Mother 3/Earthbound 2

#1
Som mange sikkert vet var Mother 3 under utvikling for Nintendo 64 i mange år, men prosjektet ble til slutt dumpet fordi Shigesato Itoi (hovedmannen bak Mother-serien) og teamet hans ikke fikk spillet til å fungere skikkelig. Mange håpte på at spillet ville se dagens lys på GameCube, men som vi vet har ingen ting skjedd så langt.

Da Mother 1+2 ble lansert til GBA i Japan i 2003 kom det selvfølgelig en TV-reklame for dette spillet. I slutten av denne reklamefilmen dukket det opp en Mr. Saturn som kunne fortelle at de holder på å jobbe med Mother 3 til GBA. Senere har det blitt gjort et par intervjuer med Shigesato Itoi. Det kom lite konkret informasjon ut av disse intervjuene, men vi fikk i hvert fall vite at Mother 3 til GBA vil ikke bruke samme historien som Mother 3 til Nintendo 64. Itoi nevnte også at han vil gi ut veldig lite informasjon om spillet på forhånd, ettersom han ikke vil bygge for store forventninger hos fansen. Så spørs det da om ikke denne taktikken har virket mot sin hensikt. Famitsu har i hvert fall listet Mother 3 blant de 10 mest etterlengtede spillene i lengre tid nå.

Så over til den nyeste informasjonen om Mother 3, eller rettere sagt de nyeste ryktene. For noen dager siden postet Itoi noen merkelige kommentarer på sin personlige nettside: Her er et par av dem:

Opprinnelig skrevet av Itoi
I'm going to be holing myself up in Kichijoji to get tons done on "it".
"It" is progressing in secret.
I'm keeping silent, that's just how it is.
Everyone who's working on "it", let's make an announcement in the near future, ok?
Opprinnelig skrevet av Itoi
We're doing one of those big group get-togethers. (note: this is where people working on something get together and stay at a hotel or a camp to get tons of work done)
So I'm at a Kichijoji hotel again today.
Det ser altså ut til at informasjon om Mother 3 vil dukke opp om ikke alt for lang tid. Det som også er interessant med disse kommentarene, er at Kichijoji er stedet hvor Brownie Brown holder til. Brownie Brown er studio som ble stiftet av Nintendo i 2000, og mye av staben består av tidligere Squaresoft-ansatte. For noen dager siden la Brownie Brown ut denne flashfilmen på nettsiden deres (her kan dere se en oversatt versjon). Alle som har spilt Earthbound vil med en gang se likheten. Det skal mye til at denne flashfilmen ikke er relatert til Mother 3 på noen som helst måte. Ifølge nettsiden er i hvert fall denne flashefilmen en teaser for Brownie Browns nye DS-spill.

Disse ryktene har fått meg veldig gira på Mother 3. Jeg likte både Mother 1 og 2 veldig godt (eneren er etter min mening det eneste NES-RPGet som fortsatt er spillbart i dag), og ser veldig frem til treeren uansett hvilken plattform det skulle ende opp på. Så spørs det bare om dette spillet noen sinne vil komme til Europa. Verken eneren eller toeren kom til Europa, og Mother 1+2-samlepakken kom ikke en gang ut i USA.

Det var igrunnen det jeg har å si om saken for nå, men jeg vil anbefale alle som bryr seg om å følge med i dette emnet på starmen.nets forum. Hvis det skulle dukke opp noe mer viktig informasjon, så kommer jeg til å poste det i dette emnet.
 
#2
Ahh, endelig begynner det å skje noe. Det har jo tross alt gått 2,5 år uten noe som helst konkret informasjon.

Earthbound er jo tross alt et av de artigste spillene som finnes der ute mye på grunn av humoren. Og skal vi tro at flashen har noe med Mother 3 å gjøre, så virker det nå som om det er i takt. Så dette er uten tvil et spill jeg virkelig gleder meg til.
 
#3
OMG, dette dukket akkurat opp på Itois private nettside:

After some discussion with Nintendo, I've decided to make a slightly head-start announcement here on Hobonichi. I've worried people quite a bit this whole time, but I'm happy to report that Mother 3 for Game Boy Advance is nearing release.

I've thought to myself, "It should be all right now that it's this far along," on many occasions, but I always made sure not to announce anything until I could say that it was "ABSOLUTELY all right." At any rate, this time I've decided to try and be reserved about everything. It looks like its release date will be about one season away, and I'm in the middle of doing many work retreats to get it finished. I'm going to work especially hard for a short while longer to get everything done.

By announcing this, I'm sure I'll receive all sorts of questions, but I'm probably going to stay quiet about Mother 3 until just before its release. I know the importance of publicity, but what I feel is that I want players to REALLY enjoy Mother 3. So until just before the game comes out, I'm going to remain as quiet as possible.

In any case, we're working on Mother 3. I'm happy as well that it's reached the point where we can make an announcement. Thank you to all who have waited patiently. Please forget about it again for a short while.[/b]
http://starmen.net/

splatt...
 
#4
Det spillet bør faenmeg komme ut i Europa! Eller i det minste i USA slik at vi ikke-japansk-snakkende stakkarer kan importere.
 
#5
Seriøst?

Jeg ahr ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventetog ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventetog ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventetog ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventetog ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventetog ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventetog ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventetog ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventetog ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventetog ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventetog ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventetog ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventetog ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventetog ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventetog ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet og ventet.......




Men nå kommer det? Til GBA? Og jeg har ikke fått med meg det? Jeg trodde dette var et Gaymefaqsrykte. Men det er det ikke. Må feire med Pez.
 
#6
Neida, dette er ikke noe rykte. Det kommer! :)

Agahnim: Hvis det ikke kommer ut i vesten, så kan du vedde rævva di på at noen kommer til å dumpe den japanske versjonen og oversette den. Mother-spillene har en enorm hardcore fanbase, så vi får nok spilt det uansett. Men ja, kjipt å måtte ty til slike metoder.
 
#7
Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har så veldig tro på at det kommer her i Europa i hvert fall. Det er for det første kanskje litt for hardcore/sært-spill for oss europeere og Mother 1 og 2-kombinasjonspakken kom jo ikke utenfor Japans grenser engang.

Men ja, det er jo selvfølgelig lov å håpe.
 
#8
Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har så veldig tro på at det kommer her i Europa i hvert fall. Det er for det første kanskje litt for hardcore/sært-spill for oss europeere og Mother 1 og 2-kombinasjonspakken kom jo ikke utenfor Japans grenser engang.

Men ja, det er jo selvfølgelig lov å håpe.
[/b]
BAre det kommer i USA så er det godt nok. Import er jo ikke noe problem.
 
#9
Jo da, sant det. Jeg kommer for så vidt til å kjøpe det uansett - om det kommer til vesten eller ikke. Earthbound er jo et legendarisk godt og unikt spill, så da blir det selvsagt å kjøpe den japanske versjonen hvis det ikke kommer til vesten.
 
#11
Jeg har faktisk ganske stor tro på at det i hvert fall kommer til USA. Det stemmer at EarthBound mer eller mindre floppet da det kom ut i USA til SNES, men av flere årsaker tror jeg ikke det samme vil skje igjen
  • EarthBound har fått veldig mange nye fans via emulering. Dette vil jeg tro Nintendo er klar over, da starmen.net greide å skaffe over 30000 underskrifter til en petiton for å gjenoppta utviklingen av EarthBound 64. Denne ble såklart levert til Nintendo
  • EarthBound har fått veldig mye oppmerksomhet via Smash Bros.-spillene. Tror jeg leste et sted at Marth og Roys oppmøte i Smash Bros. var med på å bringe Fire Emblem til USA og Europa.
  • Det kommer veldig lite GBA-spill for tiden, og Nintendo må gi ut alt de kan for å holde liv i GBAen.
  • Mye av grunnen til at EarthBound gjorde det så dårlig var visstnok på grunn av dårlig markedsføring. Dette er noe de lett kan gjøre bedre i dag.
Kommer det til USA så skal jeg absolutt ikke klage.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
En ting jeg tror Nintendo kan tjene grovt på er om de gir ut Earthbound til litt lavere pris enn det vanlige til GBA (for eksempel 350 spenn eller deromkring). Når ryktet sprer seg om at spillet er konge burde det selge som bare faen. :p
 
#13
En ting jeg tror Nintendo kan tjene grovt på er om de gir ut Earthbound til litt lavere pris enn det vanlige til GBA (for eksempel 350 spenn eller deromkring). Når ryktet sprer seg om at spillet er konge burde det selge som bare faen. :p
[/b]
Mother 3 blir sikkert så stort at det må på en 256/512 Mbit cartridge. Nintendo er ikke glad i å selge slike spill billig :( .
 
#15
<div class='quotemain'>
En ting jeg tror Nintendo kan tjene grovt på er om de gir ut Earthbound til litt lavere pris enn det vanlige til GBA (for eksempel 350 spenn eller deromkring). Når ryktet sprer seg om at spillet er konge burde det selge som bare faen. :p
[/b]
Mother 3 blir sikkert så stort at det må på en 256/512 Mbit cartridge. Nintendo er ikke glad i å selge slike spill billig :( .
[/b][/quote]
Ja, men nå var det Earthbound Yetipantsu sa at burde blitt solgt billigere, ikke Mother 3.
 
#16
<div class='quotemain'>
<div class='quotemain'>
En ting jeg tror Nintendo kan tjene grovt på er om de gir ut Earthbound til litt lavere pris enn det vanlige til GBA (for eksempel 350 spenn eller deromkring). Når ryktet sprer seg om at spillet er konge burde det selge som bare faen. :p
[/b]
Mother 3 blir sikkert så stort at det må på en 256/512 Mbit cartridge. Nintendo er ikke glad i å selge slike spill billig :( .
[/b][/quote]
Ja, men nå var det Earthbound Yetipantsu sa at burde blitt solgt billigere, ikke Mother 3.
[/b][/quote]


Earthbound blir da ikke utgitt for GBA i USA. Er det ikke Mother 3 vi snakker om? Oppfølgeren til EB.
 
#17
En ting jeg tror Nintendo kan tjene grovt på er om de gir ut Earthbound til litt lavere pris enn det vanlige til GBA (for eksempel 350 spenn eller deromkring). Når ryktet sprer seg om at spillet er konge burde det selge som bare faen. :p
[/b]
 
#18
<div class='quotemain'>
En ting jeg tror Nintendo kan tjene grovt på er om de gir ut Earthbound til litt lavere pris enn det vanlige til GBA (for eksempel 350 spenn eller deromkring). Når ryktet sprer seg om at spillet er konge burde det selge som bare faen. :p
[/b]
[/b][/quote]

Okay, okay.
Det ville nok hype Mother 3 en god del ;) .
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19
Jaiks. Gjør som meg og lær av dette - uttrykk dere presist. :p
Men ja, jeg mente det første Earthbound. Har spilt det såvidt, likte veldig godt stemningen og tror absolutt det kunne blitt en stor hit.