New Super Mario Bros. [DS]

Kilik

Lokal moderator
#1
Jepp, Mario er tilbake i et splitter nytt 2D plattformspill...

Første anmeldelse:
IGN - 9.5
"Absolutely brilliant platforming action that takes what Nintendo's built an empire on, and adding so much more to it. It's not a tremendous challenge, but the game is fun as hell from start to end."
 
#2
Fikset tittelen for deg jeg. Sto New Super SMASH Bros. :p

Wow. Etter å ha lest anmeldelsen er jeg virkelig imponert. Super Mario World på SNES er at av mine absolutt favoritt plattformspill, og etter anmeldelsen å dømme er dette bedre. Hva som derimot plager meg litt, er at Nintendo burde ha gjort dette for lenge siden. GBA fikk jo fire Mario-spill, men de var alle porter. Hvorfor ventet de så lenge?
Vel, ventetiden til tross, jeg er sabla glad spillet endelig er her. Litt synd det kommer før Lite, for dette hadde blitt det perfekte spillet sammen med den nye konsollen. Men jeg må nok kjøpe dette på forhånd, og heller runde det om igjen når Lite endelig kommer.
 

Kilik

Lokal moderator
#3
Takk :) Jeg likte setningen "Before New Super Mario Bros. entered my life, Yoshi's Island was, to me, the greatest platformer ever created. That title may now have to go to New Super Mario Bros."
Nå er jo ikke IGN kjent som de mest kritiske, men det virker som spillet faktisk lever opp til forventningene.

Ja, litt merkelig at de ikke har laget et "skikkelig" Mario-spill på år og dag. Det siste 2D plattformspillet med Mario som spillbar karakter var Super Mario Land 2 på GameBoy i 1992. I mellomtiden har vi fått GBC, Virtual Boy, N64, GBA, GC og DS...
 
D

Doctor Downs

Gjest
#5
Hvorfor i faens helvete måtte dette komme til DS! Jeg vil ha spillet, men jeg aldri bruke penger på en håndholdt maskin igjen. Dritt.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#6
Å jesssss. Jeg som trodde det var enda en stygg remake av gamle Mariospill, men dette er altså NYTT? Enda en grunn til å skaffe seg DS. :(
 
#8
New Super Mario Bros har allerede føyet seg inn i rekken over spill jeg skal kjøpe ved release. Spillet ser mildt sagt helt fantastisk bra ut, og jeg tør mene at sommerferien kommer til å bli flere hakk bedre med dette spillet i hus.

Jeg blir bare mer og mer imponert over hvor mange gode spill som kommer til DS utover året. :)
 
D

Deleted member 91

Gjest
#9
Ah, fint å se at det endelig kommer ut. Gleder meg noe hemningsløst, og skal bestilles så fort som mulig, forhåpentligvis så tidlig som neste uke. Jeg var aldri noe særskilt fan av de gamle Mario-spillene, men har fått teh hunger for et ordentlig 2D-spill igjen, og når det har fått så god kritikk må jeg jo ha det. Dessuten, tar seg sikkert godt ut på DS Lite. :)
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#11
Det var da voldsomt til greier da. Vel, vel. Får vel stikke til VGPlus, som faktisk har en loddtrekning blandt folk som forhåndsbestiller NewSMB, der førstepremien er en Wii.
 
I

impywimpy

Gjest
#12
Enda et DS-spill å bli glad i? Ja takk, sier jeg. Har sett en del klipp fra spillet, og dette er definitivt Mario. Litt bittert at de ikke har implementert flere power-ups, men så lenge kjerneopplevelsen fortsatt er der tror jeg ikke det blir noe jeg savner mens jeg spiller. Noen av animasjonene ser også litt merkelige ut, men jeg vil tro at det er en vanesak. Forhåndsbestilt, med andre ord.
 
#13
Får da inderlig håpe de implementerer sko fra SMB3, får gåsehud bare av tanken! Den var jo tross alt tidenes særeste og mest ubrukelige power-up, men samtidig den mest sjarmerende. Men som impywimpy sier så er det jo kjerneopplevelsen som er det viktigste, klarer de å bevare atmosfæren vil dette spillet bli fantastisk!
 
#14
Så dette for første gang under Nintendos E3 konferanse. Jeg må si jeg ble øyeblikkelig frelst! Det er nesten slik at jeg ønsker å kjøpe meg en DS kun for spille dette.
 
#15
Forhåndsbestilte fra USA for få dager siden, for dette ser jeg skikkelig frem til. Har savnet flere 2D-plattform-spill, iallfall fra Mario i og med at SMB 3 kanskje er tidenes plattformspill i mine øyne.
Så et helt nytt spill er ikke å forrakte.
 
#16
Jeg finner ikke SMB3-spillet mitt. :(

Jeg forhåndsbestilte spillet i dag, gleder meg så sinnsykt mye! Jeg har virkelig savnet et nytt Mario-spill i 2D - GBA fikk jo bare remakes ...
Ikke misforstå, jeg elsker alle de remakene som kom på GBA, siden jeg ikke har SNES i hus lengre, men jeg skulle ønske vi fikk noe nytt i tillegg.
 
#17
Enig, var utrolig fint å kunne spille de gamle Mario-spillene overalt ved at de ble relansert på håndholdt, men når man kjøper en versjon av samme spill mange år etter orginalen kom, forventer man noe nytt. Jaja, nå får vi iallfall New Super Mario Bros, og det ser veldig lekkert ut. :)
 
#18
Deilig at Nintendo går litt tilbake i tid, og lager ett Mario spill du bare elsker å spille. Jeg skal selvfølgelig ha det så fort det kommer, tror dette funker fett på en konsoll som DS. Etter E3 har mye av spillgleden ved meg kommet tilbake, etter å ha vært borte en stund. En stor takk skal også rettes til Guitar Hero :D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19
Lite å lure på, forhåndsbestillingen min ligger allerede inne.
Dessuten kommer jeg til å vinne en Wii, og det er jo koselig. :D