[Wii U] Nintedo "penger"

#1
hvor kjøper man det? går det ann å sette inn 60kr eller er 100kort minste? prøvde å logge meg inn på nintendo fra pcen men kom ikke inn... er spillet knytta til konsoll elle profil?
 

Lodin

Der Waaaah
#2
Har aldri brukt e-shop på en PC, bare på konsoller og håndholdt. Der funker det ihvertfall sånn at du må kjøpe no for å kunne sette penger på kontoen såvidt jeg vet. Da får man valget mellom å bare betale for det spillet koster eller pælme inn diverse summer. Tror 1500 er det meste.
 
#3
når jeg prøvde det så fikk jeg beskjed om å sette inn penger med giftcard eller å logge inn via pc å registrere creditkort ..
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#4
Jeg har utelukkende brukt kortet mitt via switchen, så her tror jeg du må ha lest noe feil.
 
#6
De har på Elkjøp i allefall i Oslo, om noen bor langt unna Elkjøp kan jeg sikkert stikke å kjøpe dersom jeg får dekt bom og bensin, men sansynligvis kan vel Elkjøp sende per post også..
 
#7
Jeg har utelukkende brukt kortet mitt via switchen, så her tror jeg du må ha lest noe feil.
https://www.nintendo.co.uk/Support/...intendo-eShop-Using-Credit-Cards-1626660.html

As of September 2019, credit cards cannot be used to add funds on systems in the Nintendo 3DS family or Wii U consoles.

Er ikke alle dødelige som vil bruke 3000+ på en switch som burde koste 1000-1500kr


eShop penger er heller ikke sonetter sånn som Xbox live penger. Så eShop konto kan kun ha valuta som er for landet som Wii uen er satt på i system innstillingene. Altså om du vil kjøpe på eBay må du lage en konto som støtter € eller en uk £ konto, jeg fant ikke amerika under landsinnstillingene så man må vel ha en amerikansk Wii u for å bruke usd...

Mens på xboxlive kan du legge til alle typer valuta men kun betale med en valuta av gangen så man kan ende opp med litt $, € , £ og nok som samlet sett ville vært nok til noe men hver for seg forlite så da får man ikke brukt de..
 
Sist redigert:

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#8
Burde være en dråpe i havet for en som er vant til å selge ting for 3-4 mill +

Du får skrive et sterkt ordet brev til Nintendo.
 
#9
Alle forbrukere bruker mye lengre tid (noen få lik tid) på små kjøp som mobiler/TVer/spillemaskiner/elektronikk/møbler etc enn store ting som bil og bolig...

Og å selge dyre ting er ikke synonym med å kjøpe dyre ting..

Jeg er vel ingen unntak, innpuls kjøpte leilighet usett for 2.5, 2 år etter var den verdt 4. Og nå 3.8-4.2 eller noe..


Sikkert lettere å innpulskjøpe bil om man kjøper ny og slipper å se på Finn annonser der alt ser fint ut på bildene og når man kommer å ser er det fult av bulker/riper/uorginale lykter og andre skavanker som bare gjør meg forbanna..
Bil brukte jeg ca 0,5 år på og det var et helvete.. og små ting bruker jeg +- en uke på etter jeg har lest meg opp på hva tingen er og kan brukes til..
 
Sist redigert:
#11
Jeg innpulskjøpte Dreamcast med Shenmue 1 på Spiderman i Oslo og jeg angrer ikke selv den dag i dag xD

Skulle egentlig ha ps2 men ga faen.. så ble Sega fun frem til Xbox kom ut :p
 
#13
Fant frem DreamCast, CD brenner og s-video adapter :) så da er det bare å lage en boot disk og se om jeg finner noe gøy å spille :) har noen hvite beta disker :p
 
#15
De fleste er jo Ok eller bra i motsettning til feks ps4 der du kan være heldig eller uheldig.. feks gjeitesimulatoren er vel mer å regne som en beta enn et spill
 
#18
kan man kjøpe spill med bankkort på switch og fjerne kortinfo etter kjøpet ? Og er det slik at spillene er låst til consolen de er kjøpt på ?