MOnkey Island

#1
jah, en liten Monkey Island trivia!

REGLER
1) kunn 1 spørsmål om gangen
2) du får bare stille spørsmål når du har svart på det som var.
3) alle spørsmål skal være relatert til Monkey Island serien (1, 2, 3 OG 4)
4) skal du linke til bilde, så gjerne host bildet et annent sted, og bytt navn på det.
5) forkortelser blir MI, MI1, MI2 osv...
6) lag gjerne bonus spørsmål :)


joa, da burjar vi grabbar:

en lett en:

Hva heter den, en smule irriterende personen Guybrush låser ned i en kiste?
bonus spørsmål: hvilket yrke har denne personen i MI3 og MI4?
 
#2
Det er kun en moderat evighet siden jeg spillte monkey island, men jeg mener å tro han heter "Stan". Har ikke spillt #4, men i #3 selger han livsforsikringer (På gravgården, canst thou feel it?)


Nytt spm: Hva bruker Guybrush som hjelm når han skal skytes ut av en kanon i MI?
 
#3
En kjele som en finner på kjøkkenet i SCUMM bar.

Nytt spm.: Hva er riktig "reply" til "I'll skewer you,
like a sow at a buffet." MI3.
 
#4
"when I am done with you, you'll be a boneless filèt"

hmm, hva med litt monkey combat?


tar det lett i starten:

Hva må du gjøre for å få Haggis med på "crewet" i MI3?
 
#5
For å få haggis med som en del av mannskapet ditt må du overbevise ham at du har en enorm styrke. For å overbevise han duellerer dere i tømmerstokk-kasting.
Guybrush bruker et gummitre, som spretter flere meter bortover, Haggis blir imponert og er så et medlem av mannskapet ditt.

Nytt spm: Hva feiler det vulkanguden på Blood Island? MI3
 
#6
Den er "lactose intollerant"(helt sikkert feilskrevet).
Den tåler altså ikke mye fett eller noe slikt.
Litt dårlig besvart men. :p
 
#7
ja, den er laktose intollerant, den tåler ikke melke produkter.


ta et nytt spørsmål du Eyreon
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#9
Finne kronblader fra en gul blomst i skauen som du marinerer en skinke i. Denne skinken kan du så fore pirajapudlene som holder vakt foran Elaines herskapshus med for å få dem til å sovne (komplett med stor disclaimer-plakat som fikk meg til å le høyt første gang jeg så den).

OK, nytt spørsmål...
I MI1, hvilket spill er måken bak kjøkkenet i SCUMM Bar "courtesy of", som det heter på godt norsk?
Hint: Dette står i credits-lista, så det er ikke bare tatt rett ut av lufta.
 
#10
hmmm, skulle da huske dette...

var enten sam n max eller grim fandango?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Beklager, var nok mye eldre enn som så. Merk at det er det originale Monkey Island vi snakker om, altså det første. Det burde begrense alternativene en god del. :)

Edit: Ser nå at jeg kanskje ikke uttrykte meg klart nok, så her er en presisering: Når noe er "courtesy of", betyr det at det er noe fra et annet spill (eksempelvis) som dukker opp i noe annet (i dette tilfellet et annet spill fra samme utvikler). Denne figuren/gjenstanden er da "courtesy of" dette andre spillet.
Så for å uttrykke meg med så rene ord som mulig: Hvilket annet spill er måken bak SCUMM Bar tatt fra? :)
(Bonus: Hva er SCUMM en forkortelse for?)
 
#14
vis du er så sikker på spørsmålet, så kan du faktisk ta et nytt...



ah, ny regel:


vis en har svart før deg, men ikker er 100% sikker på svaret, men du er, kan du bekrefte det og komme med et nytt spørsmål
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
Blind Guardian har rett hva hovedspørsmålet angår. Kjør på med nytt spørsmål, grabben!
Og som mhaggar sier står SCUMM ganske riktig for Script Creation Utility for Maniac Mansion.