoft sitt nestegenerasjons prosjekt Gun et spill vi håper å bli bedre kjent med (se bilde). EA står også på lista, men ryktebørsen har ingenting å by på fra den fronten. Mer snakkesalig er folk om hva Rockstar har på lur. Det nye GTA på PSP (som visstnok heter Libertine City), ertespillet The Bully og mystiske The Warrior er det vi vet om.


Japans rollespillstolthet, Square-Enix, har også noe splitter nytt på plakaten. Det samme har rallymesterne hos Codemasters. Hva de har på lager, aner vi ikke. Blizzard er et annet navn på lista. Selv om de holder kortene tett inntil brystet, blir vi ikke overrasket hvis de viser frem et spill som begynner på D og slutter iablo 3. CAPCOM er et annet japansk selskap med noen ukjente kaniner i hatten, mens alt tyder på at Konami viser frem Metal Gear Solid 4.


En liten fugl har visket oss i øret at Microsoft har Halo 3 liggende på lur, i tillegg til alle 360-spillene vi ikke vet om. Tecmo har også 360-prosjekt vi aldri (offisielt) har sett før. Ninja Gaiden 2 og Dead or Alive 4 er blant dem. Klokken halv sju lokal tid (halv fem norsk tid) begynner Microsoft sin pressekonferanse. Noen timer senere er vi tilbake på hotellet for å fortelle dere om alt vi har sett.


SEGA er et annet navn på den fire sider lange lista. Viser det endelig frem det PSP sitt første Sonic-spill?


Millitæreskperten hos Novalogic står også der, sammen med langt med spennende Nintendo. Er det Revolution? Mer om det i morgen tidlig (lokal tid), når pressekonferansen er over.


E3 Blogg
 

Lodin

Der Waaaah
#30
Hvorfor sitter jeg å ser på en grønn skjerm hvor det står at dere ikke har lov å vise det som skjer? Var dette virkelig den beste løsningen dere kunne komme komme på i denne fantastisk alltid online medieframtiden som er her allerede i dag Lillemyk?
 
#31
Blir bare mer og mer førnøyd med Xbox 360 sitt design etter å ha sett hva de to andre store aktørene har gjort med sine neste generasjons konsoller.




I WANT MY 360 NOW !!!!
 
#33
IGN har idag en interessant reportasje: 360 Running at One-Third Power

Opprinnelig skrevet av IGN
So we've been seeing the Xbox 120?

In between furiously posting the latest game information, we had the time to shoot the breeze with a PR representative from a third-party company. The conversation drifted toward the framerate issues that we've seen while previewing a few Xbox 360 titles. There is no doubt that the level of detail in the trailers is up to next-gen standards, but almost anything in-engine has chugged a bit at one point or another.

When asked about this issue our source replied that the current playable 360 games would all have framerate issues due to the fact that they are running on alpha test units. A rough estimate placed these machines at about one-third as powerful as the 360.We went head-to-head in Top Spin 2 and noticed that there were visible jaggies and a few frame drops. This is because the Alpha units do not run anti-aliasing and simply don't have the power to run a high-res game at full quality. The developers had tuned Top Spin 2 to run at a smooth 60 frames per second but this was simply not possible on the Alpha hardware. Official sources place the final development kit dates for July and the results promise to look much better.
Bilde av en Alpha-enhet i aksjon:

 
#34
Opprinnelig skrevet av Frenzy@17.05.2005, 05.31
Xbox 360 blir bakoverkompatibel for enkelt få av xbox's toppselgere
221744​

Det kan tenkes at M$ bare helgraderer seg med en slik uttalese. Det kan hende at det blir akuratt slik som med ps2 ikke støtter de eldste ps-spillene.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#38
Akkurat det samme tenkte jeg når jeg leste om det istad. Antall zombier on-screen på en gang virker simpelten forbløffende. Hvis de holder frameraten smooth og stødig, fikser et kontrollsystem som fungerer, og gjør våpnene spennende, så kan dette bli en skikkelig (wait for it) ... KILLER. HØHØHØHØHØH SNØFT.
 
#39
Når noen av våpenene er en plenklipper, en motorsag, og en altdrepende bowlingkule, samt du kan ta wrestlingtriks på dem, tror jeg dette kan bli riktig så spennende! :tommelopp: