Ok, jeg har lenge vært skeptisk til disse spilla, takket være all praten om hvor intenst hardcore spilla er, pluss den enda mer intense elitismen blant fansen. Ja, også vonde minner som involverer måker, ørner, hauker, og ninjaer med jetpacks.

Demoen av Sigma dukket opp på Playstation Store før helga, og siden det var gratis tenkte jeg å teste det litt ... og jeg ble helt klart "blown away", som kidsa sier. Grafikken er nydelig, Ryu og ninjaskurkene er velanimerte, blodet er tøft, og kontrollene funker temmelig bra 99 % av tiden. Ninjaen min vet akkurat hvilken slemmeninja jeg vil han skal hugge ned, som et slags perfeksjonert Z-targeting-system, uten å måtte trykke Z. Har spilt gjennom brettet tre ganger og fått Master Ninja-rank på det nå.
Når du har klart demobrettet åpnes en "Mission" hvor Rachel skal denge demoner med krigshammer/øks-tingen sin.
Småting jeg ikke liker i demoen er f.eks at å snurre på kameraet mens man er i en kamp er fånyttes, og jeg har ikke vært borti noen situasjoner hvor prosjektiler er nyttige. Men dette er bare demoen, så vi får se.
Hva er greia med Sigma egentlig? Er det en remake av Ninja Gaiden Black, som var en remake av Ninja Gaiden? Er Rachel eksklusiv til denne versjonen?
Ninja Gaiden Sigma ble sluppet 3. juli i USA, og kommer ut 6. juli i Europa.
(Skulle gjerne linket til noen anmeldelser her, men de fleste spillsider er blokkert på jobben)