Vel, om man vil ha en mediaboks er Xbox et bedre valg enn ps4. Hvorfor er han en dick? Fordi han ikke liker dårlig videya?
Xbox one har mye bra gående for seg. Mener vi hadde samme diskusjon når Nintendo ble super casual. "Åh nei, store selskaper caterer ikke til nøyaktig MIN målgruppe bestående av svette spergs, munnpustere og cave dwellers!!!"
Husk at denne medieboksen xbone, hittil, kun er et bedre valg i Usania. Og det derre tvgreiene med at du må ha enda flere peripherals for å i det hele tatt kunne koble dekoderen til xbonen, at du MÅ ha kinect der. Det at du må, MÅ betale for xbox-live I TILLEGG til at du må betale de månedlige beløpene i f.eks. spotify, eventuelle ekstra-tvkanaler, eventuelle ekstra ditt og datt. Da er det plutselig ikke så lukrativt, men jeg er enig med deg i at han fyren ikke virker som en dick.
Microsoft må derimot skjerpe seg. Det er som du sier, de har en visjon som
egentlig er ganske kul, det er bare formidlingen, og alle "forresten. du må betale betale betale for alt" greiene deres som ikke er så kult. Bare det at han presterer å si at 360en er microsofts offline-valg. Blir spennende å se hva de store utgiverne kommer til å gjøre. Om de kommer til å fortsette med online-passes på ps4, og ingen online passes på xbone er for meg hakkandes likegyldig. Det viktigste for meg er at Sony ihvertfall, kanskje for en gangs skyld de siste 6-7årene faktisk hører på de som har lyst på en ny konsoll.
Kundene vil ha tilgang til indie- og småspill. Det blir lettere på ps4.
Det blir også lettere å faktisk finne de spillene på psn-store virker det som, siden microsoft faktisk merger alle... kjøpskategoriene (?) i en. En samlet forside med de mest populære spillene, og sikkert noen utvalgte som microsoft vil at du skal ha.
Playstation har i mine øyne sterkere eksklusive titler enn det xbox har. Ikke at jeg liker alle sammen, men jeg kommer ikke på en eksklusiv tittel microsoft har som jeg har lyst på.
Sony har alltid vært flinkere enn microsoft til å få litt særere titler på maskinen sin f.eks. Flower, Journey, Lumines, Demon's Souls, andre obskure puzzlegames som sikkert bare jeg spiller. xbox360 hadde ihvertfall rez HD da.
Kinect. Den skal i teorien ikke overvåke deg, men det at den i det hele tatt kan det siden den alltid er på er ikke særlig kult.
Det at du faktisk MÅ ha kinect koblet til maskinen. En stygg firkant som må stå fremme hele tiden.
Xbonen er stor. Ps3en var ikke aktuell for meg før de lanserte slim-versjonen.
sikkert mer også. fikk en plutselig hjernekrampe som gjør at jeg ikke klarer å skrive noe vettugt akkurat nå. Kan oppdatere, eller skrive et nytt innlegg senere med andre fordeler, men pr nå er medieboksen xbone, ihvertfall slik jeg har sett det, kun særlig aktuell i usa.