NES

Jeppsan, da har jeg fått spilt litt mer. Journey to Silius følte jeg var et helt vanlig 2D skyte-platform-spill. Det var også litt kjipt at man ikke kunne skyte oppover. Men altså liker du sjangeren godt så liker du nok dette spillet også, men for meg så ble det litt for kjedelig i lengden til tross for god musikk, varierte brett og flott grafikk, som du selv sa.

Megaman-serien har min bror. Ja, tror han har hele - til og med de seneste spillene på PS2. Det er uansett en fantastisk serie og Megaman 2 er vel kanskje det aller beste. Det er i så fall uten tvil et av de bedre platformspillene, selv om selve serien er litt vel ensformig med de mange fortsettelsene.

Castlevania-spillene er en serie jeg skal se nærmere på. Jeg tenkte først å skaffe meg PSOne-versjonen, og hvis jeg liker det, kommer jeg sikkert til å skaffe meg en del av NES-spillene, samt GBA-spillene.

Agahnim: Jeg ble litt nysgjerrig så jeg måtte jo teste Equinox litt. Førsteinntykket var at det virket som bare mer av det samme, foruten at det var litt mer tomt. Det var liksom litt mer meningsløst og puzzlene var kanskje ikke så gjennomtenkte som i Solstice. Men det så ikke dårlig ut. Jeg skal uansett gi det litt mer tid til tross for din makabre slakting av spillet. :p

Fytti steike! Er det det spillet jeg eide som liten, men aldri fullførte fordi det var så utrolig vannskelig?
Er førsteboss en stor kar i en bar? I så fall var det ett av spillene jeg likte best. Ett annet bra spill er Blue Shadow, ufattelig vannskelig også, men har en kul co-op modus.

Ett fotballspill jeg hadde var også veldig tøft, spesielt i fireplayer. Tror det het noe så tamt som World Cup. Spillet byr i hvert fall på en god latter hver gang man sparker i magen til en motspiller for så å se øynene stikke ut. :D

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Litt sært at ingen har nevnt det enda, så...

River City Ransom / Street Gangs (Europeisk tittel. De byttet for å cashe inn på Street Fighter 2-hypen.)

Et beat-em-up med rollespillelementer og herlig, herlig gameplay. Du får det faktisk ikke bedre enn dette på NES, og det er det ikke bare jeg som synes. BARF!

Flintstones ble også for meg et helt vanlig platform-spill og dermed litt for kjedelig. Det samme med Turtles 2. Jeg synes det ble fryktelig ensformig å bare trykke på A og B hele tiden for å slakte de ninjaene. Og det var ikke i nærheten av like tøft som Viewtiful Joe. Ninja Gaiden har jeg tenkt å kjøpe til Xbox en gang jeg får den konsollen, og der er vel de tre NES-spillene inkludert, om jeg ikke husker helt feil? Blue Shadow virket som et meget solid platform-ninja-spill. Men på grunn av min litt ikke-likene platformsmak, så kommer jeg nok ikke til å skaffe dette. River City Ransom var et ganske innovativt beat'em up-spill, men, som med så mange andre innovative spill, var det kun gøy i cirka én time, dessverre. Det var litt som hack'n'slash-spill bare som beat'em up, liksom, og det er ikke positivt i mine øyne. Nå høres jeg kanskje litt pessimistisk og negativ ut her, men det er vel bare min litt sære smak som har skylden, så dere trenger ikke å stoppe opp med anbefalinger av flere spill. :tommelopp: Listen over kjøp ser foreløpig slik ut:
Kirby's Adventure
Metroid
Metal Gear
Snake's Revenge
Solstice
Super Mario Bros.
Super Mario Bros. 2
Super Mario Bros. 3
Startropics
Startropics 2 - Zoda's Revenge
The Legend of Zelda
Ufouria
Zelda II: The Adventure of Link
Så... Mangler jeg noen? I så fall skrik ut!

Tja, du kan jo prøve turtles 1 og se om du liker det, ganske annerledes enn toern.. Enern er bare singleplayer og skifter mellom å se ovenfra(som i Alttp) og sidescrolling. Vanskelig, stemningsfullt og utrolig morsomt. Senere i spillet ræller du også rundt i turtles bilen! =D

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
*SKRIIIIIK*

Kid Icarus! Utrolig moro spill, jeg blir aldri lei det! Når kommer oppfølgeren, Nintendo? :(

The Guardian Legend er en blanding mellom SHMUP og Zelda 1-style adventurespill. Du opparbeider deg etterhvert et gigantisk arsenal av forskjellige våpen, og å klare å bruke riktig våpen til riktig tid er en kunst, spesielt på noen av de vanskeligere SHMUP-brettene. Test det ut.

Har Bionic Commando blitt nevnt tidligere? Uansett, skaff deg det og.

Lodin

Der Waaaah
Som før nevnt må du ta en titt på Bionic Commando.
The Neonazis have located Nazi plans to create the ultimate weapon, the Albatross. They cannot complete the plans without reviving the man who created them, Adolf Hitler! Rather than waging an all out war, the U.N. decides to send in their best man, Super Joe to infiltrate and destroy the Albatross and prevent Hitler's revival. But he gets captured. There is one soldier who has perfected the use of the prototype bionic arm. This is Rad. He is sent in to rescue joe and help complete the mission.
Bare så synd at denne storyen ble sensurert i den vestlige versjonen. :(
Likevel så er dette en av de beste platformerne til NESen.

Sving omkring som en idiot med den tøffe bionsike armen din.

Slakt haugevis av folk som absolut ikke er nazier.

REDD SUPER JOE!!!

Og konfronter til slutt... eh... Master-D...
Neida, ikke Hitler det der. :rulleøyne:

Opprinnelig skrevet av Thinaran@02.05.2005, 14.31

The Guardian Legend er en blanding mellom SHMUP og Zelda 1-style adventurespill. Du opparbeider deg etterhvert et gigantisk arsenal av forskjellige våpen, og å klare å bruke riktig våpen til riktig tid er en kunst, spesielt på noen av de vanskeligere SHMUP-brettene. Test det ut.

214626​
Jeg ... elsker deg. Det spillet spilte jeg for leeenge siden og jeg hadde glemt navnet. Digger det spillet. ^_^

:kos:

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Thinaran@02.05.2005, 14.31

214626​
YES!

Spilte det en gang i tiden for lenge lenge siden, og har egentlig alltid lurt på hva spillet heter! Wohoo! *minner*

Godt å se at dere har stemmen i behold. :D Turtles 1 har jeg spilt litt fra før, og fant det mer underholdende enn Turtles 2, men føler det også ble litt enkel, ensformig platform-spill. Kid Icarius var også litt småfett, men det klarte ikke helt å fenge meg skikkelig. Gøy i 20-30 minutter, så ble det egentlig bare kjedelig. Det skal dog ha pluss for god musikk. The Guardian Legend var greit nok som SHMUP, men synes det var litt kjedelig å gå rundt i en labyrint av fiender som attpåtil respawner. I Bionic Commando likte jeg bare ikke den hånd-tingen man slenger ut. Var kanskje bare litt uvant, men det var litt irriternde å ikke kunne hoppe i det hele tatt. Dermed føltes spillet mye vanskeligere enn det det egentlig skulle ha vært.

Lodin

Der Waaaah
Kanskje Little Samson kunne vært noe? Trur aldri det ble sluppet i Europa, men det er et morsomt lite platform spill. Man velger mellom fire forskjellige karakterer og løper bortover på klassisk Mega Man vis (bortsett fra at dette er en god del enklere.)

Ahh, det spilte jeg da jeg var mindre borte hos naboen. Jeg husket i så fall at det var jekla digg, spesielt å være den supertøffe dragen og ikke minst superhelten selv, Samson. Men nå når jeg sitter og spiller det i dag, må jeg si at jeg var litt skuffet. Ikke fordi at Little Samson er et dårlig platform-spill, men det er, som så mange andre platform-spill, altfor ensformig og repetivt. Dermed faller det bare inn i mengden av alle de andre platform-spillene. I tillegg så var levlene ganske korte. Men det skal ha pluss for å innføre fire forskjellige karakterer som i hvert fall er med å bidra til litt variasjon, men det hjelper så lite når fiendene og levlene er så å si de samme hele veien.

Novastrum

Feminist-elitist
Kirby's Adventure er must nr. #1. Det siste NES-spillet jeg skaffet meg før SNES-ens inntog, og det spillet jeg hadde det mest kosher med.

Hvis du vil hamstre ekte spillkassetter vil jeg anbefale deg å prøve å få tak i Mr. Gimmick:

Ikke bare for at musikken er the shit (sunsoft, mææn), men spillet er også rimelig artig. Eventuelt kan du selge det til samlegale i USA for 1000 kr. +
Det kom av en eller annen grunn aldri til USA, og er veldig skjelden vare, også her i europa.

Maraj

Ålø- og energiminister
Opprinnelig skrevet av Agahnim+02.05.2005, 16.49-->
<!--QuoteBegin-Thinaran
@02.05.2005, 14.31

214626​
Jeg ... elsker deg. Det spillet spilte jeg for leeenge siden og jeg hadde glemt navnet. Digger det spillet. ^_^

214691​
[/b]
ICHLIEBEDICHAUCH!

Dette er andre gang du hjelper meg frem til gode, glemte spillminner.
:forelsket:

Dette spillet er bare et must. Funker nesten som risk, bare at kampene enten går ut på å drepe alle motstandere (noe likt Heroes of Might and Magic 3) eller å komme fra punkt a til punkt b innen en viss tid (noe likt Mario) mens motstanderen sender mange guarder på deg. Absolutt det beste 2-player spillet til NES!

Klassikeren er vel om du klikker på rompa til fotografen så får du en liten "giggle". Vet ikke om dette var i NES-versjonen, men husker det fra Amiga-versjonen.

MoFo2