Nintendo: 1019 blocks GC mem. card

#21
Grunnen til at Sims tek so mange blokker er vel fordi det er so mykje data som skal lagrast. Det same gjeld for f.eks Animal Crossing som bruker 59 blokker.

Nintendo har innrømma at dei gjorde ein feil ved å lansere GameCube med eit minnekort på 59 blokker. Fekk ein del kritikk for akkurat det. Eit 1000 blokk minnekort burde heilt klart vore tilgjengeleg frå lanseringa. Trur ikkje dei hadde tapt noko på å gjort det.
 
#22
Litt ville de ha tapt, fordi folk måtte kjøpe 59-blokkers i starten. Så trengte de mer plass, og kjøpte enda ett (251). Så trenger de enda mer plass, og kjøper et 1019-kort. Dermed har denne personen kjøpt tre kort, istedetfor ett, slik som han ville ha gjort hvis Nintendo lanserte 1019-kort fra starten av.
 
#23
Opprinnelig skrevet av Klaymen@26.03.2004, 16.23
Det er jo ikke Nintendo som bestemmer hvor stor plass savene til Sims tar. Det kan jo være at EA bare ikke gidder å jobbe for å få ned plassen. Jeg husker f.eks "WWF Smackdown! Just bring it" på ps2, som tok over 4mb plass på minnekortet. Sony's offesielle minnekort har en kapasitet på 8mb. På oppfølgeren (som hadde mange flere muligheter til endringer ol) tok saven 400kb.
Jepp, men det tvang uansett folk til å kjøpe større minnekort.

Mener forresten å huske at Red Faction-saves'ene også tok 4 MB...
 
#25
Opprinnelig skrevet av High_Tower@31.03.2004, 11.11
Det er jo old news, har hatt 1019blokks siden jul til gamecube orginalt.
Haha, slutt og drit deg ut. Greit du har 1000 block minnekort, slik som jeg, men det er neppe så orginalt som du tror, selvom det står "Nintendo" på pakka.
 
#26
Hihi, jeg har fire Memory Card 1019 (en reserve og en til japanske spill og to til PAL-spill) og på en av av dem har jeg "bare" 436 blocks igjen. Den er på Memory Card slot B og jeg bruker den mest til replay- og ghost-saves og til spill som man kan lagre på B-sia (duste, teite Nintendo tar det som en selvfølge at folk ikke har behov for å lagre spillene dæmmes på annet enn A-sia. Ganske duste spør du meg. Eller, kanskje det er fordi de ikke vil forvirre brukerne). Ganske kult. Må si jeg er ganske fornøyd med kortene.
 
D

Deleted member 365

Gjest
#27
Selv har jeg et 59 blocks og et 251 blocks. og hittil funker det fint.
jeg spiller ikke the sims, men jeg spiller Pokemon og Harvest Moon.
De to spillene er vel over hundre blocks totalt tror jeg.

Men det blir nok til at det blir et større minnekort etterhvert.
Ihvertfall hvis DS blir kompatibel med gamebube på samme måten som gba er kompatibel med gamecube i et par spill.

Dvs. det er jo noen av gba spillene som gjør at du får unlocket en del nye ting som gjør at det bruker mer plass på minnekortene.
Hvis dette skjer blir det nok et 1000 blocks på meg også gitt.

Det eneste jeg lurer litt på er hvor mye det kommer til og koste. :|
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#29
Opprinnelig skrevet av heatjoam@21.09.2004, 12.32
(duste, teite Nintendo tar det som en selvfølge at folk ikke har behov for å lagre spillene dæmmes på annet enn A-sia. Ganske duste spør du meg.[...]
105646​
Stemmer, det er jo Nintendo som lager alle spillene som kommer ut til Gamecube. Og hvor mange spill har du egentlig? Jeg har snart førti og har sånn ca. null problemer med dette.
 
#30
Noen som vet hvor mye 1019 blocks tilsvarer i MB
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#31
59-blokkerskortet har en kapasitet på 512KB, mener jeg å ha lest. Litt kjapp regning viser da at 1019 blokker tilsvarer ~8,9MB. Ikke ta dette som fakta ettersom jeg ikke er helt sikker, da. :p
 
#32
Jeg eier et 1019 blocks kort, men jeg har ikke fått prøvd det så mye siden jeg ikke har pakket det opp :p Det er et Logic 3 kort, og jeg har hørt de skal være litt bob-bob, noen som har erfaringer med de? Tør ikke pakke opp (og ikke bytte det i et 251) før jeg vet om det funker som det skal.
 
#33
Jeg har også et Logic3 1019 blokker kort. Har hatt det en stund nå. Jeg må si at jeg er temmelig fornøyd med det. Jeg får ikke savet Phantasy Star Online på det, og jeg har hatt noen små problemer med å få savet Super Mario Sunshine også, men det fikset seg etter hvert - jeg måtte bare prøve noen ganger. Alt i alt så er jeg vel egentlig fornøyd med det.

ak74u: På mitt 1019 blokkers kort står det at det er 64mb, noe som forsåvidt kan stemme hvis man tenker på at Playstation 1 minnekortene (15 blokker) er på 1mb.
 
#34
Opprinnelig skrevet av Yetipants+26.09.2004, 15.05-->
<!--QuoteBegin-heatjoam
@21.09.2004, 12.32
(duste, teite Nintendo tar det som en selvfølge at folk ikke har behov for å lagre spillene dæmmes på annet enn A-sia. Ganske duste spør du meg.[...]
105646​
Stemmer, det er jo Nintendo som lager alle spillene som kommer ut til Gamecube. Og hvor mange spill har du egentlig? Jeg har snart førti og har sånn ca. null problemer med dette.
108666​
[/b]
Du kan jo klikke deg til users.ign.com og søke på dukeTeddy så får du tom sett hva slags spill jeg har. Så jeg regner med at jeg får behov får den enorme plassen i fremtia. Spesielt med tanke på spill som bruker like mye plass som Harvest Moon, BG&E...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#35
Greit nok. Jeg har for det meste firstpartyspill (3rdparty spiller jeg på Xbox), så der har du min forklaring. :)