Namco x Capcom

EagleJin

Bear Necessity
#1
Hva skjer om karakterer fra spill(seriene) SF, Tekken, Biohazard, Vampire, Xenosaga, Dino Crisis, Klonoa, Namco's Quest, Ghosts 'N Goblins, Rockman Dash, Justice Gakuen, Strider Hiryu, Wonder Momo, Chou-zetsurin-jin Berabou-man, Legend of Valkyrie, Xiaomu og Arisu Reiji møtes i ett og samme spill?

Vi får...

"Namco x Capcom"

http://www.gamespot.com/news/2005/01/28/news_6117424.html

Kan ikke si stort annet enn at jeg virkelig gleder meg til å se et slikt produkt!

The partial roster of characters is as follows:

Namco:
Arisu Reiji (Voice: Kazuhiko Inoue)
Xiaomu (Voice: Omi Minami)
Kos-Mos, Xenosaga series (Voice: Mariko Suzuki)
Mitsurugi, Soul Calibur series (Voice: Toshiyuki Morikawa)
Stan, Tales of Destiny (Voice: Tomokazu Seki)
Rutee, Tales of Destiny (Voice: Yuka Imai)
Jin Kazama, Tekken series (Voice: Isshin Chiba)
Klonoa, Klonoa
Valkyrie, Legend of Valkyrie (Voice: Kikuko Inoue)
Berabou-man, Chou-zetsurin-jin Berabou-man (Voice: Tetsu Inada)
Wonder Momo, Wonder Momo (Voice: Ayako Kawasumi)


Capcom:
Demitri, Vampire series (Voice: Nobuyuki Hiyama)
Morrigan, Vampire series (Voice: Yayoi Jinguji)
Felicia, Vampire series
Hiryu, Strider Hiryu series (Voice: Kousuke Toriumi)
Ryu, Street Fighter series (Voice: Toshiyuki Morikawa)
Chunli, Street Fighter series (Voice: Atsuko Tanaka)
Ken, Street Fighter series
Arthur, Ghosts 'N Goblins series (Voice: Fumihiko Tachiki)
Bruce McGivern, Biohazard: Gun Survivor 4 (Voice: Hiroaki Hirata)
Regina, Dino Crisis series (Voice: Atsuko Tanaka)
Hideo Shimazu, Justice Gakuen series
Kyoko Minazuki, Justice Gakuen series
Rock Volnut, Rockman Dash series
Roll Casket, Rockman Dash series


While not listed in the released roster, a number of other Namco and Capcom characters have also been confirmed to be in the game. These include Taki from Soul Calibur; King from Tekken; Shion and Momo from Xenosaga; Akuma, Cammy, Sakura, Karin, and Guy from Street Fighter Zero; Tron and Kobun from Rockman Dash; Lei-Lei and Zabel from Vampire; Fongling from Biohazard: Gun Survivor 4; and Captain Commando. Some of the creatures in the game will include Street Fighter's Bison, Ghosts 'N Goblins' Lucifer, the dinosaurs from Capcom's Dino Crisis, and the tentacle monsters from Namco's Quest of Ki.
Med alle mine fighting-helter og mange fler kan det ikke slå feil! Håper jeg...
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#2
Jeg leste at det ikke ville være et slåssespill, men en overhead shooter, ala Capcoms flopp, Cannon Spike til DreamCast.



Ja, karakterene var grunnen til at det spillet stinket … <_<
 

EagleJin

Bear Necessity
#3

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#4
Åhå. Da hadde 1UP foreldet informasjon.

Spillet ser veldig … aldri-i-verden-om-det-slippes-utenfor-Japan ut.
 

EagleJin

Bear Necessity
#5
Jau, tenkte på det da jeg først så det, men en kan alltids håpe :D
Men ville ikke blitt overrasket.. Er så typisk at når et spill (med en vri jeg har ønsket meg lenge) jeg har lyst på endelig kommer er det kun på et språk man ikke fortår :(

Skulle gitt mye for å denge mini-jack i 2D..
 
#7
Blir jo spennende å se, heldigvis ikke en Disney figur i sikte så håpet om at dette kan bli fett (sammenlignet med KH, resultatet av Disney/SqS). Når det er snakk om spillet kommer utenfor Japan, så kom jo titler som Disgea og dens oppfølgere både til USA og Europa så det er jo bare å håpe. Capcom og Namco er jo veletablerte, og Capcom spesiellt er jo ikke kjent for å holde tilbake titler på det Europeiske markedet, har jo kommet flere "sære" spill fra dem sist år.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#9
1UP har lagt opp et omfattende preview, som dere kan lese her.

Opprinnelig skrevet av Jeremy Parish
NXC stars two completely unheard-of characters (a Dante wannabe and his female counterpart, who wears a Chinese dress covered with gigantic zippers) fighting some completely new villain, with the fan favorites serving mainly in a supporting role. In their first battle, the heroes encounter the Gnosis, the indestructible space ghosts who turned people into pillars of salt in the Xenosaga games. Their bacon is saved from certain iodization when Xenosaga heroines Shion Uzuki, MOMO and KOS-MOS appear... although things quickly take a turn for the weird when Street Fighter's Cammy White and her clones/comrades/sisters (whatever) Juni and Juli appear... only to be thwarted by the arrival of Chun-Li Xiang... and so forth.
Og hvis dere er registrert hos 1UP (gratis!), kan dere laste ned to trailere og hele intro-videoen her.
 
#10
Har ikke et så spesiellt forhold til namco characterene som capcom eller snk eller marvel så er ikke så hypp, men et fighter spill hadde vært drittfet. (tekken folk i 2d eller street fighter folk i 3d?hmm)