Mortal Kombat teamet ser etter å forlate Midway

#1
Etter at utviklerne bak Mortal Kombat serien har fått nok av å bli dårlig behandlet og ikke fått utbetalt bonusen de var lovt for Mortal Kombat VS DC, ser de etter nye sellskaper og eget studio.

Midway selv mener at teamet er i god form og sier at det er noen andre høye hatter som nekter å betale ut bonusen.

Om en eventuell split vill skje beholder fortsatt Midway rettighetene til MK franchisen, men uten MK teamet så blir det vanskelig å gi ut noe, da de ikke har så mange andre dyktige folk innen selskapet.
Det blir sannsynlighvis da aktuellt å auktionere ut rettighetene.

Det hadde vært gøy å se MK i hendene på et annet studio som feks Rockstar eller EA for å gi serien den nye starten den virkelig trenger, da det ikke har kommet ut et bra MK spille siden Mortal Kombat trilogy.
 

Lodin

Der Waaaah
#2
Spørsmålet er vel hvor de skal gå etter dette? Siden de kun har laga skrot de siste ti åra er vel ikke Team MK så jævla ettertrakta? Midway derimot trenger bare hyre noen studenter og få dem til å smæle sammen Mortal Kombat Vs. Power Puff Girls og det vil selge.
Desverre er det de eneste spilla deres som tjener noe så de vil uansett fortsette å gå konkurs.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#3
Mortal Kombat er en spillserie jeg alltid kommer til å like. Hadde de endt opp med Rockstar hadde vi fått et kontroversielt slåssespill igjen, noe som ikke det har vært siden 1992. Det høres ut som noe jeg kunne digget.
 

Lodin

Der Waaaah
#4
Jeg tror ikke Mortal Kombat kan bli kontroversielt noensinne igjen. Eneste alternativene for det er å gjøre grafikken mest mulig realistisk så folk kvæler hverandre med tarmer og testikler rives av og stappes i kjeften på folk. Det kommer såklart ikke til å skje så alternativt kan man reboote hele settinga å gjøre historien og fightinga mest mulig realistisk. Kopier den ene Bruce Lee filmen med den jævla turneringa, men prøv å fortelle en orntlig historie. Gjør slossinga mer som Virtua Fighter i den forstand at det ikke er fireballs og annen dritt med, men hvis noen brekker en arm så sliter de. Det kommer de såklart heller ikke til å gjøre så vi kommer til å ende opp med generisk Mortal Kombat nummer 7 eller no. Forsåvidt greit for de som liker det.
Forøvrig hadde jeg det morro med Vs. DC, men det var utelukkende pga. superheltene. Det beste de kunne gjort med det spillet ville vært å bare droppe MK og døtte inn fler folk som Lobo og Martian Manhunter.
 
#5
Eg likte MK frem til og med MK4, så gjekk dei frå klart definerte angrepsknapper (low/high kick/punch) til compopugging. Der har du ein back to basics eg hadde satt pris på! Street Fighter / Tekken / Virtua Fighter / Soul Calibur-seriene har vore konsekvent der med sine løsninger, det kunne MK virkelig lært av.
 
#6
Ja det Mortal Kombat sliter med er gameplayet, altfor stivt.
Hvis de skulle reboote serien, syns jeg de skulle beholdt core designerne og tatt inn litt flinkere folk.
Animasjonene har aldri vært de helt store og ganske kjedelig design på nye characters.
Til og med lyden er ræva når jeg tenker meg om. Høres ut som alle snakker med en pose over hodet.
Men kanskje Mortal Kombat trenger bytte platform, kanskje et RPG i samarbeid med Bioware. Sannsynlighvis er Bioware ikke smule intresert i MK universet anyway tho.
 

Lodin

Der Waaaah
#7
Ok, Bioware kjøper dem opp og de slipper et spill i kombinasjon med team MK.
Man lager sin helt egen fighter og velger en av tredve stiler. Alt fra Wu Long til Krabbe-stil er med. Det er et turbasert rollespill ala Toribash bare at det er mulig å følge med og det suger ikke balle.
Wootah!
 
#8
Shaolin Monks var faktisk ganske artig, om enn litt halvveis gjennomført det også. Men spillekontrollen der var meir forutsigbar og logisk enn den hadde vore på lenge, som var veldig positivt!
 
#9
Nå er det budrunde om Midway mellom Ubisoft og Warner. Ingen spesiellt spennendes selskaper mao.

Shaolin Monks var en bra addition men fortsatt ganske half assed som MK har blitt fra det begynte med 3d og egentlig för det og.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#10
Warner Bros. byr nå $33 millioner for Midway. Kanskje det ikke går så mange år før vi ser neste MK-film, for ikke å snakke om MK vs DC film!