Nintendo DS Confirmed!

SHDR

Gullmedlem
Eurogamer.net melder at Nintendo DS vil slippes den 21. November i USA, priset til 149.99 dollar, eller rundt tusen norske kroner. Konsollen kommer med chatprogrammet PictoChat innebygd, og visstnok også bundlet med Metroid: Hunters. Herligheten har full bakoverkompatibilitet, og ting er stor sett som forventet.

Sony har på sin side ikke annonsert noen releasedate, men ting kan tyde på at NDS kommer en god stund før PSP. Så, med litt flaks nå ... Oops! Det skal man jo ikke si høyt.

Jeg vet hva jeg skal bestille den 21. November, iallfall. Gleder meg ;)

...så flott at jeg ikke har penger da...

*må skaffe seg deltidsjobb*

Flotte nyheter! Nå gjelder det bare å unngå å bruke penger for meg.. Så er DS i boks for meg også.

Jeg gleder meg! Noen som vet hvilke spill som kommer på lanseringsdatoen?

Jeg savner fortsatt mer info, bilder og filmer fra spill. Det Kirurg-spillet og The Urbz er vel de eneste som vi har fått sett noe mer av etter E3?

Men ikke misforstå nå, jeg gleder meg som bare rakkern! Jeg skal nesten definitivt ha DS, om det ikke blir med en gang.

Vil amrikanske DS spill funke på europeiske DS og omvendt ?

Litt dårlig formulert ,men men :svette:

Det er ingen sone sperre på DS, så en amerikansk DS vil kunne spille europeiske spill, og omvend. Jeg er bare usikker på én ting, og det er om en amerikansk og europeisk DS vil kunne linke med hverandre. Noen som vet om de bruker forskjellige signaler? Eller om det er noe annet som er forksjellig, slik at de ikke vil kunne linke?

Opprinnelig skrevet av Shadar@21.09.2004, 16.18
Og Metroid: Hunters. Glem ikke Metroid: Hunters.
105768​
Det høres for godt ut til å være sant. Spørst om det er ikke bare en demo av spillet som følges med i bundlet. Men uansett, så er det et ganske bra deal det her, så jeg skal ihverfall skaffe meg en DS. Men det blir vel ikke før til sommerferien, kanskje.

Opprinnelig skrevet av Shigsyfreak@21.09.2004, 16.43
Det er ingen sone sperre på DS, så en amerikansk DS vil kunne spille europeiske spill, og omvend. Jeg er bare usikker på én ting, og det er om en amerikansk og europeisk DS vil kunne linke med hverandre. Noen som vet om de bruker forskjellige signaler? Eller om det er noe annet som er forksjellig, slik at de ikke vil kunne linke?
105791​
Da kan vi jo bare kjøpe den rett fra amerika da ? Slipper vi å vente så lenge.
eller hva ? :ehm...:

Jepp, det er visst bare en demo. Det bekrefter i hvert fall Gamespot.

Det kommer også frem et par andre ting, blant annet at DS ikke vil være tilgjengelig i flere farger ved lansering. Altså kun den grå-svarte som har blitt vist frem.

Nintendo DS er også den Nintendo-plattformen gjennom tidne som har fått bevilget det største lanseringsbudjettet . Hele $40 millioner har Nintendo regnet med å bruke.

Det hintes også til at DS software vil bli billigere enn GBA software, men det er vel ikke noe nytt egentlig.

Kilik

Lokal moderator
Opprinnelig skrevet av Shigsyfreak@21.09.2004, 21.15
Nintendo DS er også den Nintendo-plattformen gjennom tidne som har fått bevilget det største lanseringsbudjettet . Hele $40 millioner har Nintendo regnet med å bruke.
Hørtes lite ut. Selv Dreamcast hadde jo et lanseringsbudsjett på $100 millioner og vi vet jo alle hvordan det gikk med den...

Uansett, Dual-screen maskin + PicoChat + Metroid-demo til 1000-lappen bør gi Sony kraftig konkurranse. Forresten tre dager igjen til TGS nå, hvor vi får se hva Sony har til mottrekk...