Nintendo DS cracket

#1
Ifølge SPong.com er det mulig å få kjøpt DS flashkort og USB kort-skrivere på nett. Ser ut som om Nintendo kommer til å måtte slite med piratkopiering på DS også, forhåpentligvis ikke så ille som på GBA, men hvem vet. Trist om dette skulle utvikle seg til å bli et stort problem for NDS utviklere, dog må vi jo ikke glemme at selv om GBA har vært ekstremt plaget med piratkopiering, så har det tross alt vært en av historiens mest suksessrike platformer.
 
#2
It's quite ironic that Nintendo has produced a near piracy-proof home system, yet continues to produce handheld consoles that are far too easy to misuse.
En av kommentarene på siden. Og jeg må si meg enig, det er latterlig enkelt. Nesten som om Nintendo ber om det. Okay, vet at man kan få pirat spill til GameCube idag. Men det er en stress måte å gjøre det på, er for en veldig liten gruppe. Men denne USB skriveren gjør det problemfritt for folk. Og selve ROM'en (spillet) i seg selv veldig liten plass. Spillene lligger stort sett på 32Mb, noe man kan hente ned med et stakkarslig 28.8 modem for den som lever i en grotte tidsalder.

PSP'en står for tur. Spilla har vært tilgjengelige på nett en stund nå. Enda ikke spillbare men det er ikke langt unna. Følgende tekst finner man i Need_For_Speed_Underground_Rivals_JAP_PSP-Dynarox.nfo:
In a really near future , a loader will be released to make games work via the     
memory card. In a way to admit it , Soon all games will work on V1.0, V1.5. We Need to make some more test. Til then be patient
Rett rundt hjørnet ;)
 

Kilik

Lokal moderator
#3
Hørte snakk om at piratkopiering var en av hovedgrunnene til at de utviklet GB Micro som visstnok skal være umulig for piratene å cracke.

Forresten har det blitt lettere å kjøre pirat på GC også. Man trenger kun chip og mini-DVD'er (nå nede i 6-7 kr. stykket), så det er ikke særlig vanskeligere enn på PS2 og Xbox.

Men ingenting slår gode, gamle Dreamcast som hadde så og si null sikring. Der var det bare å laste ned, brenne på CD og kjøre spillet uten noen modifisering i det hele tatt...
 
#4
Hørte snakk om at piratkopiering var en av hovedgrunnene til at de utviklet GB Micro som visstnok skal være umulig for piratene å cracke.
Jeg har fremdeles til gode å se noe som ikke blir cracket med tid :p

Hadde ikke fått med meg at det hadde blitt lettere å kjøre GameCube spill derimot. Kanskje fordi GameCube interesserer meg veldig lite pga spillene. Med visse unntak selvfølgelig. Resident Evil 4 comes to mind :)

Dreamcast ja, en glimrende maskin. Synd den daua ut så kjapt.
Husker at veldig mange fikk maskinen sin fucka tidlig pga selfboot spill som ikke inneholdt dummy filer. Laseren røk kjapt.
 
#6
Eneste grunnen jeg skulle hatt til å kjøpe en slik måtte vel vært for å emulere SNES-spill, noe som funker veldig dårlig på GBA (ingen lyd, de fleste spillene funker ikke etc.). Nyere spill betaler jeg heller penger for.
 
#7
Opprinnelig skrevet av Agahnim@10.06.2005, 01.29
Eneste grunnen jeg skulle hatt til å kjøpe en slik måtte vel vært for å emulere SNES-spill, noe som funker veldig dårlig på GBA (ingen lyd, de fleste spillene funker ikke etc.). Nyere spill betaler jeg heller penger for.
231751​
Snakker du om PSP nå eller ? Emulators på PSP er i startfasen, ikke noe å bry seg med i starten. For dårlige støtte, for dårlig framerate og lyd blir ansett som en luksusvare stort sett ;)
 
#8
Niks, jeg tenker på flash-cartridgen til DS. Med slike til GBA kan man emulere NES-spill helt perfekt, men ikke SNES-spill. De fleste SNES-spill funker ikke engang. Det er sikkert mye lettere å emulere dem på DS.
 
#9
Okay. Vel, det kommer nok med tiden det også. Aner ikke om DS'en klarer å emulere SNES i det hele tatt, om den er kraftig nok til det. Og det skal bli spennende å se hva de får til med PSP på den fronten i og med den er kraftigere. Ser at MAME emulator prosjekt er startet til PSP, MAME har jo et drøss med spill. Snakk om et par tusen. Men tror det krever en del minne å leke med. Tross alt, PS2 klarte ikke å emulere alle MAME spill pga minnet. Noe som ble lettere på Xbox.
 
#10
Nå sitter jeg ikke inne med så mye viten om specs til verken DS eller SNES, men jeg tipper det største problemet vil være lyden. Ellers burde det vel gå greit ...?
 

Lodin

Der Waaaah
#11
Hovedgrunnen til at ren piratvirksomhet aldri slo gjennom til GBAen (hvis vi ser bort fra bootleg spill fra Hong Kong) var jo at en god flash-kart er rimelig dyr. Samme vil nok skje med DSen.
 
#12
GBA-flashcarts var da ikke så dyre?
prisen av 2 spill, ca.

flashcart til DS? jatakk, jeg er en pirat :pirat: og som agahnim sier, emulering. Kjente en "speedhacker", som optimaliserte ytelsen av snes-spill emulert på gba. fikk kjørt en god del i 100% hastighet, men da uten lyd. DS'en vil nok klare snes helt fett ville jeg tro... med lyd.
men ikke hør på meg. jeg er dum.
 
#13
Er det ikke ulovlig å prate om piratkopiering på Spillegal?
 
#14
Jo.
Så la oss ha et emne om piratkopiering. ;)
Forstår bare ikke spillegal.. :tommelned:




1. Ingen piratvirksomhet: All visning, promotering, distrubisjon av piratkopiert materiale er strengt forbudt. Dette gjelder for eksempler artikler som spill, video og musikk????????


Kanskje på tide ha skjerpings her på SG Sancti?!
 

Kilik

Lokal moderator
#15
Tja, det har verken vært "visning, promotering eller distribusjon" i emnet så langt...

Ser ikke noe problem med å ha et emne om muligheter innen piratkopiering som er et viktig tema innen spill og spillbransje.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#16
Emnet forblir «lovlig» så lenge det ikke kommer noen linker til piratkopiert materiale eller snakk om hvor man kan kjøpe flashcarts.



Bruker ikke DS helt standard SD-kort? :usikker:

Er ikke slike mulig å få tak i ganske lett og billig?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
Bare så dere vet det så følger jeg med på dette emnet... så lenge dere holder dere på matta går det nok greit. :)

Og jeg tror ikke det er SD-kort som brukes på DS, hastigheten rimer ikke (SD-kort er ikke så kjappe). Dessuten er SD-kort ganske mye tynnere og har annerledes kontakt, så strengt tatt er det vel bare formen som ligner. Og det gjør vel formen på N-Gage-kort også, om ikke jeg tar helt feil.
 
#18
Opprinnelig skrevet av The sorte ice@10.06.2005, 14.05
Forstår bare ikke spillegal..  :tommelned:
231834​
Så er jo ikke du den skarpeste skjea i skuffa heller...

Hvis du ikke klarer å forstå nyhetsverdien av å diskutere en utvikling som potensielt koster utviklere for millioner av kroner så kanskje du burde holde deg unna nyhetsforumet til du er voksen nok til å forstå hva som foregår her inne.
 
#20
Ja, du kan skrive det du mener, men det kan vi også. Dermed kan vi reagere på dine meninger og si hva våre meninger er om dem. Så hvis «E kan skrive hva jeg mener.» var et argument fra din side var det et fantastisk dårlig ett.