Neverwinter Nights

Jeg har nettopp "oppdaget" Neverwinter. Det vil si, jeg har hatt det en veldig god stund, men det er først når jeg fikk lyst til å prøve meg på et skikkelig RPG igjen det klaffet. Jeg ble oppslukt av den til dels frie og surrealistiske verden (selvsagt enormt påvirket av LOTR bøkene), og selv om jeg ikke har fullført hoved kampanjen i originalen har jeg kjøpt meg Hordes of the Underdark (egentlig håper jeg det ville fikse noe av problemene med spillet, for spillet fryser seg så altfor ofte på pc'en min. Noe jeg har lest var at spillet har tendens for å være ustabilt på et Radeon kort. Uansett... jeg vet ennå ikke om det fungerer, men det finner jeg fort nok ut.

Er det noen som faktisk spiller det ennå?

Samt, hva er egentlig poenget med multiplayer modusen? Er det bare, møt andre, slakt andre? Eller er det noen større mening i online-modusen?

Multiplayer delen foregår på nett... Det finnes ulike moduler du kan spille i, du må lage ny character nå du ska lbegynne å spille i en... Selv liker jeg Dasaria modulen best... I modulen kan du gå på party med en haug med folk, eller gå på "eventyr" alene... Er masse ulike områder å gå til i alle modulene...

Du bør også kjøpe deg Shadow of Underentide (eller hva den heter), ellers får du litt problemer med multiplayer delen etterhvert...

Lurer du på noe mer kanskje? Jeg spiller det ennå ja, holder på med Hordes of the Underdark, single-player... Gjør du?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Neverwinter Nights er stas. Har begge expansionpakkene, men har ikke hatt tid til å pløye gjennom Hordes enda.
En ting jeg synes er fett er at NWN lar deg DMe multiplayerspill, og sånn sett tilpasse opplevelsen bedre til hver gruppes evner.

jeg spiller det, har nettop skaffa det ;)

har ikke kommet altfor langt heheh.
skal spille mer senere i dag tenker jeg :)

kansje vi møtes i multiplayer;)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg er gjerne med på å spille litt MP en eller annen gang... bare å avtale et game, det.

kjøpte det på el kjøp for 99kr for en liten dtund siden
IM SICK OF IT

grafikken var ikke så bra som jeg hadde trod (hvet det er et gammelt spill)

Få deg et bedre skjermkort. Grafikken er vakker som f... på min hvertfall. Ikke verdens beste, men ikke akkurat stygg heller.

Ellers bør du kanskje skjønne spillet før du kan uttale deg om det i det minste. Mulig jeg tar feil, men du virker ikke akkurat som typen til å sette deg inn i et dypt rpg.

vel der tok du jammen feil men er ikke så glad i rpg'er som BG(samma folka som har lagd NWN)
spiller diablo diablo2:LOD. champions of norrath og BGDA 1&2.

Baldurs gate DA til knosoll er anderledels enn pc baldurs gate2
det er mer likt diablo2.

og grafikkortet mitt er 128mb, men hadde litt trøbble i instalasjonen

SHDR

Gullmedlem
Jeg tror det var det han siktet til. Diablo, Champions of Norrath og Baldur's Gate: Dark Alliance er ikke RPGer, de er hack'n'slashere.

Knights of the Old Republic, Fallout, Morrowind, Planescape Torment ... der har du det. De du ramser opp er bare Gauntlet med levelling.

Det er heller ikke BioWare som har laget Baldur's Gate. Det er Black Isle, selv om de har mye til felles.

Hehe, tror vi brukte noen timer selv. Begynte kl. 10 en dag og klokken 14. dagen etter frøs klikket det. Var vel kommet til level 105 eller noe (Gauntlet II).

"Warrior needs food badly"

Bjørn: Enten så misforsto du noe eller så er du veldig Barnslig.
Ingen her har sagt at du ikke liker Rpg's ;) . Alt Loco sa var at du ikke ''virka'' som om du var typen til å sette deg in i et dypt Rpg. som f eks NWN. Eller FFVII for den saks skyld :)

Opprinnelig skrevet av Bjørn@13.07.2004, 14.42
hvis spill som diablo2 er hack'n slash og NWN er rpg så liker jeg ikke rpg
74343​
Og da liker ikke jeg deg.
Diablo 2 LOD tenker jeg ikke på som RPG, men mer et eventyrspill med cut-scenes etter hver act.

Morrowind og NWN er jo "the way to go" :)

Opprinnelig skrevet av MattMan+14.07.2004, 15.35-->
<!--QuoteBegin-Bjørn
@13.07.2004, 14.42
hvis spill som diablo2 er hack'n slash og NWN er rpg så liker jeg ikke rpg
74343​
Og da liker ikke jeg deg.
Diablo 2 LOD tenker jeg ikke på som RPG, men mer et eventyrspill med cut-scenes etter hver act.

Morrowind og NWN er jo "the way to go" :)
74765​
[/b]
Helt enig. Har nettopp pløyd igjennom NWN, holder nå på med Hordes of the
Underdark(har ikke shadows of the Undretide, ønsker meg det). Diablo 2 er mer hack'n slash. Her må du tenke mer liksom. Grafikken er jo sykt bra da