NiGHTS til Wii

Lodin

Der Waaaah
Ikke så mye er kjent om det ennå, men det har lenge versert rykter om at Sega skulle lage et nytt NiGHTS til Wii. Det er i grunn bare naturlig siden man i praksis var .
Uansett var dette sistesiden i denne månedens Official Nintendo Magazine:

Det er jo bare noen stjerner sier dere.
Da viser jeg til dette bildet som ble brukt til å promotere orginalen:

Så ja, det er liten tvil om hva Sega har på lur. ^_^

EDIT: April! :argh:
Vi får håpe på det beste.

Lodin

Der Waaaah
En av redaktørene i bladet har nå gått på forumet og sagt at det ikke er en første april spøk. Så vet vi i det minste det. SITAT
This is not an April Fool. I remember once I did an April Fool on CUBE with Gannondorf Photoshopped into Soul Calibur II and people got really upset when they found out it wasn't true so we don't do those kind of things anymore. I think they're just a bit of a laugh but obviously other more sensitive people don't. . .[/b]
LINKH

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det er et spill til Sega Saturn jeg ikke skjønte bæret av ved å se på videoen.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Idéer, idéer! Ikke "dingser"

NiGHTS er forøvrig ufattelig tøft, og det er en skandale at så få har fått muligheten (les: tatt seg bryet med)til å prøve det.

SEGA skulle vel oprinnelig komme med noe ekstrautstyr til 3D-kontrollen (de som har en slik kontroll, har sikkert for lengst funnet ut at det er mulig å ta av ledningen) som gjorde at man skulle bevege selve kontrollen, i stedet for å bruke den analoge stikken.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Game..reactor?

Tviler ikke på at det er tilfelle, men de pølsespiserne der stoler jeg fint lite på.
(eller har kanskje GR utvilket seg i en eller annen retning de siste 2-3 årene?)

Lodin

Der Waaaah
Coveret jeg posta er ihvertfall tatt vekk fra forumet deres nå. Kanskje de fikk en hissig telefon fra Sega? :p

Kilik

Lokal moderator

Takeshi Iizuka:
SITAT
Q: How did the idea of creating NiGHTS for Nintendo's new console come along?
A: I've been interested in making this sequel for as long as I can remember, and the moment seemed perfect to start working on it. This game is ideal to take advantage of the Wii controller's potential.

Q: Will we get, once again, inside the dreams (and nightmares) of Claire and Elliot, or are there new human characters whose dreams we'll be able to visit?
A: Just like the first game's story, the new NiGHTS happens inside a dream world, and its story will follow the adventure of those children. I hope to announce further details in the coming months.

Q: Will the main character (also called NiGHTS) be alone in this mission, or are there new kinds of Nightmare-people to control?
A: I can already confirm that NiGHTS will be the main character, and that he will have new habilities which will be explained later. As for new characters, I can't reveal anything yet. You'll have to wait and see.

Q: Which new flight manoeuvers will this charismatic figure be able to perform?
A: NiGHTS will have a considerable number of acrobatic movements, many of them never seen before, for the player to perform easily using the Wii controller. You can count on loops, spins, and other manoeuvers which will be kept secret for now.

Q: In which ways does Nintendo's new console attract you?
A: I am particularly enthusiastic about witnessing all of this technological advance, and about knowing that, as a programmer, I can create games in the new consoles which, a few years ago, I was only able to dream of.

Q: We're real fans of this character. Do you think that he will still be able to be interesting to the public, after all these years?
A: Above everything, I hope that NiGHTS fans like this game as much as the First one. I'm confident that, with all the new features I'm hoping to include, it will also attract a new player base, not yet familiar with this character's world.

Q: What can we expect, regarding game modes?
A: Besides a single player mode, familiar to everyone, there will be a two-player mode and certain special online functions.

Q: Do you intend to take the inspired NiGHTS experience to other platforms?
A: So far, this new NiGHTS game is a Wii exclusive.[/b]
Blir morsomt å få oppleve noe mange mener er en klassiker uten å måtte grave opp en Saturn. Da venter jeg bare på remaken av Panzer Dragoon Saga...

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Så var det tilogmed havnet på nettsidene til SEGA, og har fått den fulle titellen: NiGHTS: Journey of Dreams

Skal bli spennende å se om det blir noe nyskapende, eller om det ender som en semi-remake. Jeg blir fornøyd uansett :)

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Hysj.... ikke så høyt

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Bare fordi jeg er ubrukelig (samt det at han som spiller i videoen Lodin linket til suger rimelig greit) spretter jeg fram en relativt beskrivende video: Screwattack

Lodin

Der Waaaah
Jeg er og ubrukelig siden jeg ikke har orka å nevne at det vil bruke værkanalen på noen baner. ikke så gøy for de som bor på steder som Bergen.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
:argh:

Ellers kan det nevnes at jeg i påsken rigget meg til med NiGHTS og Saturn og 3D kontroll og... ingen lyd/bildekabel :( Etter flerfoldige timers leting måtte jeg bare bite i det sure eplet, og bestille meg en ny fra Play-Asia.

Lodin

Der Waaaah
Det slippes altså i USA denne uken og det skal bli spennende å se hva anmeldere og folk syns. Desverre lover det ikke altfor godt når sånne klipp som dukker opp. Husker dere når Sega lova at de ikke skulle fagge opp dette med bedriten historie og alt annet som har ødelagt Sonic? :v:

Strengt tatt er det vel ikke "bedriten historie" som har ødelagt Sonic, men bedriten spillmekanikk. Enig i at videoen ikke var overveldende akkurat, men det er litt pussig, for de forhåndstegnede filmene jeg har sett fra spillet var svært velproduserte. Disney med ekstra sukker.