Nintendo: 1019 blocks GC mem. card

#1
Hvorfor slapp de ikke dette før? Nå kommer ihvertfall et nytt og større GC minne kort, 1019 er jo betraktelig mer enn 251 og er etter min mening en innrømmelse av at 69 kortene var en tabbe.

kilde
 
#2
Det var vel meningen også; etterhvert som flere spill til GC kom ut, skulle de lansere større og større minnekort. Finansfolk vet du, da er det penger og det å utnytte markedet som gjelder (utrolig hva en (ikke) lærer på et semester med forretningsutvikling...).

MoFo2
 
#3
Dette er gode nyheter. Da venter jeg heller med å kjøpe nytt minnekort til det er ute på gatene, men det blir jo en stund til da. <_<
 
#6
Dette har jeg aldri hørt om..

Drit mye plass da, slipper vel nå å formatere memorycarda så forferdelig hver gang ett nytt spill kommer..
 
#7
Får jo 1000 blocks memory card i dag også, men selvsagt ikke originale. Men IGN bl.a. har testet ett av dem, og det fikk 98%, noe som tilsier at det er ganske bra da. Uansett, det blir bra med et originalt STORT memorycard fra Nintendo, det er faen meg tide.

PS! De minste og vanligste memorycardet er forresten 59 block, og ikke 69 blocks som en nevnte tideligere i emnet.
 
#8
Nintendo vet hva de driver med. Først skal de ha folk til å kjøpe 59 Blocks minnekort, og så 251 Blocks minnekort. Og nå skal de få oss til å kjøpe 1019 Blocks minnekort (og jeg kommer sikkert til å trenge det en gang også).

Egentlig burde de ha gitt ut dette mye tidligere. Men det er jo klart at Nintendo tjener mer på det slik de har gjort nå.
 
#9
Klarer meg foreløpig fint med 59 blokker, jeg :D
 
#10
Jeg har hatt ett uorginalt 1000 blocks minnekort siden jeg begynte save mitt første Gamecube spill.. minne kortet mitt innholder ca 80 saver fra 80 forskjellige spill... og er enda ikke halvfullt :p

For dere andre.. så er det også veldig gode nyheter.
 
#11
Jeg blir bare gladere og gladere i nintendo. Virker for meg som at de er de eneste som virkelig bryr seg om markedet; jeg er kjempefornøyd med GameCube-en jeg kjøpte i går.

Men er det så liten plass på 251 blokkers-minnekortet, da? Jeg har bare brukt tre hittil (har foreløpig bare Zelda-samlingen), så 251 virker som det burde holde i massevis. Tar de vanlige GC-spillenes saver mye mer plass på minnekortet enn Ocraina of time, altså?
 
#12
Tre blokker? Oj, på bonusdiscen som fulgte med Wind Waker, tok Ocarina of Time 15 :p
Det er ganske sjeldent at spill tar over 10 blokker for en vanlig fil, men så er det jo en del spill hvor du lagrer replays, custom characters og alt mulig, og da blir det trangt, etter hvert.
 
#13
Ok, ni da. Hadde ikke sjekket, men leste i en anmeldelse at alle spillene tok tre blokker hver. Var visst ikke helt god den anmeldelsen. Så det blir trangt på et 251 etter hvert, altså?
 
#15
Opprinnelig skrevet av Klaymen@24.03.2004, 17.50
Ok, ni da. Hadde ikke sjekket, men leste i en anmeldelse at alle spillene tok tre blokker hver. Var visst ikke helt god den anmeldelsen. Så det blir trangt på et 251 etter hvert, altså?
Jeg har 11 spill og fortsatt nesten halvparten av 251 blokkers kortet mitt igjen. Så jeg vil ikke si at det er for lite, nei.
 
#16
Det er flotters, da venter jeg med å kjøpe meg nytt Memory card til Gamecube, foreløpig så holder det med den 59 blokkers memory carden, men det kommer flere spill til Gamecube som jeg skal ha senere :)
 
#17
Opprinnelig skrevet av Klaymen@24.03.2004, 17.31
... Jeg blir bare gladere og gladere i nintendo. Virker for meg som at de er de eneste som virkelig bryr seg om markedet ...
Hehe, Nintendo driver forretninger med høy klasse. Hadde de virkelig brydd seg om markedet hadde de gitt ut ett 1000 blocks memorycard for lenge siden, i stedet for å øke litt og litt. De er selvsagt ute etter å tjene penger, og det gjør de ved å holde på slik de gjør. Jeg driter egentlig i det, men at de bryr seg mer om markedet enn konkurrentene er hverfall helt feil, hehe ...

Personlig syntes jeg 251 blocks memorycardet er alt for lite. Jeg har 37, ikke allverden, men det er ikke i nærheten av å holde til dem. Derfor har jeg anskaffet meg ett større, uoriginalt selvsagt.
 
#18
Opprinnelig skrevet av MoFo2@24.03.2004, 07.15
Det var vel meningen også; etterhvert som flere spill til GC kom ut, skulle de lansere større og større minnekort. Finansfolk vet du, da er det penger og det å utnytte markedet som gjelder (utrolig hva en (ikke) lærer på et semester med forretningsutvikling...).

MoFo2
Etterhvert som det kommer flere spill?

Det er litt sent nå da, siden jeg allerede har sånn ca. 4-5 memory card av størrelse 251 blocks.

Jeg er fyren som skal ha orginalt utstyr.. :huh:
 
#19
Opprinnelig skrevet av Klaymen@24.03.2004, 16.31
Jeg blir bare gladere og gladere i nintendo. Virker for meg som at de er de eneste som virkelig bryr seg om markedet; jeg er kjempefornøyd med GameCube-en jeg kjøpte i går.

Men er det så liten plass på 251 blokkers-minnekortet, da? Jeg har bare brukt tre hittil (har foreløpig bare Zelda-samlingen), så 251 virker som det burde holde i massevis. Tar de vanlige GC-spillenes saver mye mer plass på minnekortet enn Ocraina of time, altså?
Det nye sims-spillet tar 120 blocks per spiller, hehe.

Det første spillet tok 61 tror jeg, sånn at alle MÅTTE skaffe seg 251-kortet.
 
#20
Det er jo ikke Nintendo som bestemmer hvor stor plass savene til Sims tar. Det kan jo være at EA bare ikke gidder å jobbe for å få ned plassen. Jeg husker f.eks "WWF Smackdown! Just bring it" på ps2, som tok over 4mb plass på minnekortet. Sony's offesielle minnekort har en kapasitet på 8mb. På oppfølgeren (som hadde mange flere muligheter til endringer ol) tok saven 400kb.