Moddet PS2 ønskes kjøpt

Kilik

Lokal moderator
#1
På tide å skaffe seg denne nymotens konsollen...

Helst den nye, slanke versjonen, men den gamle går greit. Må kunne spille alt av import og backups.

Også på utkikk etter MGS3: Subsistence til en billig penge.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#2
Hvis du uansett skal ha en som spiller imports, så har det jo kommet ut en Metal Gear Essentials-samlepakke i USA.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#4
Essentials-pakka har en litt tilbakestående versjon av Subsistence såvidt jeg vet. Dvs. første disc har alt bonusshizzet den skal ha, det ekstra kameraet osv., men andrediscen til Subsistence (som inneholder masse FMV-er og sånt, tror jeg) følger rett og slett ikke med i Essentials-pakka. Det står tilogmed "Disc 1" på menyene i MGS3 og sånt, som er litt slapt.
 

Kilik

Lokal moderator
#5
Det ble så jeg kjøpte meg en ny, umodifisert PStwo (PAL) til 1000 kr og fikk tak i MGS3: Subsistence (PAL) brukt til 200 kr. Har planer om å kjøpe en amerikansk bakoverkompatibel PS3 som kan dekke behovet for amerikanske PS1/PS2-spill.

Mulig jeg tar sjansen på å lodde den selv senere. En brukbar chip koster ikke mer enn 200-300 kroner.
 
#6
Eller, du kan kjøpe eit memor32-minnekort på www.konsollguiden.no for ein 600-lapp.
Vil ikkje anbefale PS3 som PS2-spiller egentlig, skaff deg heller komponentkabel til PS2'en, bedre det. Hadde 60GB-versjonen og var lite imponert over interpoleringa.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#7
Men var det før firmwareoppdateringa som pussa på akkurat det problemet, eller etter?
 
#8
Sjølv med siste oppdateringa synes eg ikkje det var nåke bedre. Men det må bli ein smakssak, om du synes det er verd å ikkje få norsk PS3 (som potensielt er dyrere) berre for å kunne spele importspel. Reklamasjon og garantisaker blir muligens meir tricky også..?

Komponentkabel får du for ein hundrelapp på QXL btw. :)

Når det gjelder kompabilitet har eg ikkje hatt problemer med andre spel enn Soul Calibur 3, og det fikset dei med ein firmwareoppdatering. Mitt problem lå i at TV'en skalerte PS2-spel heilt feil på PS3'en, og nett fint på ein PS2. Men det var også berre meg.