[NDS] It's a Wonderful World

#1
Ja. Nylig har det nyeste utgaven av det japanske magasinet "Weekly Jump" kommet ut, hvor iblant man fant en side som omhandlet noe som ligner uhyrlig mye på en Kingdom Hearts versjon til Nintendo DS.

Jeg har funnet heller lite informasjon om dette, og siden jeg fant scannen på nevnte det ikke engang. Deres nyheter fokuserte seg på Kingdom Hearts II Final Mix, som nå tydligvis kommer i Japan en eller annen gang..

Men dette overså de. Eller ignorerte.

http://i4.photobucket.com/albums/y117/calath/scn0001.jpg (Til venstre)

Er det bare jeg som ser likhetene i karakterene, Sora, Kairi? Og forstår meg på ordene "Kingdom Hearts", "RPG", "NDS" og "It's a Wonderful World"? Diskutér!


Edit: Scroll til tredje post.
 
#2
Det er noe annet funky opplegg på gang også. I midten, nede på scannen, er det et lite bilde av noe som ser ut som en Playstation 2-utgave av Chain of Memories. Og bokstavene COM lyser kjekt blandt de japanske tegnene. Kan det være at det dukker opp et nytt kortbasert Kingdom Hearts-spill?

...til f.eks. PSP?

Veldig skudd i mørket her, men det er absolutt en mulighet. Hell, for alt jeg vet kan det godt være de lager en Chain of Memories - Final Mix-utgave.

Uansett, jeg gleder meg.

Redigert: IGN meldte tidligere i kveld at denne herligheten (jepp, jeg elsket kortkampene i Chain of Memories) faktisk er et nytt kampopplegg i Kingdom Hearts II - Final Mix. Så vet en det. Ser ut som spillet til DS blir det eneste nye vi ser fra Kingdom Hearts-universet med det første.

Jaja, jeg gleder meg fortsatt. Kingdom Hearts II - Final Mix? Ny "hemmelig" slutt, mer uforståelig info å hamre hodet taktfast i veggen til, nye opp-ned Ansemrapporter, nye Keyblades som ikke betyr en døyt, og sikkert noen ekstra bosser også. Ah, jeg er en sucker for denslags... :)
 
#3
Photobucket skalerer bildet..


http://www.kh2.co.uk/image.php?view=kh2/fm/scans/scn0001.jpg

Mye større scan, tydligere. Se den delte skjermen! Og similaritetene på karakterene. Fyren i midten er, med mindre mine øyner leker med meg, Sora. Med hodetelefoner. Riku til hans høyre og Kairi til hans venstre.

Går rykter om at CoM-tingen er ett minigame i KH2FM, dog, hvem vet; grafikken så da ikke spesielt KH2-aktig ut.


EDIT: Vel, der var det avkreftet. Litt av teksten som virket som om den hang til bildet under gjorde ikke det, og var hensiktet til KH2 Final Mix. Jeg quoter KH2.co.uk-forumene:

SITAT
It's not KH related except the staff made KH. It's set in Shibuya, the place in Tokyo, with some kids (the boy in the middle is called Neku and can read people's minds, and the girl is called Shiki who the boy meets in Shibuya) and a mysterious enemy (Noise?). Battles use both screens which are controlled seperately and at the same time.[/b]
Spillet heter dog "It's a Wonderful World", men har ikke noe med Kingdom Hearts å gjøre.
 
#4
Sitert fra IGN:

SITAT
Square Enix has announced an original new game for the DS. Titled "It's a Wonderful World," this game is being developed by the Kingdom Hearts team and Tetsuya Nomura.

It's a Wonderful World is set in real world Japan. The game takes place primarily in Tokyo's trendy Shibuya region and features famous locations like Scramble Crossing (according to some reports, the most heavily trafficked crosswalk in the world) and the 109 shopping mall (reportedly the most financially successful shopping mall in the world).

You play as Neku, a boy who has the ability to read the hearts of others. Neku meets a young girl named Tsuki while walking through the streets. The two end up in Shibuya and are forced to play a mysterious game.

While gameplay details are scarce at this point, it's known that the title has a battle system in which Neku and Tsuki face off against attacking monsters. You control separate battles that take place simultaneously on the top and bottom screens. How this is done is being kept under wraps for now, but you'll have to master this system, as the individual battles have an effect on one-another.

Details on It's a Wonderful World should be forthcoming in a few days as the Tokyo Game Show approaches. Stay tuned![/b]
Så hva er dette egentlig? Kingdom Hearts i en Tactcs Advance (DS)? Blir artig å se hva som skjer.
 
#5
Bare et lite spørsmål til tektsten i bladet.

Er det slik at japanerne skriver katakana og hiragana over hvert kanjitegn, eller er det spesielt for dette bladet?

Litt off topic, men lurer litt :$
 
#6
Wikipedia kan fortelle at det er ganske valgfritt, og opptil den som skriver å sette inn rettledene hiragana- eller katakanategn ovenfor eller til høyre for kanjitegnene.