Morrowind

#1
Tenkte at jeg kanskje skulle spille litt Morrowind paa Xbox, kjopte det for lenge siden, men likte det ikke noe saerlig egentlig. Skitt au, skal jo gi det en sjanse til da.
Har et sprosmaal...
Er det naturlig at spillet fryser opp i ny og ne. Altsaa, her snakker jeg om at jeg gaar litt rundt, ser en fiende, begynner aa slaa *fryse i 10 sekunder* forsetter litt *fryse i 5 sekunder*... etc etc. Ikke bare ved fiender men ellers ogsaa. Men ikke alltid.
Er dette normalt ? for hvis det er, saa er det rimelig dritt :p

Den lange loade tiden kan jeg overleve (har spilt nok c64 til aa takle det), men naar jeg spiller vil jeg at det skal flyte noe tilnaermet normalt.
 
#2
Ja, det er egentlig normalt at du opplever 5 sekunder fysning i spillet pr. 20-30 sekunders spilling. Det er fordi RAM'en til xboxen går utover CPU kraften, og dermed blir skjermkortet nedprioritert. Det som eventuelt kan hjelpe er å sette xboxen et sted hvor den ikke varmes opp, og sette kontrolleren i slot #3. Det burde ordne problemet.

Med andre ord, nei, det er ikke vanlig.
 
#3
Opprinnelig skrevet av MattMan@09.05.2005, 20.41
Ja, det er egentlig normalt at du opplever 5 sekunder fysning i spillet pr. 20-30 sekunders spilling. Det er fordi RAM'en til xboxen går utover CPU kraften, og dermed blir skjermkortet nedprioritert. Det som eventuelt kan hjelpe er å sette xboxen et sted hvor den ikke varmes opp, og sette kontrolleren i slot #3. Det burde ordne problemet.

Med andre ord, nei, det er ikke vanlig.
217796​

daeven, raskt svar !
Saa, med andre ord, en elendig port ? <_<

Xboxn min staar ikke noe varmt sted akkurat, og kontrolleren i port 3. Hmm.. merkelig. Noen grunn til at det virker bedre :ler:

Du sier forst at det ja, er normalt, men etterpaa nei ??? :blunk:
 
#4
Ah, du må ikke tro alt du leser. Du kan gjerne tro det jeg har skrevet med liten skrift.
Men, siden spøken ikke virket, Jeg vet ikke hva som er galt med spillet, men det er i alle fall ikke normalt. Det kan være problemer med DVD linsa, noe du får fikset gratis ved support. Kontakt Microsoft. :)
 
#5
Hmmm... satte akkurat inn spillet og naa funker det helt merksnodig bra. Kun smaa framerate issues. Loade tidene er bedre ogsaa.
Merkelig. Naar jeg kjopte spillet for jul var det bare fysing og dritt uansett hva jeg gjorde, mens naa har jeg drept flere fiender uten at det har fryst seg.

Snodig.. :/
 
#7
Opprinnelig skrevet av Revan@10.05.2005, 21.18
Kjøp det til PC, min venn. Der virker det himmelsk..
218295​
Kunne ikke sagt det bedre selv.

kan jeg anbefale ekstrapakkene også?
ja det kan jeg ^_^
 
#8
hmmm... hvorfor skal jeg kjope det til PC naar jeg allerede har det itl Xbox som naa funker helt fint ? Personlig liker jeg bedre aa spille paa consoler ogsaa, saa slik er det ;)
Dessuten har denne Morrowind versjonen alle ekstra pakkene tror jeg. Staar som saa bakpaa coveret.
 
#9
En del spill kan være morsommere på Console, og Morrowind er en av dem. Det som gjøre pc-versjonen bedre er at, der kan du Fikse Bugs (Som det er en del av), Laste ned Plugins og såklart lage ting selv med Construction Set.