Nintendo DS cracket

Opprinnelig skrevet av TurboAlex@10.06.2005, 14.54
Er det ikke ulovlig å prate om piratkopiering på Spillegal?
231830​
Det er ulovelig å:

Linke til steder hvor man kan laste ned copyright materiale eller kjøpe utstyr for piratkopiering. Samt å spørre etter sånne ting

Det er ulovelig å legge ut oppskrifter om hvordan man cracker DVD`er og andre filer.
Samt å spørre.

Men det betyr selfølgelig ikke at man blir utvist bare ved å si de magiske ordene
EMULATOR eller MODCHIP Man kan diskutere de tingene, så lenge det ikke utvikler seg til piratsnakk

Jeg har selv fått erfaring med de tingene. Ble utvist fra et forum for en ukes tid siden, etter å ha linket til et sted hvor man kan få tak i Neo Flash carts.

Opprinnelig skrevet av Kilik@10.06.2005, 01.10
Hørte snakk om at piratkopiering var en av hovedgrunnene til at de utviklet GB Micro som visstnok skal være umulig for piratene å cracke.

Forresten har det blitt lettere å kjøre pirat på GC også. Man trenger kun chip og mini-DVD'er (nå nede i 6-7 kr. stykket), så det er ikke særlig vanskeligere enn på PS2 og Xbox.

Men ingenting slår gode, gamle Dreamcast som hadde så og si null sikring. Der var det bare å laste ned, brenne på CD og kjøre spillet uten noen modifisering i det hele tatt...
231746​

leste en artikkel way back in the days som påsto at dette var grunnen til at DC var så populær blant "fatige" studenter i USA

Opprinnelig skrevet av Paynie@10.06.2005, 01.17
Fett! Nei vent, jeg har ikke DS.

Men blir fett når PSP'en blir cracket  :D
231748​
jeg skulle akkurat til ä si det samme selv.
snes emulator via ds blir sakene siden gba aldri hadde nok kraft til ä kjöre den tilstrekkelig.

nyere spill kan jeg ta meg pengene til ä kjöpe, men mulighetene er langt flere med et flashcard.

Ja, det måtte jo skje. Det kunne vært veldig greit å skaffe seg et til bruk for emulering av SNES, Mega Drive, NES og Master System (sater på at det kommer emulator til alle sammen :D ). I tillegg ser jeg for meg at det kan komme masse fete homebrew-spill og programmer til DS. Vanlige DS-spill kjøper jeg i butikken. :)

Btw. XxerrorxX' innlegg ble slettet på grunn av promotering for et GBA flash card.

Opprinnelig skrevet av WiKKiDCLOWN@10.06.2005, 01.50
Snakker du om PSP nå eller ? Emulators på PSP er i startfasen, ikke noe å bry seg med i starten. For dårlige støtte, for dårlig framerate og lyd blir ansett som en luksusvare stort sett ;)
I følge min erfaring er ikke dette helt riktig lenger. Har sett både NES, GBC og Master System kjøre så godt som prikkfritt (med lyd) på PSP hittil, og scenen er jo i full flamme, så det meste vil falle på plass ganske raskt, vil jeg tro.

gba kjörer jo de emulatorene sä godt som optimalt, sä det at psp skulle beherske det skulle bare mangle, men när det kommer til de litt tyngre emulatorene regner jeg da med at den ogsä skulle klare det etter vhert og.

emulerer psp'en fra minnekortet forresten`?

Opprinnelig skrevet av oerhört+20.06.2005, 12.14-->
<!--QuoteBegin-WiKKiDCLOWN
@10.06.2005, 01.50
Snakker du om PSP nå eller ? Emulators på PSP er i startfasen, ikke noe å bry seg med i starten. For dårlige støtte, for dårlig framerate og lyd blir ansett som en luksusvare stort sett ;)
I følge min erfaring er ikke dette helt riktig lenger. Har sett både NES, GBC og Master System kjøre så godt som prikkfritt (med lyd) på PSP hittil, og scenen er jo i full flamme, så det meste vil falle på plass ganske raskt, vil jeg tro.
234694​
[/b]
Godt mulig det, skjer mye på kort tid. Når jeg sjekka ut hvordan det lå an så var det masse bugs og det gikk tregt ifølge brukerene. Men det begynner å bli en stund siden. Og siden scenen er i full flamme som du selv sier, ja da var det bare et spørsmål om tid :D