Takker for gode svar, folkens! :tommelopp:
Jeg har nå testet alle de nevnte spillene her for å ha litt bedre grunnlag før jeg eventuelt kjøper dem.
Etter å ha spilt igjennom første stage-en på
Batman: Return of the Joker må jeg si at mitt førsteinntrykk er veldig likt din konklusjon av spillet, Shigsy. God musikk, kanskje den beste grafikken man kan få på NES og ellers et helt vanlig 2D sidescroll action-spill. Men jeg er litt uenig angående stemningen. Selv om grafikken og musikken er god så føler ikke jeg det er noe særlig stemningsrikt. Det kan godt hende at det er fordi jeg aldri har vært noe begeistret for Batman eller at jeg rett og slett ikke er noen kjempefan av 2D platform-spill (Men jeg liker jo noe ut av det, som for eksempel Metroid og Super Mario). Det kan også hende at spillet krever mer tid enn de lusne 5-10 minuttene jeg brukte på å spille igjennom den første stage-en, så hvis det kreves mer tid for å oppnå en god stemning i det så må du bare skrike ut så skal jeg gi det en ny sjanse.
Ja, og så var det
Solstice. Dette hadde jeg faktisk aldri hørt om før, og jeg må si jeg ble meget overrasket over hvor fantastisk herlig spill det var, for jeg elsker puzzle/adventure-spill som er utfordrende. Det kan i tillegg sammenlignes en del med ICO, faktisk, og det er jo ikke akkurat negativt, så dette kommer jeg nok til å kjøpe i løpet av uken.
Opprinnelig skrevet av Introen i Kirby's Adventure
First you draw a circle, then you dote the eyes, add a great big smile, and presto, it's Kirby!
:ler:
Dette blir nok også et kjøp, ja. Jeg husker jeg også spilte det mye da jeg var mindre, og det er vel kanskje et av de få andre 2D platform-spillene som faktisk måler seg med Super Mario Bros 3.
Ufouria var også ganske fett. Et litt mer adventure-aktig platform-spill med en litt større frihet enn de mest tradisjonelle 2D platform-spillene, så må si det falt i smak.
Chip & Dale: Rescue Rangers er nok utelukkende, for husker jeg rundet det for litt over ett år siden og det er et helt vanlig enkelt og greit Disney platform-spill med den typiske løpe, hoppe og kaste gjenstander på fiender spillet. 2 player modus vil nok gi noe mer spilletid, men føler ikke det verdsliggjør et kjøp.