Nintendo DS en skuffelse?

Jeg er en dingsebums freak og bare måtte ha DS når den kom i salg. Og det var jo kult nok det....i di 2-3 første timene.

Men nå ligger den å støver bort i en kjip liten skuff som så mye anna fra Nintendo gjør rundt omkring.(Retro)

Hvor er spilla? Hvor er alt det kule mambo jambo sakene? Jeg ser ingen spill i noen butikker og det er som DS døde like fort som den kom. Om du skal ha spill så er det selvf noe hos Spiderman osv.

Men det er jo bare piss som er ute om jeg får si så...utenom Wariowarfare og Mario64. Så hvor er spilla?

Etter å ha lest litt på Gamereactor.dk så begynner nå PSP å selge mere maskiner pr mnd en DS. Og det er ikke snakk om få maskiner heller....og Nintendo som altid har vært elsket at Japsene.....

Men skit nå i tall...jeg vil ha spill. Hvor er dem? Hvor er all reklama og hypen om DS? Hvorfor er DS død i spillverdenen?

Hvorfor går jeg ikke på do når jeg egentlig må det? Det er mye jeg lurer på...men hvor er spilla?

Og hvorfor begynner det å lukte rart av meg? Kanskje jeg burde komme meg på do?

Ja jeg har lite å gjøre. *poff*

DS er ikke død, den har bare ikke kommet skikkelig til live enda. Ja, du har helt rett i at gode spill er en mangelvare til DS, og det er jo veldig kjipt. Selv har jeg ikke blitt skuffet, ettersom jeg var veldig klar over at de gode spillene ikke kommer før mot høsten. Min DS har også tatt seg en lang pause nå, og det er synd, men samtidig vet jeg at det kommer mye moro. Jeg ser veldig frem til Mario Kart, Another Code, Meteos, Castlevania, Advance Wars, Animal Crossing, Nanostray, Metroid Prime: Hunters og det nye Super Mario Bros. i 2D. I tillegg har jeg også øynene oppe for remaken av Final Fantasy III og Lost in Blue fra Konami. Jeg føler jeg har mer enn nok å glede meg til av spill til DS, og mer vil det garantert bli etter E3. Bare synd at vi må vente...

Og når det gjelder salg av PSP og DS, har DS solgt mer enn PSP de tre (eller to?) siste ukene, etter at DS ble sluppet med de nye fargene. PSP har solgt mer enn DS i Japan i år, men totalt sett har DS solg mer enn PSP i Japan.

D

Deleted member 91

Gjest
Enig med Shigsy på så og si alle punkter. Selv om jeg har det fantastisk moro med Band Brothers. :trollmann:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jepp. Og jeg spiller faktisk Super Mario DS enda - skal ha alle stjernene.
Og WarioWare Touched ble skaffet i forrige uke... det er ikke genialt, men det er moro i noen timer. Bestilte akkurat Polarium også.

Gud bedre! Maskina kom for en måned siden med en lanseringsportefølje på 15 spill. Å vifte med skuffelsefanen nå er ltt vel forhastet.

Opprinnelig skrevet av GombaC@13.04.2005, 22.36
Gud bedre! Maskina kom for en måned siden med en lanseringsportefølje på 15 spill. Å vifte med skuffelsefanen nå er ltt vel forhastet.
206464​

Vel jeg har ikke sett 15 spill i noen butikker så langt. Og omtrent alt som er ute til DS blir slakta av annmeldere også. Noe er bra det er jeg enig i. Skal bli godt når god sakene kommer for slik det er akkurat nå så er det ikke mye bra ute til DS.

Men satser på at E3 har mye bra å by på. :)

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg har sett oppimot 12 spill i butikken, og det var vel snart en måned siden. DS-en har såvidt fått slå rot, og det er mange höjdare som venter; Kirby's something-something, Metroid:Hunters, Castlevania og ikke minst Mario Kart. Dæven å jeg gleder meg til å ralle mot folk med det spillet! Jeg synes også det er kult med de puzzlene som finns og kommer. Zoo Keeper var faktisk gankse artig i multiplayer, Polarium har jeg ikke fått prøvd så mye, men Meteos virker interessant. Jeg er absolutt ikke skuffa over DS-en, og jeg kjører fortsatt på med Super Mario DS, skaffer gullkroner i Wario Ware og banner over at jeg mista en kule i Metroid: Hunters-balldemoen.

At nintendo måtte dra frem et 8 år gammelt spill til lanseringen yter DS all den retferdighet maskina fortjener på nåværende tidspunkt. Nå er det snart et halvt år siden jeg anskaffet meg konsollen, og det har enda ikke komt det hva jeg kaller "storspill", bare noe lusne småspill som er forrstørret et par tusen ganger slik at man kan kreve blodpris for dem. Normalt ville en konsoll "dø" om man må vente i over et halvt år for å få en virkelig god tittel. (Man kan enkelt spørre seg hva xbox ville ha vært uten halo på launchen.) Ikke er det noen gode titler på vei de neste månedene heller. Slik jeg vurderer lista, er neste spennende tittel MP:Hunters, som kommer i usa i august. Selv har jeg gitt bort min DS og de 7 spilla jeg hadde. Det kan godt hende det kommer noen gode spill til vinteren igjen, men det er lite sannsynlig at jeg gidder å kjøpe dem. Nintendo har ikke gitt noen god grunn tiol å spille DS, og da blir det som jeg gjorde, jeg spilte ikke DS og er mest forbanna over sløste penger.

Jeg er helt enig når det gjelder utvalget i Nord-Amerika og Europa. Utvalget er utrolig skuffende. Eneste gode titlene ute i Europa i mine øyne er Super Mario 64 DS og Polarium, og sistnevnte er ikke engang ute i Nord-Amerika enda. I Nord-Amerika har man kun Yoshi's Touch & Go og Super Mario 64 DS ... Det holder ikke etter 4 måneder! Joda ... Wario Ware Touched! ... Det er toppen 2-3 timer underholdning, og så går man lei!

I Japan derimot ... Der har de fått mange flere gode/lovende titler: Another Code, Band Brothers, Pac-Pix, Meteos, ElectroPlankton, Touch! Kirby's Magical Paintbrush, Hanjuku Eiyuu DS: Egg Monster Heroes, Harvest Moon: Colobocle Station etc.

Så hva gjør man? Jo, man importerer de mest importvennlige spillene fra Japan. Touch! Kirby's Magical Paintbrush har en del japansk tekst, men menyen er likevel enkle å forstå, og det finnes språk-guider på nettet. Har også hørt at Band Brothers og ElectroPlankton også skal være ganske importvennlige.

Men om man ikke gidder å importere japanske spill, så skal det nevnes at Pac-Pix og Meteos er like rundt hjørnet!

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
Synes ikk den var noen skuffelse, men det er jo klart vært litt mer fristende med en trykkfølsom PSP :D Spillutvalget er fortsatt en smule laber :(

Kilik

Lokal moderator
Ingen must-have spill ennå, men Mario Kart, Metroid:Hunters og Lost In Blue virker meget lovende. Når Wi-Fi spilling endelig blir realisert vil nok også det øke min interesse for Dobbeltdekkeren. Jeg kommer nok til å skaffe meg en DS før eller siden, men akkurat nå frister en PSP med Wipeout Pure og Lumines mer...

Lodin

Der Waaaah
Skjønner ikke helt hvorfor folk er skuffa over spillutvalget til den nye DSen sin. Var jo bare å se på release listene at det kom til å være tynt med titler i begynnelsen. :rulleøyne:

Jeg har gjort som jeg alltid har gjort - venter 1-2 år før jeg kjøper en ny konsoll etter den har blitt lansert. Prisen på spillene og konsollen er som oftest gått ned en god del også da. Per dags dato frister ikke NDS i det hele tatt, og jeg er glad for at jeg klarte å begrense meg for å ikke kjøpe en DS ved lanseringen. En remake av SM64 + en haug med puzzle og minigames som, etter mine tidligere erfaringer, er gøy i max et par timer er ikke noe å hoppe i taket for. Men ja, det kommer jo en del spill som jeg ser fram til. I år er det foreløpig Metroid Prime: Hunters, Advance Wars DS, Another Code, Prince of Persia 3, Final Fantasy III, Final Fantasy: Crystal Chronicles DS, Legend of Zelda DS og kanskje Castlevania DS. Så blir jo spørsmål om hvor mange av disse som faktisk kommer ut i år...

Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@14.04.2005, 12.33
Jeg er helt enig når det gjelder utvalget i Nord-Amerika og Europa. Utvalget er utrolig skuffende. Eneste gode titlene ute i Europa i mine øyne er Super Mario 64 DS og Polarium, og sistnevnte er ikke engang ute i Nord-Amerika enda. I Nord-Amerika har man kun Yoshi's Touch & Go og Super Mario 64 DS ... Det holder ikke etter 4 måneder! Joda ... Wario Ware Touched! ... Det er toppen 2-3 timer underholdning, og så går man lei!

I Japan derimot ... Der har de fått mange flere gode/lovende titler: Another Code, Band Brothers, Pac-Pix, Meteos, ElectroPlankton, Touch! Kirby's Magical Paintbrush, Hanjuku Eiyuu DS: Egg Monster Heroes, Harvest Moon: Colobocle Station etc.

Så hva gjør man? Jo, man importerer de mest importvennlige spillene fra Japan. Touch! Kirby's Magical Paintbrush har en del japansk tekst, men menyen er likevel enkle å forstå, og det finnes språk-guider på nettet. Har også hørt at Band Brothers og ElectroPlankton også skal være ganske importvennlige.

Men om man ikke gidder å importere japanske spill, så skal det nevnes at Pac-Pix og Meteos er like rundt hjørnet!
206577​
Lurt på å importere Band Brothers en stund nå, men tenker litt på multiplayer-funksjonen. Er jo litt kjedelig å ikke kunne få brukt den når andre folk kjøper seg Europeisk versjon.
Vet noen forresten om en fin side med litt info om import-spilla?
En liste med hvem som bare er Download-play for eksempel, da hadde jeg vært sikker.