[PC] More than meets the eye: Sonic All-Stars Racing Transformed

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#1
Jepp jepp, en av dagens dealzzz er Sonisk og Alle-Stjerner Bilkjøring Transformert, og det anbefaler jeg at folk skjøper. Hvis jeg sier at det er Sonic Kart så skjønner dere sikkert greia, men jeg vil også si at dette er mer hektisk enn Mario Kart, med kjappere endringer fram og tilbake mellom bil, båt og fly, og hvor banene også ofte endrer seg mellom hver runde. Dette til tross føles det akkurat like godt balansert som nevnte Kart, og jeg har fortsatt til gode å finne et element som ikke også finnes i Mario Kart. Forskjellen er så klart at man ræser på Sega-baner og bruker kjente Sega-figurer som Sonisk Pinnsvinet, Knoker Maurpinnsvinet, Engelske Mil "Haler" Itimen, Aleksander Barnn og Metall Sonisk. Siden dette er PC-utgaven følger det også med figurer fra PC-serier, som Foppaltrener'n, Lag Festning og Shogun, i tillegg til mer sære greier som ei dame som kjører bil i virkeligheten (ifølge Karlsen er'a mest kjent for å kræsje, and in the game), og... Vræk-Det Rolf. Men ja. Skjøp den spillen, så tar vi et offesielt SG-mesterskap i det. Lett å komme inn i (hint: Drift som om du spiller Out-Run 2), massevis av festlige baner, og fet grafikk som går silkemykt selv på høyeste innstilling her i går'n (GTX 570).
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
Som sagt: And in the game. Den eneste figuren jeg har tatt igjen med en runde.

Og ja, jeg glemte å skrive noe viktig! Sonic & All-Stars osv. har faktisk en ganske kul enspillerdel. Det er så klart World Tour (eller noe) den heter, og du kjører deg opp gjennom progressivt vanskeligere løp og events. Men! Det er smart lagt opp. Istedenfor å velge en ræser du bruker hele tida, velger du for hvert løp. Etter hvert som du vinner stjerner (for å låse opp nye løp og unlockables) og XP, får du også Mods til figurene dine som endrer karakteristikkene på kjerra deres. Wreck-It Ralph er så klart stor og tung, og har dermed høy toppfart men lav akselerasjon (bombe). Med mods endrer du det forholdet, så ja dere skjønner. Og det er ikke bare ræsing hele tida, men ulike typer løp. Ikke alle er like artige, men selv de kjipeste er helt greie.

Versus-løp går ut på at du skal ta tre motstandere i rask rekkefølge, ved å holde deg i tet inntil en timer teller ned. Greia er at du må ligge i tet over lengre tid og kjøre jevnt for å vinne, så det er mer enn bare å blæste med en rakett og kjøre forbi. Du har også Boost, Drift og Ring Races, hvor du stopper timeren ved å - jepp - booste, drifte og fly gjennom ringer. Akkurat som i Mario Kart får du en boost for å drifte, eneste forskjellen er at boosten avhenger av hvor lenge du drifter; fett system som knytter de to mekanikkene godt sammen. Så er det Traffic Race, som kort fortalt er ei hinderløype. Drøssevis av biler på banen, ikke kræsj. Ikke veldig spennende. Men! Battle Race liker jeg veldig godt. Deg og fire andre, tre liv hver, ett våpentreff fjerner ett liv, last man standing. Intense saker som krever stålkontroll.

Istedenfor at du velger klasse før du starter og så er låst til den gjennom karrieren, velger du klasse på hvert løp. A-C Class er tilgjengelig (iallfall fra start), og A gir så klart mest payola men også størst utfordring. Hvert løp gir deg opptil tre stjerner i belønning, en for hver klasse.

Så, ja. Moro spill, også når man spiller aleine der altså.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#4
Men hva hjelper det når det dumme spillet ikke vil registrere 360-kontrollen min? Blargh. Den er plug & play i andre spill jeg testa, men Sonic bare bæsjer på meg. Den kommer opp som valg i configure-menyen, men input registreres bare ikke. Er masse tråder om dette på Steam-forumet, men ingenting har hjulpet så langt. MEH

Edit: Fant ut av det. Dumme spillen klarer ikke å registrere forskjell på en "360 wireless pad" og en "360 arcade stick" når begge er tilkoblet samtidig. Ikke noe problem i andre spill, og de registreres som to forskjellige kontroller av Windows, så jeg tar ikke på meg skylda for dette her.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Eheh, var arkadestikka plugga inn som stikke nummer én eller? For i så fall er det sånn det skal værra.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#8
Har fått henne til lvl 5. :smugdog:
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#9
Støtter definitivt en SG-cup i Sanic ræsr. Det er artig nok i singleplayer, men jeg mistenker det er vesentlig mere gøyalt i multi.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
Jeg skal denge dere med Skygge Pinnsvinet og hans Dreamcast-mod.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Ja, dobbelpost fordi jeg kom på en annen ting som er litt vesentlig. Jeg tenkte jo "fett, racingspill fra Sega, gleder meg til OutRun-banen" siden, duh. Så, er det en OutRun-bane? Jada. Den er der... så fort du kjøper DLC-pakka. Uansett, bare slang den med meg (fikk med Metall Sonisk også), og det er starten på Coast 2 Coast bare at du freser ut i vannet rett før der stigningen ville startet i spillet. En helt OK bane, men ikke noe mer. Dessverre.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Den Golden Axe-banen er dritfet forøvrig.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#15
Min favorittbane så langt er Space Harrier After Burner. Stusset også på at OutRun glimret med sitt fravær, men tenkte det hadde med at Sega ikke har Ferrari-lisensen lenger (man får bla ikke kjøpt OutRun 2 på XBLA lenger). Ja ja. DLC-pakka kostet under en euro på salget.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#16
Yess. Uansett, har maksa Shadow nå, og jobber med å få Joe Musashi opp på respektabelt nivå. Bare for å illustrere hvor godt jeg liker dette spillet så kan jeg nevne at jeg akkurat prøvde et Expert-Battle Race sikkert tjue-tredve ganger på rad helt til jeg klarte det. Tror jeg fikk to levels bare på den vesle fisle-XP-en man får for å tape.

Uansett, protip time? Okay. Har ikke helt naila Rocket Start ennå, men Boost Start får du iallfall hvis du klemmer inn gassen akkurat når skjermen blir helt svart før kommentatoren sier "Two". Ja, og pass på at du stunter når du har sjansen, gjerne flere på rad siden du får mer boost av det. Og: Hvis du VIRKELIG står fast på en event, bare tap noen ganger så får du muligheten til å skippe den. Kan bli vrient å låse opp veien videre etter hvert, da.

Husker ikke hvilket spill den er fra, men det er en rombane hvor du etter hvert må flakse gjennom et asteroidebelte som er ganske fet (sikkert den Karlsen også liker). Uansett er favorittbanen soleklart Skies of Arcadia, den har alle tre modi og siste runde er en sinnssyk dash hvor du flyr hele veien og det kommer enorme flyveskip som kræsjer inn i bakken og eksploderer og faen. Ja, og Curien Mansion er dette spillets Bowser's Castle forøvrig.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#17
Den jeg tenker på er hangarskipet. (mente jeg Space Harrier? Nei, jeg mente After Burner) Kanskje mest fordi musikken eier. Men ser også Eurogamer trekker frem tredjerunden på Skies of Arcadia, men den har jeg ikke bitt meg merke i enda. Får følge med litt mer på omgivelsene neste gang.

En casual multiplayer-runde i kveld en gang?

Sånn bare et litt PS i tilfellet noen fortsatt lurer: Dette er det beste Mario Kart-spillet som ikke er Mario Kart.