Nintendo 3DSOMGWTF

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Har alle/ingen fått med seg dette bortsett fra meg? Nintendo lanserer ny DS på E3 i år, melder IGN. Vil bli sluppet før marsj 2011, og vil implimentere en type 3D-teknologi.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Aka. løse rykter dratt rett ut av lufta eller?

Får tilstå at jeg har litt problemer med å tro på det der med 3D-teknologi siden Virtual Boy ikke akkurat var en braksuksess.

Lodin

Der Waaaah
Pluss at flere utviklere under GDC hinta om at de har fått devkits og driver å jobber med saken allerede nuh. Bevegelsessensor og grafikk på linje med en Gamecube skal den og ha.

Aka. løse rykter dratt rett ut av lufta eller?

Får tilstå at jeg har litt problemer med å tro på det der med 3D-teknologi siden Virtual Boy ikke akkurat var en braksuksess.
Ja for tida står jo stort sett stille og ikke minst teknologin.

Blir artig å se om Nintendo klarer å gjennopplive DS-en som "den snåle konsollen" med enda flere eksentriske features eller om prosjektet er litt dødt og trenger å røskes hardere.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Man kan jo sette opp skjermene til et stereoskop, men de færreste greier å krysse øynene på den måten som trengs. Det ble jo allerede vist en demo der kameraet på en DSi ble brukt til head tracking så man faktisk så forskjellige deler av et rom om man flyttet/snudde på DSi-en. Det gir derimot ingen mening å gi ut ny hardware for dette..

EDIT: videoen Lodin embeddet øverst på denne sida ja

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det med stereoskopi var ikke direkte seriøst ment. :D

Kleevah

Livsfarlig amatør
Bra dere fulgte med på CEBIT i år da...

Om det derre The Last Story (for en generisk tittel, men det er vel regla med de spillene) blir bare nesten like bra som Lost Odyssey, gleder jeg meg.

The Last Story...Final Fantasy...Virkelig, Sakaguchi?

Ellers gir det meg Chrono Trigger-vibber og det er gode vibber.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
*noe dritt*

Så kan man spørre seg hvor L og R sitter.
Hvor enn stygg den ser ut, så har den jo faktisk analoge skulderknapper om du ser etter.

Lodin

Der Waaaah
De der triggerne? Trudde de var for å låse skjermen i forskjellige posisjoner. Ser jævla ubehaglige ut.
Og hva er de to to dingsene som ser ut som hengslene til en DS rett over knappene på sidene?