Neptune's stjernelogg for intergalaktiske kaker

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#1
Jeg starter bare med å paste det jeg har notert i stikkordsform de siste dagene: (dere får leve med den ribbsete skrivinga)

Neptune's logg dag 1

Har var det mye å forholde seg til for en dum n00b. Sender en PM til Fetthest om at han vennligst ikke skrur meg i pompen.

Så dukker det opp meldinger dra Demake og å voldta Martin, samt en mer diplomatisk forespørsel fra Aslak.

Jeg prøver å sende diverse skip til de mest ressurssterke nabostjernene. Researcher foreløpig våpen.

Fetthest sier ok greit. Og at han skal knuse Drauden.

Avventer Aslak litt.

Alyosha sender ut en felles oppfordring til overgivelse. Særlig.

Aslak med nytt forsøk på allianse. Denne gangen med meg og Drauden. Vet ikke helt om jeg stoler på noe som helst som involverer Drauden.

Drauden sender meg en melding der han sier at han har alliert seg med Alyosha for å knuse Aslak. Her er det allerede drama i gang! Han ber meg avsløre hva jeg researcher. Jeg svarer banking, mens det i virkeligheten er weapons.

Aslak sender meg melding om at Drauden og Alyosha vil ha med seg Aslak på å knuse meg! Jeg skal knuse Drauden.

Har ingått en avtale om grenselinjer mellom meg og Tomas.

Martin gjør meg vennligst oppmerksom på at de å starte i midten ikke er noen sweet deal (no shit), så han strekker ut en hånd og lurer på hvordan ting ligger an med naboene mine. Jeg velger å spille med åpne kort, og vi planlegger noe teknologibyttings.

Så langt er status:

Aslak: Tror jeg forholder meg samarbeidende.

Drauden: Må dø

Alyosha: Må dø

Fetthest: Tenker han ikke gjør noe dramatisk med det første, men litt utrygg.

Tomas: Satser på at grensene blir overholdt intill videre, men må vel legge inn noe forsvar der.

Demake: Aner han hva han holder på med?

Martin: Han forer meg nyttig informasjon. Jeg ser på han som en viktig alliert i startfasen.

 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#2
Neptune's logg Dag 2

Fikk ikke så mye spenn å rutte med som jeg kanskje forventet. Jeg oppgraderer science.

Litt usikker på hvordan jeg skal forholde meg til Drauden og Alyosha.

I følge Aslak har Fetthest planer om å knuse Drauden. Jeg viser Fetthest min støtte.

Jeg prøver å samle en styrke med skip i retning Drauden for å være forberedt på .. hva som enn kommer til å skje.

Prøver å få til et samarbeid med Demake om research.

Han researcher banking ja, noe som er det samme som Martin. hmm

Fetthest bekrefter at Drauden går ned først.

Alyosha spammer med diverse ELENDIGE tubber.

Alyosha og jeg har begge sendt en flåte til en ubebodd stjerne. Jeg er først, men han sender meg selvsagt en PM om at dette betyr krig. Jeg snur etter en snarvisitt for å ikke fremprovosere noe. Senere skjer jaggu det samme. Da gidder jeg ikke mer. Han må knuses.

Aslak starter en offensiv mot Alyosha (sier han hvertfall)

Alyosha mener Aslak er svekket, men at han er en farlig utfordrer pga at han har flest stjerner. Alyosha mener vi bør samarbeide om å stoppe Aslak. Jeg bare fniser. Alyosha skal ned i flammer. Gråtende.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#3
Neptune's logg Dag 3

Samler masse skip mot frontlinjen mot Alyosha/Drauden. Ser ut som Drauden og Fetthest beefer litt også (usikker på om dette bare er tilfeldig, eller om Fetthest faktisk setter inn en offensiv.

Sender en PM til Tomas for å fiske litt om hvordan han forholder seg til dette dramaet.

Jeg innser nå at jeg muligens er litt ensom om denne offensiven. Bør kanskje bremse litt. Har allerede sendt ut et par flåter jeg ikke kan snu, men om jeg ikke får hjelp fra Fetthest eller Aslak ligger jeg nok litt tynt an.

Hm HM. Om jeg tolker (en god del) mellom linjene, kan det i verste fall hende Aslak og Alyosha har tenkt å samarbeide om å knuse meg. Håper ikke dette, da Aslak har mange angrepsposisjoner. Det ville i så fall enten medføre at Drauden også er med på det, eller så spiller Alyosha et skittent dobbeltspill.

Nei, glem det. Alyosha har faktisk mista masse skip.

Eller ser det ut som Demake er denne rundens riffen, men det er farlig å undervurdere folk man plutselig risikerer å bli (heh) skrudd i pompen av.

Demake med all vitenskapen sin har klatret opp til nivå 2 i banking. Får se om jeg kan lure det ut av han. Sender han en vennlig PM.

Drauden har for øyeblikket flest skip. Det passer meg dårlig, men for øyeblikket produserer jeg flere skip i timen enn han gjør.

Jeg angrer nesten litt på at jeg går såpass offensivt til verks, men nå er det for sent å snu:

 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#5
Vi får ta det over en telefonsamtale.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#7
PS: Jeg nekter å forholde meg til in-game-nicks. Det blir BARE forvirrende.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#8
Vel, nå har tradinga begynt for alvor, og konklusjonen er at samtlige er noen dicks! Vel, fortsatt et håp om at Martin holder det han lover. Demake kan rævpule seg selv!

Edit: Fetthesten også!
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#9
Martin og Aslak er i full krig. Aslak holder meg oppdatert og mener at han kommer til å bli knust. Han oppfordrer meg til å kapre så mange av stjernene hans som jeg klarer før Martin gjør det. Jeg er litt skeptisk til dette opplegget, men jeg kan ikke tape så mye på å starte med de nærmeste som er av stor verdi.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#10
Vel, da har Martin gitt meg en bankoppgradering i løpet av natta. Da er jeg vel mer eller mindre forpliktet til å gi han våpen i retur. Jeg har dog glemt å fortelle han at jeg rykker inn i Aslak - land.

Drauden driver og rasker sammen et forsvar oppe mot meg, mens Fetthesten er i full gang med å spise stjernene hans.

Beklager rotete logging, men jeg er på mobilen i helga.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#11
Ny utbetaling, så da fikk jeg donert våpen til Martin. Litt blandede følelser, men litt for tidlig å brenne den brua. Martin fortsetter korstoget mot Aslak. Jeg innleder dialog med Tomas om hvordan han forholder seg til dette. Han har også blitt forespurt fra Aslak om å hjelpe til mot Martin, men pga. hans posisjon mer direkte enn meg.

Slik det ser ut nå, kommer Aslak, Martin og Tomas til å stå for selve kriginga, mens jeg bare skummer fløten. Det virker litt for godt til å være sant.

På den andre fronten ser det ut til at Fetthesten fortsetter å angripe Drauden. Fra min posisjon har Drauden litt for mange skip, så jeg må sende noen forsterkninger før jeg gjør noe mer offensivt.

Demake spiller et artig spill der han bruker alle pengene sine på forskning. Mulig det kan gi han et fortrinn i det lange løp, men jeg er redd folk kommer til å deale tech med han helt til de ikke trenger han lenger, også blir han slakta.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#13
uploadfromtaptalk1366500171052.jpg


Bæsjen treffer straks vifta. Liker ikke at de store forsterkningene mine er mange timer unna. Vurderte egentlig å utsette det hele, men så kvitret en fugl at Elm var i ferd med å få forsvarslinjer.

Det at Drauden proklamerte på bomba at han "skulle spise reker" og deretter bare forduftet, tolker jeg som et tegn på at han ikke sitter plantet på operasjonssentralen sin heller. =D
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#14
Joda, han ramla inn i sekstiden, og skal sikkert sove halve dagen. Blir nok mindre fornøyd når han ser hva jeg og Fetthesten driver med.

uploadfromtaptalk1366528151159.jpg
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#15
Litt mer usikker på hva som skjer her. Om det skulle bli krasj med Tomas, spiller jeg selvsagt "jeg lå og sov!"-kortet. I følge Aslak har uansett Alniyat litt forsvar, så da treffer i så fall Tomas veggen med det ene skipet sitt.

uploadfromtaptalk1366529499063.jpg
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#16
Der våknet lillebror ja...
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#17
Avverget kollisjonskurs med Tomas. Føles bra, men hva skal han oppnå ved å sende ett usselt skip mot Martin? Dette lukter av sjokolademuffins.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#18
Tomas tror jeg hjelper til med å stoppe Martin, mens Martin tror jeg hjelper til med å slakte Aslak. Dette kommer til å ende med en eller annen form for drama, er jeg redd. Under en time til utbetaling nå. Er veldig spent på hva Drauden kommer til å foreta seg.

Ellers har jeg for lengst innsett at jeg gjorde en tabbe ved å ikke satse mer på science fra starten av. Det medfører at jeg har få forhandlingskort. Prøver å rette opp i dette, men sliter selvsagt med å ta igjen forspranget til de andre.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#19
Alyosha den FITTA prøver å blande seg inn:

 
Sist redigert:

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#20
Alyosha har trukket seg unna, så det er jo noe, men se på Drauden da:



Vet ikke helt hva han egentlig tenker, men de 105 han sender for å krige med Fetthesten på Unuk. De er sjanseløse.
 
Sist redigert: