Moderering kanskje?

Lodin

Der Waaaah
#61
Det blir bare så mye spamming og rot som ledelsen selv velger å godta. Man skulle ikke tro det, men jeg er sterk tilhenger av at det er planer om å skjerpe kustusen noen hakk. Hvis folk oppfører seg som jøpiper er det bare å hive dem på huet og ræva ut noen dager.
Jeg har og bivånet hva disse nye planene går ut på og jeg må si det stort sett virker lovende. Grønt og fint er det. :p
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#62
Jeg har nå vært medlem på dette forumet en god stund, jeg skal derfor våge meg på å komme med et par synspunkter. Jeg kommer til å si akkurat det jeg mener.

Forumets kvalitet daler og daler, det har det gjort siden det gamle forumet ble slettet. De gode medlemmene forsvinner og emnene er de samme gamle. Er det bare meg eller synes dere andre også at det er noe merkelig at et forum kalt spillegal har rundt 60% av alle innleggene sine i emner som overhodet ikke er spillrelaterte?
Ja, skyld på meg, jeg har ikke akkurat startet så mange spillemner selv i det siste. Det er riktignok en grunn til det, jeg har prøvd å engasjere spilldiskusjon en gang før med å starte noen spillemner som i det minste har forsøkt å være nogelunde seriøse. Det hele var riktignok nytteløst. Det nytter ikke å gi noen få ansvaret for å engasjere folk til å diskutere det forumet egentlig skal handle om, det må være noe medlemmene har lyst til. De må selv være med på det, vi kan ikke gjete medlemene til spillemner som en gjeng med sauer.
Hvor ligger da problemet? Jo, det ligger i brukerbasen til forumet. Forumet har nå medlemmer som virker mer interessert i å diskutere ting som overhodet ikke er spillrelaterte. Det blir en slags ond sirkel: Ikke-spillrelaterte emner trekker fler folk som hovedsaklig er interessert i den delen som igjen fører til enda mer ikke-spillrelaterte emner, mens medlemmene som er/var/kommer hit for å engasjere seg i det forumet burde handle om går lei pågrunn av manglene aktivitet i spillemnene når aktiviteten blomstrer i ukens kukkostemne.

Det er overhodet ingen sammenheng mellom dette forumet og forsiden det linker til. Jeg ser ikke på spillegals sin forside som noe jeg har lyst at forumet skal bli. Forsiden tar seg av det veldig teoretiske ved spill, til tider latterlige tørre diskusjoner mellom de 4-5 medlemmene som faktisk gjør noe der. Jo greit nok, det er emner som i og for seg kan være interessante nok, men ikke for folk flest. På den måte representerer forsiden og forumet to ytterpunkter. Forsiden er det til tider litt overintellektuelle punktet som kun tjener de spesielt interesserte, mens forumet representerer det jeg gjerne kaller for kukkostpunktet (Der folk som overhodet ikke bidrar med noe spillrelatert diskuterer/prater piss om hovedsaklig vulgære temaer).
Så hva faen er det jeg ønsker da? Jo det jeg ønsker er diskusjoner/emner om spill uten å ta bort det morsomme aspektet. Det kunne vært artig å diskutere spill uten å se at hver annen post er et angrep på den forriges skrivefeil. Det kunne vært artig å se at det var de ikke-spillrelaterte emnene som døde ut istedenfor de spillrelaterte. Det kunne vært artig om vi kunne diskutere spill uten å ta alt så høytidelig.
Dersom folk ønsker å trekke de litt mer intellektuelle spillemnene man gjerne finner på forsiden, kunne det opprettes en egen seksjon for slikt på forumet istedenfor å distansere hele greia fra forumet ved å legge det ut på forsiden.

Oppsummert: Generelt pisspreik generasjonen tærer ned hele forumet. Spilldiskusjoner må foregå på flere nivåer, både de intellektuelle og de litt mer generelle. Hovedsaklig burde dette være et forum der det er morro å diskutere spill (Som de til tider meningsløse fanboydiskusjonene i slåssespillseksjonen) samtidig som man kan engasjere seg i de litt mer tankekrevene diskusjonene (som vi ser på forsiden). Hadde også vært deilig å se et grammatisk angrep i hvert jævla emne på hele forumet med mindre det dreier som en TOTAL voldtekt av språket.
Jeg er villig til å prøve å bidra dersom en slik forandring er ønskelig, hvis det ikke er det må jeg si at min tid på dette forumet nærmer seg slutten.
 

Endre

Ødela forumet
#63
Flott innlegg. Som jeg sa på MSN, tror jeg du blir fornøyd med det nye vi har på gang. Bare litt ventetid nå, så ...
 
#64
Forsiden tar seg av det veldig teoretiske ved spill, til tider latterlige tørre diskusjoner mellom de 4-5 medlemmene som faktisk gjør noe der. Jo greit nok, det er emner som i og for seg kan være interessante nok, men ikke for folk flest. På den måte representerer forsiden og forumet to ytterpunkter. Forsiden er det til tider litt overintellektuelle punktet som kun tjener de spesielt interesserte, mens forumet representerer det jeg gjerne kaller for kukkostpunktet (Der folk som overhodet ikke bidrar med noe spillrelatert diskuterer/prater piss om hovedsaklig vulgære temaer).
[/b]
Jeg skjønner godt hva du mener. Tror mye av problemet hos tekstene er at de fortelles så lite inviterende at de få som har interesse for dem, er de samme få som allerede har kommet til samme konklusjoner eller observert det samme som tekstene tar for seg. Jeg har selv prøvt å skrive innbydende tekster, som (i terioen iallefall) skal fungere mer som en aperitif, og stimulere interesse og fascinasjon for spilling. Snarere enn å komme med benharde slutninger om hva som er hva. Det var iallefall målet, men jeg skjønner frustrasjonen din.