Midnight Club 3: DUB Edition

#1
Da er det tredje spillet i serien ute, denne gang har utviklerene tatt Need For Speed Underground vrien der du modder bilene dine, pimper dem skikkelig opp og kjører ulovlige gate race.

Denne gang har spillet skikkelige lisensierte bilmerker og modding kits. Du har litt over 50 forskjellige typer biler og selvfølgelig motorsykler da som hører til i denne serien.

Du har Arcade mode med en rekke forskjellige moduser som feks Tag Matches, Capture the Flag pluss en rekke flere jeg ikke har fått testet enda. Du kan spille det over Xbox Live, System Link eller med en kamerat over split-screen.

Og selvfølgelig har du Career mode, der man skal klatre opp på listen for å bli den ultimate street raceren med det feteste gliset av en kjerre.. Eller sykkel.

Du har 3 store byer du kan velge å frese rundt i, San Diego, Atlanta, og Detroit.
I motsetning til NFSU2 så føler du at byen har litt mer liv. Mennesker som vandrer rundt omkring (eller løper for livet), noe som var total mangel i NFSU og langt mer biler og trafikk. Byene har masser av snarveier og alternative ruter, noe de aller fleste setter pris på.

Grafikken ligger på rundt samme nivå som NFSU2, kanskje litt bedre noen steder, mens dårligere andre steder igjen. Men grafikken er mer enn god nok. Spiller det på en PS2 akkurat nå, Xbox versjonen kommer nok til å være en smule skarpere og med litt bedre teksturer.
Spillet ser ut til å kjøre sånoelunde 30fps, men det går allikevel rimelig kjapt med en rask bil og litt turbo. Ikke akkurat slik som i Burnout 3 med F1 bilen, men fort nok til at du sliter litt med å henge med på hva som skjer når adrenalinet koker og du ligger på førsteplass. I tillegg så har du jo Drift/Powerslide, In-Air Control, Nitrous Boost, SlipStream Turbo, Two Wheel Driving, og Weight Transfer som gjør det hele mer interessant. Råfett å kjøre som en gris og komme til et kryss der du ser at du sliter rimelig med å komme deg igjennom, for å så presse og holde lett på L1, svinge litt på analogen og vips, så er du på 2 hjul og skviser deg lett forbi.

Ellers har du da garasjen. Trenger egentlig ikke skrive så mye om denne delen, er ganske standard greier.Kjøpe biler, fikse på motor, få deg nitro, slenge på vinyler, neons.. Ja, hele råne pakken. Heldigvis slipper du å kjøre i en enorm by fra en ende til en annen for å finne akkurat den delen du skal ha, slik som EA så klønete presenterte det for oss i NFSU2, noe jeg hatet og er neppe alene om det. Åjo, du kan selvfølgelig forandre på registreringsskiltet på bilen til et eller annet du måtte ønske. Gjelder bare å være litt kreativ siden du har begrenset med tegn du kan sette inn.

Musikken er ganske standard greier med noe hip-hop, rock og noe elektronisk skvip (in my opinion), ikke dårlig men heller ikke GTA standard. Til tross for at det er Rockstar som står bak.

Til nå virker det som om spillet er alt NFSU2 ikke klarte å innfri til. Kontrollen er god på en arcade aktig måte, dybden er større enn i NFSU2 og byene du spiller i er bare fetere med masse hopp, trafikk og liv.

Enda masse jeg ikke har fått prøvd ut i spillet, bla annet online delen. Noe jeg skal se om jeg klarer å få skrevet noe mer om på et senere tidspunkt hvis tiden timeplanen tillater det.

Anbefaler alle som likte Burnout og NFSU serien til å anskaffe seg dette spillet. For det minner om en blanding mellom disse to til tider. Bare mye bedre enn Need For Speed Underground serien. Vil ikke si at det er bedre enn Burnout 3, da disse kan egentlig ikke sammenliknes på en rettferdig måte.

This was some good shit :tommelopp:
 
#3
Glemte å nevne i farten at du har også purken i hælene i spillet. Jævlig aggresive til tider også, greit irriterende. Men igjen, de bare måtte ha purk med. Ellers blir det litt rart, ulovlig street race uten noen som skal ta deg for det. Har ikke blitt tatt og feks stoppa slik som i NFSU Hot Pursuit spilla. Aner ikke om det går an, har ikke sjekka det.
 
#4
Phuuu, blør snart i øynene. Det blir bare råere og råere. Har nå unlocket Agro special move som lar deg pløye gjennom trafikken lett som bare det. Kanonfett, får litt Burnout feeling. Og en annen special move som stopper farten på klokka litt, med andre ord slow motion. Greit å ha med mengden trafikk du må karve deg gjennom. Finnes også en siste Special Move som heter Roar (enda ikke unlocket denne), da utløser du en slags force som tvinger trafikken vekk. Alle disse special moves skal kunne brukes under multiplayer hvis man skal tro på reviews, har enda ikke fått testa det ut under multiplayer men virker som et fet feature.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#5
Lite spørsmål: Hørt rykter om at låta The Hand That Feeds av Nine Inch Nails er med i spillet. Kan du bekrefte/avkrefte?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#6
Hva i alle dager betyr «DUB»? :usikker:

Jeremy Parish på 1UP har forøvrig følgende førsteinntrykk:
Right now I'm watching Matt play Midnight Club 3 Dub Edition and I was sort of confused about why it looked like a really pretty version of the annoying GTA lowrider auto race missions until he told me what game it is. Sorry, Rockstar, we can't be friends anymore. I don't think I like your games very much.
 
#7
Opprinnelig skrevet av Thinaran@13.04.2005, 23.18
Hva i alle dager betyr «DUB»? :usikker:

Jeremy Parish på 1UP har forøvrig følgende førsteinntrykk:
Right now I'm watching Matt play Midnight Club 3 Dub Edition and I was sort of confused about why it looked like a really pretty version of the annoying GTA lowrider auto race missions until he told me what game it is. Sorry, Rockstar, we can't be friends anymore. I don't think I like your games very much.
206486​
Okey, first of all.. Aner ikke hvilken planet Jeremy er fra, for å sammenlikne dette med lowrider spillet i GTA er mektig fjernt :ler: Jaja, han har rett på sin egen mening. Men fyren må ha testa spillet ut i 50 varmegrader og kun hatt sin egen urin å leske seg på.

Forresten, DUB er et bilmagasin som Rockstar "samarbeidet" med.
 
#8
Opprinnelig skrevet av Baronen@13.04.2005, 22.27
Lite spørsmål: Hørt rykter om at låta The Hand That Feeds av Nine Inch Nails er med i spillet. Kan du bekrefte/avkrefte?
206457​
Det kan jeg bekrefte ja.

Ellers har du jo Marilyn Manson's "Rock Is Dead", Queens of the stone age, Unwritten Law, The Game feat. 50 cent, Fat Joe, Calyx ++ en rekke andre som jeg ikke gidder å nevne. Så du har rock, metal og elektronisk møl :blunk:
 
D

Deleted member 91

Gjest
#10
Wow, nå har jeg egentlig fått jævlig lyst på dette. Husker jeg elsket Midnight Club II, og det eneste jeg virkelig mislikte ved det var den jævla AI-en som var så faenfittemeg umulig. Sammenligning mellom toeren og treeren, Wikke? :)

At spillet har et brukbart soundtrack er heller ikke dårlig.
 
#11
Opprinnelig skrevet av Baronen@15.04.2005, 00.00
Wow, nå har jeg egentlig fått jævlig lyst på dette. Husker jeg elsket Midnight Club II, og det eneste jeg virkelig mislikte ved det var den jævla AI-en som var så faenfittemeg umulig. Sammenligning mellom toeren og treeren, Wikke? :)

At spillet har et brukbart soundtrack er heller ikke dårlig.
206887​
For å være ærlig så har jeg knapt prøvd 2'ern. Spilte 1'eren rimelig mye, 2'ern var en av spilla som bare glapp forbi meg.

AI'en her kan være tøff, men ikke umulig :) Må spille litt lenger uti før jeg kan si noe mer egentlig. Ble litt oppslukt av Jade Empire sprøtt nok.
 
#14
Spillet funker bra som WIKKI sier men det er noe jeg absolutt ikke liker! For det første kan du klare spillet med den første bilen du kjøper (ihverfall nesten), Ingen orker å bytte bil når du har en som er någen lunde perfekt. Alt er blitt enklere (two wheels driving er nå det enkleste i hverden, og kombinert med den der slow greia, er det nesten umulig å kræsje, noe som tar vekk litt av sjarmen fra spillet...

Tror jeg hadde likt det bedre om det bare gikk an å style (ingen motor oppgraderinger) og muligens litt raskere med litt høyere vanskelighetsgrad når det gjelder ungåelse av trafikk.
 
#15
Opprinnelig skrevet av WiKKiDCLOWN+14.04.2005, 00.52-->
<!--QuoteBegin-Baronen
@13.04.2005, 22.27
Lite spørsmål: Hørt rykter om at låta The Hand That Feeds av Nine Inch Nails er med i spillet. Kan du bekrefte/avkrefte?
206457​
Det kan jeg bekrefte ja.

Ellers har du jo Marilyn Manson's "Rock Is Dead", Queens of the stone age, Unwritten Law, The Game feat. 50 cent, Fat Joe, Calyx ++ en rekke andre som jeg ikke gidder å nevne. Så du har rock, metal og elektronisk møl :blunk:
206495​
[/b]
Og på Xboxversjonen går jeg ut ifra man kan spille av album som man har lagt inn selv?
 
#17
Opprinnelig skrevet av loppelittletom@21.04.2005, 11.36
Spillet funker bra som WIKKI sier men det er noe jeg absolutt ikke liker! For det første kan du klare spillet med den første bilen du kjøper (ihverfall nesten), Ingen orker å bytte bil når du har en som er någen lunde perfekt. Alt er blitt enklere (two wheels driving er nå det enkleste i hverden, og kombinert med den der slow greia, er det nesten umulig å kræsje, noe som tar vekk litt av sjarmen fra spillet...

Tror jeg hadde likt det bedre om det bare gikk an å style (ingen motor oppgraderinger) og muligens litt raskere med litt høyere vanskelighetsgrad når det gjelder ungåelse av trafikk.
209442​
Altså kun style bilen, ikke trimme?

Hmm...

Ser rimelig dumt ut med en hyperstyle "et-eller-annet" også har den standard motor osvosv.
Skjønner hva du mener, men uten trimming blir det jo tamt...
 
#18
Ehhm, klart faen kan motoren trimmes. Dummeste jeg har hørt :ler:
 
#19
Opprinnelig skrevet av WiKKiDCLOWN@25.04.2005, 18.35
Ehhm, klart faen kan motoren trimmes. Dummeste jeg har hørt :ler:
211451​
har aldri påstått at det ikke går ann å trimme motor (bytte deler) men for min del er dette et unødvendig tilegg! Jeg foretrekker å kjøre bilene, og det uten å bekymre seg for at bilen din ikke har den nyeste delen, som igjenn kan føre til tap. Derfor kunne de for min del fjerne hele trimme saken og styliga, men jeg vet det er enkelte som liker å sitte time etter time å fikse på alle de søte bilene sine, så derfor kunne man jo fjerne trimming :svette: :confused: :tommelopp:

løsningen kan være (og er) en autoupdate (som vi finner i garagen(hvordan i faen skrives garage?)) men synes det skulle skje automatisk ute på kartet uten at man trengte å bekymre meg!
 
#20
Opprinnelig skrevet av loppelittletom+26.04.2005, 07.59-->
<!--QuoteBegin-WiKKiDCLOWN
@25.04.2005, 18.35
Ehhm, klart faen kan motoren trimmes. Dummeste jeg har hørt :ler:
211451​
har aldri påstått at det ikke går ann å trimme motor (bytte deler) men for min del er dette et unødvendig tilegg! Jeg foretrekker å kjøre bilene, og det uten å bekymre seg for at bilen din ikke har den nyeste delen, som igjenn kan føre til tap. Derfor kunne de for min del fjerne hele trimme saken og styliga, men jeg vet det er enkelte som liker å sitte time etter time å fikse på alle de søte bilene sine, så derfor kunne man jo fjerne trimming

løsningen kan være (og er) en autoupdate (som vi finner i garagen(hvordan i faen skrives garage?)) men synes det skulle skje automatisk ute på kartet uten at man trengte å bekymre meg!
211684​
[/b]
Sorry, setningen din ble misforstått og for kjapt lest. Litt knotete setning ;) Men ja, I see. Så jeg trekker latteren tilbake.

Forresten, Online delen er kanonfet. Har nå åpnet alle byene og freser rundt med mine egne custom biler mot andre. Det går greit villt for seg og latteren sitter løst hos alle som spiller, skikkelig kul stemning. Masse kræsj og syyyke air stunts :ler:
Allerede en online klassiker for min del.