Min PS2 nekter nå alt! hjelp meg!

Maraj

Ålø- og energiminister
#1
It's official!

Jeg kjøpte min PS2 rimelig med en gang det kom ut i norge, og har nå hatt den en stund.

Selve problemet startet i det små. Den var treig med å spille CD'ene, men de ble spilt av. Men nå har det gått over til verre ting. Nå spiller den ingen spill , DVD'er eller audiodisker. jeg kommer inn på browseren og alt, men jeg får bare "disc read error" hver gang. Hvorfor? Den har vært sånn i snart ett år nå og jeg begynner å bli lei av å komme hjem med et nytt spill, som maskinen min nekter å spille av. Jeg er faktisk så desperat at jeg har satt opp den gamle Playstation og spiller Suikoden II ( som forøvrig er genialt).

Kan det ha seg at min PS2 er en Beta versjon siden jeg ikke kjenner noen andre som erfarer dette problemet?

er på randen til å investere i en ny PS2 snart...Men ønsker hjelp!!!!
 
#3
Ja, jeg tror den er blitt ødelagt litt etter litt oppgjennom åra, du kan jo enten kjøpe ny PS2 for rundt 2000,- eller du kan jo prøve å få fiksa den på et verksted.
 

Maraj

Ålø- og energiminister
#4
Det er det jeg regner med jeg også, så derfor komemr det snart en ny PS2 i mitt hus :laugh:
 
#5
Det samme skjedde med meg. Jeg gikk ned og fikk ny pga garantien.

Så skjedde det igjen og denne gangen hadde jeg ikke garanti så jeg fikk beskjed om at de ikke kunne gjøre no. Da sendte jeg fattern ned til dem (som er sint, sta og kommer fra vestlandet) og han kom tilbake med en ny.

Det er bare kreve reklamsjon hos de du kjøpte den hos.
 

Maraj

Ålø- og energiminister
#6
Vel. der har vi også ett problem. Ingen husker hvor den ble kjøpt. OG den som kjøpte den var så idiot at han ikke har kvitteringen. og det var ingen garanti helelr (weird). SÅ jeg vasser i bæsj kan du si'.

Nei det blir nok ny PS2 gitt!
 
#7
Jeg quoter meg selv, fra et emne som omhandlet rens av ps2-laser:
Du kan enten
1) Kjøpe deg en cd-renser. En cd med en liten børste på som du rett og slett bare "spiller av" i PS2-maskinen, og renser laseren mens den kjøres. Skulle være relativt lett å få tak i en sånn en; spør på nærmeste cd-sjappe.

2) Eller du kan gjøre som jeg gjorde. Du gir faen i garantien (min var likevel gått ut) og åpner playstationen selv. Med riktig skrujern går dette som fot i hose, iallefall på den eldste modellen. Fjern dekselet og litt annet stuff, og rens laseren med en q-tip. Sannsynlivis er det bare støv som gjør at laseren ypper bøll, så ikke legg deg ut med tyngre stoffer, som f.eks. sprit, for å ta knekken på noe.

Dersom PS2'en er av gammel årgang, er den nok full av støv, og det kan lønne seg å rense litt andre steder og.

Som sagt, siste alternativ er fullstendig på eget ansvar. Jeg vil ikke anbefale dette med mindre garantien er gått ut, og det første alternativet enten er uaktuelt, eller ikke fungerer.
Jeg antar det er laseren som har støvet ned. Jeg har sannsynligvis akkurat samme modell ps2 som problemmaskinen, og jeg hadde faktisk akkurat samme problem for en stund tilbake siden. Fikses rettogslett ved å rense laseren.
 
#8
PS2'en min var også helt føkka...

alt jeg gjorde var og Støvsuge den....
 

Maraj

Ålø- og energiminister
#9
Cover me! I'm entering Playstation'en min!!!! :cool:
 
#10
Opprinnelig skrevet av TurboAlex@25.04.2004, 09.49
PS2'en min var også helt føkka...

alt jeg gjorde var og Støvsuge den....
Hvis den gikk i stykker etter at du støvsugde den, så er det pga. støvsugeren. Det er noe med statisk elektrisitet. Det samme skjer med PC deler, går i stykker ved kontakt av statisk elektrisitet, mer eller mindre.

Men en sta far kan fikse de aller fleste problemer. :D
 

Maraj

Ålø- og energiminister
#11
*SUkker*

Det funka dårlig dere, så da blir et en n playstation på meg fortløpende...

Jeg skrudde opp hele dingsen og rens etter beste evne, men det ga ingen resultater...

Da er det vel kanskje noen som kan fortelle meg om synspunkter de har om PS2 silver edition?
 
F

Fanta Boy

Gjest
#12
Opprinnelig skrevet av Cybermjau@24.04.2004, 23.16
Det er det jeg regner med jeg også, så derfor komemr det snart en ny PS2 i mitt hus :laugh:
Hvis den er ødelagt ikke invister i en ny ps2 til 2000, invister i en Xbox til 1500.
 
C

Crizpy

Gjest
#13
Min ps2 ramla ned fra ei hylle, og knuste icemat`n min da den landa. Den var skikkelig-griseføkka.
Alt jeg gjorde var å åpne opp og røske og rive i ting. Da så jeg laser tingen. Ikke noe problem å komme til den. Du trenger bare et jævla lite skrujern for å komme til. Ganske enkelt å åpne opp. Heldigvis overlevde ps2`n min.
 
#14
Hør på Riku!

Det du gjør er å fjerne garantien (har nok gått ut likevel), skru opp stationen og rense den for alt støv ved hjelp av en sprayboks med luft eller å støvtørke den med q-tips (ikke bruk klut, tørkepapir eller noe annet som kan legge igjen lo og andre skitne elementer). Q-tips passer også helt perfekt til å rense laserhodet på ps2 din, rens hodet to ganger. IKKE støvsug inne PS2 da det kan bli magnetiske og elektriske forstyrrelser som virkelig kan ødelegge maskinen din.

Jeg gjorde dette med en maskin som nektet mange (ikke alle) spill jeg hadde og nå funker alt som om det var nytt. Hadde forøvrig aldri renset ps2 min før og hadde hatt den i ca drøye to år, men jeg kjøpte brukt og tipper den har vært i bruk endel før jeg fikk den..

Lykke til!!