Natural Selection

Natural Selection er en av demange geniale MODene til Half-Life, spillet er gratis og kan lastes ned her: www.natural-selection.org

nok om det, det jeg egentlig lurte på var om det var flere en lille meg her som spiller det aktivt? hadde vært gøy å spille med noen norske folk, i motsetning til alle svenskene, danskene og tyskerne som roper og skriker i mikrofonene.

Så, føler du for å spille litt, just drop me a line lizm.

ja,nja, mjaaa

www.natural-selection.org

er noen likheter mellom cs og ns, men i ns er det ikke så mye "aiming" og perfeksjonisme, mer tenkink, planlegging og taktikk.

les også Madsy sin anmeldelse av spillet, den ligger under "brukernes omtaler"

2 av filene i den tråden til madsy klarer jeg ikke laste ned.
detn første og den siste.
noen som vet om flere steder jeg kan laste de ned?

det var sånn med megogså, diu får bare ta en pause og prøve på nytt igjen, det gjorde jeg.

ps: det er litt kukk å instalere det, så b4a_patchen instalerer du to ganger, en gang i steamApps\your@email\ og en gang i steamApps\your@email\half-life

yay, nytt ns-emne.. lagde et en tid tilbake.. er den beste hl-moden.

Jeg spiller det! Jeg spiller det! :firkløver: :firkløver: :firkløver:

Hvis dere sliter med å laste ned fra linkene i anmeldelsesemnet, er det bare å søke etter filnavnet på Google - det går det òg!

spiller du fortsatt Monkeboy? husker godt den tråden, den som fikk meg til å laste det ned :)

spiller ikke så ofte lenger, siden det er frustrerende at skjermen fryser hvert 40iende sekund (jeg aner ikke hvorfor, og det er BARE i halflife), men det er lys i enden av tunellen, skal formatere maskinen og instalere 2000 igjen. best det funker da!

edit: halleluja, jeg er oppstanden i ns. Reinnstalasjon gjorde trikset :D

jeg venter heller til de fleste serverne er opdatert...

er aliens litt bedre nå? synes marines var jævlig overpowered i betaen.

noen forandringer på mapsa?

Jeg spilte det istad. Det virka greit, men jævlig masete. En annen ting, de største aliene er jo nesten umulig å drepe. Dessuten, hvis man velger et annet våpen som shotgun, er det mulig å velge tilbake sub-machine gun?

(jeg overser elegant "SNOFTE" sitt inlegg og svarer på Epz sitt)

Poenget er ikke at Marines (fra nå av kalt "rines") skal løpe rundt for seg selv og drepe de største aliensene helt alene (Fade og Onos tipper jeg du tenker på). Du kan tenke deg denne indeligen:

Vanlig Marine og Skulk (den lille som går på vegger)er ganske likestilt.
Marine med Shotgun er ganske likestilit med Fade (den som går på to bein)

Mens den store okseliknende saken, som heter Onos, trengs det Marines med Heavy Armor (HA) og helst HMG (Heavy machinegun) eller SG.

Mot de største aliensene burde man være flere en 2/3 marines for å ta, og det er det spillet faktisk spiller på!
Marines må som oftes samarbeide hele tiden, gå sammen, bygge ting og ha en god commander som styrer spillet. Dette gjelder såklart for aliens også, men kanskje ikke i en så stor grad.

jeg snakker selfølgelig om public game her.

Opprinnelig skrevet av eivind2k@07.09.2004, 20.08
Mens den store okseliknende saken, som heter Onos, trengs det Marines med Heavy Armor (HA) og helst HMG (Heavy machinegun) eller SG
nope, greiere å fly unna de stygge jævlene med jetpack, og skyte dem i filler med hmg (ha blir bare spist)

nye versjonen er knall. De mest omfattende forandringene:
-spawningen på co-brett, fra at en spawner én etter én til et genialt wavespawnsystem.
-på co maps kan skulks utvikle seg direkte til alle de forskjellige livsformene med prisene (1)gorge (2)lerk (3)fade (4)onos. Tiden dette tar er litt lenger enn i forrige versjon, men fortsatt kjappere enn på ns-brett. Når en alien dør, blir han skulk igjen. Han får også tilbake poengene han brukte på å nå høyere livsformer.

hmm nå gidder jeg ikke mer, les changelog på hjemmesida :tommelopp:

Dette er et helt herlig ubalansert spill, ja. Ihvertfall public. Hvis det er fem på hvert lag (i vanlig NS-modus), vinner aliens nesten hver eneste gang. Dobler man antall spillere, er det nesten alltid marines som vinner. I combat-modus er det nesten bare avhengig av hvilket brett man spiller, hvis man ikke får et av de få balanserte brettene.

Dette er selvfølgelig public, og baserer seg bare på mine erfaringer - jeg har dessuten ikke fått prøvd så mye ordentlig lagspilling ennå.

Digg spill. :)

ville ikke si dine statistikker holder mål.. kommer veldig ann på spillernes kunnskaper, og dessuten er 5 mot 5 altfor få til en skikkelig runde.

digg spill, jau.

D

Doctor Downs

Gjest
Jeg husker jeg spillte en vampyr-mod til Half-Life en gang. Noen som husker/vet hva den heter?