Neptune's stjernelogg for intergalaktiske kaker

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#41
Demake har tydeligvis skrudd Tomas i pompen (hvem hadde gjettet?). Slik ting ser ut nå er det rimelig klart at Tomas er i trøbbel, og da blir det store spørsmålet; hva skjer etterpå?!?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#42
Nedtelling til Fetthesten flipper meg fuggern: Timer eller minutter?

Edit: Jeg begynner nå å overta den utsatte posisjonen Tomas hadde, dvs. den med flest skip og høyest produksjon. Kan noen være dumme nok til å alliere seg for å prøve å knuse meg? Jeg tipper ja.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#43
Litt slapp logging fordi.. det ikke har vært så mye å logge om. Demake har i desperasjon inngått et partnerskap med Fetthest om å knuse Tomas. Tror det partnerskapet blir ganske kortvarig, tipper jeg. Virker uansett som om Tomas er i skikkelig trøbbel. Han har fortsatt mange skip og høy produksjon av nye, men på alle andre fronter sliter han.

Alyosha ser ut til å holde seg passiv til det meste. Vel vel.

For min egen del ser jeg helst at Fetthest og Tomas fortsetter å krige, mens jeg forholder meg aktivt passiv. Dvs. bare sikrer meg noen ressursrike stjerner her og der. Litt skummelt å være den med desidert mest ressurser og skip. Kan tenkes jeg blir sett på som den neste som må "tas" etter Tomas.

Vi får se hva som skjer.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#44
Personlig spådom: Demake ryker før Aslak.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#45
Fetthesten setter inn alt han har for å knuse Tomas, mens Demake virkelig er i trøbbel. (under 1000 skip igjen nå). Slik det ser ut kommer dette til å bli en kamp mellom meg, Fetthesten og Alyosha. Hesten kommer til å lide ganske mye av krigingen med Tomas, mens Alyosha forholder seg besynderlig passivt til det meste som skjer. Jeg ligger desidert best an akkurat nå... bortsett fra at jeg er i midten, og dermed kan bli angrepet fra hvor faen som helst. De neste to dagene tror jeg kommer til å bli kritiske.

Edit: Jeg har snart like mange skip som Fetthest og Alyosha til sammen. Det har de helt sikkert fått med seg.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#47
Tomas har faktisk klart å stå i mot både Fetthesten og Demake så langt. Demake er så godt som utslettet, mens Tomas bygger seg opp igjen. Tror ikke Fetthesten makter å ta han uten min hjelp. Spørsmålet blir hvem jeg skal hjelpe, og i hvor stor grad jeg skal bidra med noe som helst.

Fetthest, Alyosha og jeg har drevet og utvekslet forskning, men det kan se ut som de andre to stille og rolig flipper meg fuggern der. Ikke uventet akkurat. Mulig jeg kan presse Hesten litt om han forventer noe hjelp med å invadere Tomas. Hint: det trenger han.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#48
Har røyka litt fredspipe med Tomas den siste uka, men nå tror jeg ikke det er mer tobakk igjen. Om ca. seks timer starter jeg målrettede angrep mot utsatte, ressurssterke stjerner. Ikke ta dette personlig, Tomas!
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#50
Oi, her har det vært slapp logging. Det skyldes i all hovedsak at det ikke har skjedd så mye dramatisk. Enda. Fetthest og jeg driver og spiser opp alt av Tomas, mens Alyosha bare sitter på fisla. Hva som skjer etter at Tomas er borte er ikke godt å si, men jeg tipper ting kommer til å tilspisse seg.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#52
Ja, også driver Demake og leker urokråke:

uploadfromtaptalk1368444760267.jpg
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#53
Ellers da så er Tomas i praksis ferdig. Det kommer riktignok til å ta et par dager å få sopt opp alle restene. Regner med jeg har ca. 100 stjerner etter det. For de som ikke har fått det med seg så trenger man 119 for å vinne. Bæsjen begynner å sikte seg inn mot vifta nå. Jeg har allerede begynt å sende styrker nordover igjen, sånn at jeg er forberedt om Alyosha eller Hesten skulle finne på noe. Hesten prøvde forøvrig å diskutere litt hva vi skal gjøre etterhvert, og mente vi skulle samarbeide om å ta Alyosha. Det kjøper jeg ikke så mye av, siden det bare vil medføre at jeg vinner. Han prøvde å dra en "jeg har spilt med åpne kort hele tiden" da. Rett fra boka Hersketeknikk 101, aka. Hvordan jeg ikke vant Paradise Hotel, men endte opp som en C-kjendis likevel.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#54
Fetthest har forøvrig et høyt antall ubevoktede stjerner innen kort rekkevidde. Her er det om å ha is i magen, tipper jeg.
 
Sist redigert:

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#55
Nå tror jeg det begynner å gå opp for Fetthest at jeg var i ferd med å stjele alle stjernene til Tomas på egenhånd. Tror han er mindre fornøyd med det. Vi er uansett farlig nærme det punktet der Fetthest/Alyosha må foreta seg noe, ellers... vinner jeg lzm.



Nederst kan dere se Demakes siste krampetrekninger.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#56
Nei. Det er ingen tvil. I løpet av de nærmeste dagene kommer jeg til å skru Fetthest så hardt i pompen at selv Demake ville blitt misunnelig
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#57
Den skitne jævelen!

uploadfromtaptalk1368601760511.jpg


Det er intet mindre enn en provokasjon og en krigsforbrytelse!
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#60
6 rundt Pollux
6 rundt Alshain
5 ved Zuben (få egne skip)
4-5 rundt Peacock
4-5 rundt Sirius

Det er slagplanen. Enten vinner jeg før 17. mai, eller så går alt til faen.

Edit: Det er da en liste over egne stjerner der Hesten har stjerner med lavt antall/ingen skip i umiddelbar nærhet.