Når kommer Ps3,Revo og 360?

#21
Opprinnelig skrevet av Pyro@21.09.2005, 18.59
GC har jo ikke mange spill med god realistisk grafikk (slik som RE4). Jeg sier ikke at GC spillene har stygg grafikk, men de utnytter ikke innmaten til GC.

Det er slik jeg ser det.
263082​
God og realistisk er ikke synonymer, påsan. Og det med at de ikke utnytter innmaten, er pisspreik. Det er nesten kun på tredjepartsspill det er loading, frameraten holder seg stødig på ... alle spillene jeg har spilt og ser ofte lekrere ut enn PS2-spill.

Selvfølgelig er det jo spill på PS2 som har fantastisk grafikk og stødig framerate (slik som God of War :forelsket: ), men det er sjeldnere enn på GC (hvor man har RE4 [bedre grafikk enn på PS2-versjonen], Metroid, Twin Snakes, blablablabla ...).
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#22
Skal nevnes at EAs porte-mannskap tydeligvis ikke kan programmere på GC, da.
 
#23
Tipper EAs "portemannskap" :)D) består av 4 aper som egenetlig ikke duger til mer en jsp programmering.
 
#24
Av alle konsollspill jeg har sett vil jeg si at Rogue Leader på GC har best grafikk. Den er satan så fin.
 
#27
Opprinnelig skrevet av CockMcBalls@21.09.2005, 22.45
Ja tenk, det må suge så vanvittig.  :(
263176​
Lol. Det som er synd er at maskinne kommer i mars 2007.
 
#28
Aghanim: snakket om det som har med det grafiske i innmaten.

Opprinnelig skrevet av LocoLennon@21.09.2005, 19.06
Du roter fælt. Alt av multi-plattform spill ser bedre ut på Gamecube enn på PS2. Det finnes ikke grunnlag for å antyde at PS2 har bedre grafikk.
263084​
Er vel bare et inntrykk jeg har hatt helt siden begynnelsen av konsollens levetid, som har hengt med hele veien. Er konvertert nå, så da kan denne diskusjonen ende :svette:
 
#30
Opprinnelig skrevet av Agahnim+21.09.2005, 19.12-->
<!--QuoteBegin-Pyro
@21.09.2005, 18.59
GC har jo ikke mange spill med god realistisk grafikk (slik som RE4). Jeg sier ikke at GC spillene har stygg grafikk, men de utnytter ikke innmaten til GC.

Det er slik jeg ser det.
263082​
God og realistisk er ikke synonymer, påsan. Og det med at de ikke utnytter innmaten, er pisspreik. Det er nesten kun på tredjepartsspill det er loading, frameraten holder seg stødig på ... alle spillene jeg har spilt og ser ofte lekrere ut enn PS2-spill.

[/b]

Loading har ingenting med grafikken å gjøre, eller er jeg helt på bærtur igjen?
 
#33
Ja, det kan ha det. Et spill med superbra grafikk pleier vanligvis å loade mer enn et spill med dårligere grafikk, men alt avhenger av programmeringen, og dermed utnyttelsen av hardware (som jeg trodde var det vi snakket om).
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#34
Sånn for å gi et litt teknisk svar på hvordan Nintendo unngår loadetider så er dealen den at spillet hele tiden forutser hvor du er på vei og laster inn de områdene mens du er på vei dit. Tenkt litt over hvorfor det er så stor avstand mellom øyene i Wind Waker, for eksempel? Eller hvorfor den sekvensen der Link suges opp i virvelvinden når han skal teleportere ikke kan skippes? Der har du svaret.
Samme teknikken ble brukt i Metroid Prime, der spillet lastet inn områdene rom for rom. Når du skjøt på en dør for å gå inn i et rom begynte det å laste, og døren åpnet seg ikke før alt var klart. Legg også merke til at dersom du blir forfulgt av fiender, måker el. lign. i Wind Waker idet du krysser over til en ny rute på sjøkartet stikker de plutselig av. Dette er pga. loaderutinene.
 
#35
Jeg trodde vi snakket om det grafiske av hardwaren, men det få nå så være. Jeg skjønner at det har med loading å gjøre slik som du sier det nå.

Yetipants: Jeg viste ikke at det var slikt det funket (bortsett fra i MP), så det var god info for meg. Takk :)
 
#37
Opprinnelig skrevet av Yetipants@23.09.2005, 23.49
Legg også merke til at dersom du blir forfulgt av fiender, måker el. lign. i Wind Waker idet du krysser over til en ny rute på sjøkartet stikker de plutselig av. Dette er pga. loaderutinene.
263569​
Uten å tilføye noe kreativt til denne diskusjonen må jeg få kommentere akkurat dette avsnittet til Yetipants; jeg har faktisk opplevd å bli forfulgt av en hai over tre- fire ruter på kartet. Den hang på en stund, så jeg begynte å holde øye med den og fulgte den med kameraet. Hele tiden samme fisk. Litt irriterende, men likevel finurlig og fascinerende.
 
#38
Opprinnelig skrevet av Shigsy@24.09.2005, 13.42
GameCube er en kraftigere maskin enn PS2. I mange multiplattformspill er det vanskelig å merke, men GC har en del vakre eksklusive tittler som utnytter hardwaren bedre. Dette gjelder for så vidt Xbox også.
263636​
GC har et slags filter som gjør at spillene ser bedre ut. I Super Smash Bros. Melee kan man skru det av, prøv og se forskjellen. Det er derfor f.eks. Prince of Persia: Sands of Time ser best ut på GC (av konsollversjonene iallefall).
 
#40
Opprinnelig skrevet av Agahnim@24.09.2005, 14.03
Det er derfor f.eks. Prince of Persia: Sands of Time ser best ut på GC (av konsollversjonene iallefall).
263644​
Bare en detalj, men det var da bre enighet i at sands of time såg best ut på xbox, den versjonen hadde blant annet flere polygoner. Ellers har jeg ingenting å bidra med i diskusjonen, så da gjenstår det bare å lære meg å holde kjeft :ehm...: