Nintendo 3DS: den store tråden

Lodin

Der Waaaah
På fredag skal Xevious dukke opp i fancy 3D utgave. Det er jo en ålreit SHUMP jeg vil tippe benytter seg godt av prespektivet i 3D, men jeg aner ikke om NES versjonen av det var no kul.

*gå å titte på trailere*
 

Lodin

Der Waaaah
Oh schmap, på onsdag får også 3DS en videokanal i Europa. I Japan består den av programmer som nyheter, værmeldig, filmtrailere, sammensurium av lolcatz og andre youtubber og Pokemon episoder. Tipper vi ikke får mer enn Kirby sånn som Wii, men det viktigste er at ingenting er annonsert for USA. :smugdog:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Edge rapporterer:
In an interview with US magazine Nintendo Power, picked up by fansite Zelda Informer, Nintendo's Eiji Aonuma said: "One of the big things that made [Ocarina Of Time 3D] possible was that there was an outpour of emotions from people who said they would like to see this game done. I think certainly if there was a similar output of emotion and clamour from fans for a remake of Majora's Mask, it wouldn't be an utter impossibility."
Så, ja. Ring Nintendo eller noe.
 

Kilik

Lokal moderator
Elkjøp har allerede satt ned prisen til 1455 kr. på 3DS. Tipper de fleste vil legge seg rundt 1500 kr.

Hadde forventet et priskutt i år, men ikke så tidlig.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Tviler jeg på. Jeg ser en knytning til innholdet i "Catch-3DS"-artikkelen Thinaran linket til.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
*logge inn på eShopen*

Er aldri der så nå har jeg gjort det før 12. august, Ninty gi meg spilla mine!
 

Kilik

Lokal moderator
Jeg spår storsalg framover, særlig når Mario Kart 3D og Super Mario 3D slippes.

Meget mulig jeg plukker opp en 3DS ved juletider. Har allerede kjøpt Ocarina.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ti av de 20 spillene som early adoptors skal få er annonsert:
Super Mario Bros. (NES) :rolleyes:
Donkey Kong Jr. (NES) :ehm:
Balloon Fight (NES) :sukk:
Ice Climber (NES) >_<
The Legend of Zelda (NES) ^^
Metroid Fusion (GBA)\o/
Yoshi's Island (GBA) :yoshi:
Mario Kart: Super Circuit (GBA) <_<
Wario Ware Inc. (GBA) :mysensibilities:
Mario Vs. Donkey Kong (GBA) :)

Fikk aldri spilt kjempemasse GBA, så den lista er allerede ganske appellerende for min del.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Mario Kart: Super Circuit er etter sigende en veldig bra spill. Wario Ware Inc er noe av det morsomste GBA har å by på, mens Metroid Fusion er et meget anstendig Metroid-spill, om enn litt mer lineært enn de andre (du blir hele tiden fortalt hvor neste objective er).
 
Jah. Hadde jeg ikke runda alle de GBA-spillene (bortsett fra donkey kong vs mario) ville jeg vært på vei til elkjøp allerede nå. Har fryktelig lyst, men fornuftigheten min gnager meg i øret og sier meg at det ikke er noen vits før det dukker opp noe jeg faktisk vil spille, og ikke har spillt før.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Mario Kart: Super Circuit er etter sigende en veldig bra spill. Wario Ware Inc er noe av det morsomste GBA har å by på [...]
Siteres for å understreke sannhetsgehalt. Altså: Super Circuit er en slags kombinasjon av SMK og MK64, og lider naturlig nok litt under å kreve så mye dill for å kunne spilles sammen med andre. Det er single-cart-støtte, men den er ræva. WarioWare er fortsatt artig nok, men spiller du det i dag lider det ganske kraftig under at gimmicken har blitt utvidet og til dels uttværet seinere.
[...] Metroid Fusion er et meget anstendig Metroid-spill, om enn litt mer lineært enn de andre (du blir hele tiden fortalt hvor neste objective er).
Nå. Metroid-spillene har alltid vært lineære. Fusion har en peker på kartet som viser hvor du skal gå; det har Prime 1-3 og Hunters, Zero Mission og Other M også. Faktisk er Metroid-spill som ikke viser deg neste mål i mindretall (Metroid Prime Pinball tas ikke med i oversikten her siden det er et flipperspill og uansett bare en gjenfortelling av Prime).

Det som er fett med at man får Fusion, slik jeg ser det, er at det var Metroid-spillet som best kombinerte plott med selve spillingen. I de andre spillene er det stort sett sånn at du får vite hvem du skal denge og så raser du rundt og se her ja der var sistebossen, mens i Fusion blir antagonisten etablert helt i starten. Dessuten møter du den gjentatte ganger i løpet av spillet, og takket være noen korte, glimrende cutscenes (tenker spesielt på den aller første) og små maktdemonstrasjoner bygges stemningen ganske solid opp mot sistebossen. Som ikke er så kjempebra men deeet er en detalj.

Så, ja. Jeg spilte Fusion seinest for et par dager siden, faktisk, og det er fortsatt et aldeles glimrende spill. Dere som ikke har spilt det før har noe å se fram til.

Og så tar vi like greit med grunnen til at jeg spilte Metroid Fusion:


Følg med iallfall til han nevner Castlevania sånn at du også kan få med deg den beste måten å uttale "Castlevania" på.

Edit: Og ja, han som har mekka den videoen kaller seg også Konjak, og han er - som alle hører med en gang - en svenske, som mekker spill. Sjekk ut betaen av The Iconoclasts for å finne ut hvorfor han spiller gjennom Metroid Fusion for å lære litt nå om da'n, og også hvor god han er på pixelart.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen