Ninja Gaiden Sigma [PS3]

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen

Ok, jeg har lenge vært skeptisk til disse spilla, takket være all praten om hvor intenst hardcore spilla er, pluss den enda mer intense elitismen blant fansen. Ja, også vonde minner som involverer måker, ørner, hauker, og ninjaer med jetpacks. :(

Demoen av Sigma dukket opp på Playstation Store før helga, og siden det var gratis tenkte jeg å teste det litt ... og jeg ble helt klart "blown away", som kidsa sier. Grafikken er nydelig, Ryu og ninjaskurkene er velanimerte, blodet er tøft, og kontrollene funker temmelig bra 99 % av tiden. Ninjaen min vet akkurat hvilken slemmeninja jeg vil han skal hugge ned, som et slags perfeksjonert Z-targeting-system, uten å måtte trykke Z. Har spilt gjennom brettet tre ganger og fått Master Ninja-rank på det nå.

Når du har klart demobrettet åpnes en "Mission" hvor Rachel skal denge demoner med krigshammer/øks-tingen sin.

Småting jeg ikke liker i demoen er f.eks at å snurre på kameraet mens man er i en kamp er fånyttes, og jeg har ikke vært borti noen situasjoner hvor prosjektiler er nyttige. Men dette er bare demoen, så vi får se.

Hva er greia med Sigma egentlig? Er det en remake av Ninja Gaiden Black, som var en remake av Ninja Gaiden? Er Rachel eksklusiv til denne versjonen?

Ninja Gaiden Sigma ble sluppet 3. juli i USA, og kommer ut 6. juli i Europa.

(Skulle gjerne linket til noen anmeldelser her, men de fleste spillsider er blokkert på jobben)

Jeg husker spilte forgjengeren å ble skikkelig sinna da jeg ikke klarte å takle forskjellige encounters. Jeg regner med at dette spillet fortsetter i samme stil der du må faktisk mestre de forskjellige combos for å ha noenlunde sjanse i motsetning til god of war der du omtrent kan bare trykke alt du kan på kontrollen og fortsatt komme videre. :p

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Ninja Gaiden Sigma er en remake av Ninja Gaiden til XBOX ja. Det som har blitt lagt til er:

-Dual katana våpen
-Flere bosser
-Rachel mode med unike bosser og et noe annet story perspektiv såvidt jeg har forstått.
-Forandringer av enkelte puzzles og hvor items ligger osv.

Ting jeg ikke er 100% sikker på, men som i hvertfall var med i Black versjonen til XBOX:

-Easy vanskelighetsgrad som unlockes dersom man sliter på normal.
-Quarterstaff våpen
-Spillet er visstnok ørlite grann enklere, men mest pågrunn av en bedre kamera, kontroll og hvor fiendene dukker opp.

Jeg har spilt både Ninja Gaiden og Ninja Gaiden: Black til XBOX. Hadde jeg hatt PS3 hadde jeg uten tvil skaffet meg Sigma også kun for de ekstra bossene, dual katana og Rachel mode. Jeg elsker dette spillet og setter det på høyde med Resident Evil 4 som en av forrige generasjonens absolutt beste spill.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Digger Ninja Gaiden jeg også, men det er nok remakes nå. Ser dog fram til Ninja Gaiden DS og Ninja Gaiden 2 til Xbox 360. Blir stas. ^_^

Ikke at jeg ikke misunner PS3-folket litt nå, men jeg får hovedsaklig det samme spillet hvis jeg slenger Gaiden-plata mi inn i 360-en, så jeg griner meg ikke i søvn akkurat. :p

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Har det vært noe spesifikt snakk om noe Ninja Gaiden 2 til XBOX360? Eller er det velbegrunnede spekulasjoner basert på forrige spills suksess? ;)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hentet fra E3-tråden, hvor det står at Team Ninja skal annonsere Ninja Gaiden 2 som en Xbox 360-eksklusiv tittel under Microsofts pressekonferanse:SITAT
- Team Ninja to show off Ninja Gaiden 2. Labeled 360 Exclusive.[/b]
Og Ninja Gaiden DS har vært omtalt blant annet i Edge og på Eurogamer, så den er rimelig bankers. :)

CyberK

Finner ikke på noe.
Jeg kan ihvertfall bekrefte at det er et slags quarter-staffvåpen i demoen. (Det ser ut til at alle våpnene er tilgjengelige i demoen. Gøy.) Vanligvis så er ikke jeg så glad i slike spill, jeg liker for eksempel å se på folk spille God of War heller enn å spille det, men dette var faktisk intuitivt og velfungerende. For første gang har jeg innsett nytten av block-knappen, og fordi det var såpass naturlig å spille klarte jeg en Greater Ninja første gangen. (Teller alltid positivt når spillet gir meg ufortjent ros.) . Lastet ned demoen med lave forventninger og ble positivt overrasket.

Ble nettopp ferdig med å spille Ninja Gaiden på xbox, var mongovanskelig til tider, men veldig tilfredsstillende når man endelig får det til(og når man finner ut at flying swallow=gud).