Mountainblade: With Fire & Sword

Lodin

Der Waaaah
#1
Fordi Spillegal fortjener en tråd om denne serien i utgangspunktet.



Så var det atter dags for å hoppe på hesten og knuse sine fiender, drive dem forran seg og høre deres kvinners klagerop. M&B er en spillserie hvor man mekker seg en krigergubbe i en åpen sandkasse og så setter ut på eventyr. Man kan joine diverse kongeriker og hjelpe dem med å ta all makt i kongeriket. Man kan være handelsmann eller banditt. Man kan høste ære og berømmelse i turneringer. Eller man kan gi beng, utslette all motstand og selv bli konge med sine uslåelige hjemmesnekra armeer.

With Fire & Sword er det tredje eller andre spillet i serien ettersom man ser på det. Nummer to, Warband la til veldig mye nytt, men var stort sett bare en add-on. Her snakker vi derimot om en helt ny setting noe som forhåpentligvis gir variasjon. Tidligere foregikk ting i fantasyriket Kalradia, men nå har Taleworlds (som stort sett drives av et ektepar i Tyrkia) satt det til vår verden. Nærmere bestemt nordøst-Europa en gang rett etter introduksjonen av skytevåpen. Denne gangen er det fem faksjoner å velge mellom, deriblant Sverige. Vi håper deler av Nårge er med på kartet siden vi sikkert lå under dem da.
Foruten de vanlige drapsdingsene som sverd, økser, piler med buer, armbrøster og sånt blir vi denne gangen introdusert for skytevåpen som nevnt. Flintlåspistoler og rifler er ikke no særlig å lade om midt ute på felten, men de gir stort sett one hit kills. Enkle granater dukker og opp. Kanoner spiller en rolle, men det er bare ved beleiring så man ser dem vistnok ikke desverre.
Ellers har spillet fått masse nytt som politiske intriger og allianser, Flere måter å beleire byer på istedetfor bare de teite tårna også er det denne gangen kontrete slutter man kan oppnå. Multiplayeren er og utvida (uten at jeg titta no særlig på orginalen) med en mode som heter Captain hvor hver spiller styrer en masse AI-soldater. Fortsatt bare team deathmatch og ikke no coop desverre.

Spillen slippes på tirsdag og foreløpig har jeg bare sett Gamersgate tilby forhåndsbestilling, men tipper Steam og Co. følger etter. 15 Euro er ihvertfall prisen stort sett.

Her er noen tubber.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#2
Den jævla motoren de bruker er en jævla motor, men jeg får bare kjøpe spillene deres til de lager en ny en.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#3
Motoren er en motor. Det er glimrende observert, Drauden.
 

Lodin

Der Waaaah
#4
Ser ikke så mange andre motorer som lar en kjøre 2000+ (modda dog siden det krever litt PC) gærninger mot hverandre utpå en slagmark. :)
 

Jante

privileged CIS shitlord
#6
Trøst deg med at originalspillet var tusen ganger styggere.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#7
Neida, jeg overlever. Jeg er også veldig gira over dette spillet, siden jeg har spilt i hjel Warband. Allianser blir digg.

Er ikke spesielt begeistret over settingen (det er noen stygge klesplagg de bruker), men det vokser på meg. Pistol er uansett artig nok. Blir å eie.
 

Lodin

Der Waaaah
#8


Nå kommer det definitivt til å selge som hakka møkk.
Forøvrig er det og 10% avslag hos Steam om man preordrer.

E: Og for dere som ikke har forgjengerne har de de to samt F&S i ei pakke til 16 Euro. Sånn ca. 3,50 Euronis mer er ikke en gæren deal.
 

Lodin

Der Waaaah
#11
Valve er alltid dicks og følger Valve-time. Du fårke lagt det inn før rundt ni i kveld og ikke no preloading før det.
 

Lodin

Der Waaaah
#12
Har fått spilt litt og... dette er i høyeste grad fortsatt fjellsverd. Eneste virkelige negativet får bli at det føles veldig som en mod. Det var dog og det det starta som tilbake mens Warband fortsatt var under utvikling så det er forståelig.
Folka som mekka det har heldigvis hatt fri tilgang til kildekoden så fek.s gunnere som aldri har fungert i andre utgaver virker her strålende. Det eier å lede en gruppe musketerer på hester rundt bønder med høygaffler og knalle dem ned akkurat utenfor rekkevidden deres.
Ellers er det nye kartet litt underlig. Det ser ikke mye ut som nordøst-Europa med mindre man myser, men det er i det minste flatt uten en masse jævla elver. Også finner man folk der man forventer. Svenskene er oppe til venstre. :p
Sånn ellers får det cudos for at rekrutering nå skjer fra mercenary camps istedetfor landsbyer. Tar null tid å bygge seg opp en ok liten hær allerede fra starten.
Hvis du liker Fjellsverd og ikke er for utbrent er det must, men det går fint å vente og nybegynnere kan likegodt kjøpe Warband.

Jo også har det verdens bøseste ladeskjerm.

 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#13
Likte å rekruttere landsbyfolk jeg. Dessuten er treningsystem kjipere nå: må innom merc-leiren for å trene soldatene dine tydeligvis.

Skal spille mer i helga, få et bedre bilde osv.
 

Lodin

Der Waaaah
#14
Uansett bare fisser som trener folk på no annet vis enn å pælme dem ut på X antall slagmarker og de som overlever har blitt trent. =D