Nintendo DS en skuffelse?

Opprinnelig skrevet av FishBone+14.04.2005, 18.26-->
<!--QuoteBegin-Psycho Mantis
@14.04.2005, 12.33
Jeg er helt enig når det gjelder utvalget i Nord-Amerika og Europa. Utvalget er utrolig skuffende. Eneste gode titlene ute i Europa i mine øyne er Super Mario 64 DS og Polarium, og sistnevnte er ikke engang ute i Nord-Amerika enda. I Nord-Amerika har man kun Yoshi's Touch & Go og Super Mario 64 DS ... Det holder ikke etter 4 måneder! Joda ... Wario Ware Touched! ... Det er toppen 2-3 timer underholdning, og så går man lei!

I Japan derimot ... Der har de fått mange flere gode/lovende titler: Another Code, Band Brothers, Pac-Pix, Meteos, ElectroPlankton, Touch! Kirby's Magical Paintbrush, Hanjuku Eiyuu DS: Egg Monster Heroes, Harvest Moon: Colobocle Station etc.

Så hva gjør man? Jo, man importerer de mest importvennlige spillene fra Japan. Touch! Kirby's Magical Paintbrush har en del japansk tekst, men menyen er likevel enkle å forstå, og det finnes språk-guider på nettet. Har også hørt at Band Brothers og ElectroPlankton også skal være ganske importvennlige.

Men om man ikke gidder å importere japanske spill, så skal det nevnes at Pac-Pix og Meteos er like rundt hjørnet!
206577​
Lurt på å importere Band Brothers en stund nå, men tenker litt på multiplayer-funksjonen. Er jo litt kjedelig å ikke kunne få brukt den når andre folk kjøper seg Europeisk versjon.
Vet noen forresten om en fin side med litt info om import-spilla?
En liste med hvem som bare er Download-play for eksempel, da hadde jeg vært sikker.
206734​
[/b]
Jeg er ganske sikker på at Band Brothers er Download-Play/Single-Cart Multiplayer. Hvis jeg ikke husker feil, så satt det vel 5-6 stykker å spilte det på SG-treffet, og jeg er sikker på at ikke alle hadde hvert sitt eksemplar av spillet.

Men ellers kan det nok bli et lite problem med multiplayer-spill som krever at hver person har hvert sitt eksemplar av spillet. Også derfor jeg mest sannsynlig kun kommer til å kjøpe japanske spill som enten kun er single-player, eller som har Download-Play/Single-Cart Multiplayer.

Stemmer at Band Brothers støtter download play. Jeg fikk så vidt testet det på spilltreffet, og det var moro. :tommelopp:

Opprinnelig skrevet av Lodin@14.04.2005, 14.49
Skjønner ikke helt hvorfor folk er skuffa over spillutvalget til den nye DSen sin. Var jo bare å se på release listene at det kom til å være tynt med titler i begynnelsen.  :rulleøyne:
206634​
Nettopp. Selvfølgelig kan man klage på at Nintendo har vært slappe med å få ut gode spill til maskinen, men det er litt latterlig at aktive medlemmer av spillegals forum ikke visste på forhånd at godspillene lar vente på seg. Ingen hadde trengt å bli negativt overrasket hvis de bare hadde giddet å lese en releaseliste på forhånd.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg for min del synes det er spennende å bare ha en DS og vite at jeg om noen måneder kan spille Castlevania og Animal Crossing... Woho! :D

Jeg synes at grafikken var oppskrytt.

.. eller er den bare ræva på Metroid Prime-demoen? Eller, kan ikke si ræva. Men forventet mer, siden det har vært så mye pes rundt grafikken.

Du er sikker på at du ikke forveksler med PSP? Kan aldri huske at noen har ropt hurra for grafikken på DS. Grafikken på Metroid Prime: Hunters er temmelig god. Det er rundt Nintendo 64 nivå, bare bedre framerate. Grafikken er absolutt god nok for mim del, ettersom jeg foretrekker 2D på håndholdte konsoller. Jeg kan ikke glede meg mer til Castlevania. ^_^

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Synes grafikken på Hunters-demoen var fet, jeg. Litt kornete, men crisp og fin. Lett å se hva som skjer, og ganske atmosfærisk - sånn et Metroid-spill skal se ut.

Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@14.04.2005, 19.24
Jeg er ganske sikker på at Band Brothers er Download-Play/Single-Cart Multiplayer. Hvis jeg ikke husker feil, så satt det vel 5-6 stykker å spilte det på SG-treffet, og jeg er sikker på at ikke alle hadde hvert sitt eksemplar av spillet..
206763​
Indeed, det hadde vi ikke. Det er singlecart for opp til åtte, og det var skamfestlig. Hadde kjøpt det selv, hvis ikke Rude hadde bestilt det. Bestilte istedet Meteos og Kirby. Meteos kan jeg for øvrig anbefale, er riktig festlig på multiplayer.

Er foreløpig meget fornøyd med DSen, og som yeti påpekte er det en god følelse å vente på mycket godt. Gleder meg til Advance wars, Castlevania, Metroid og Lost in blue =)

Dette var en veldig intressang post å lese...

Ettersom jeg husker så var jo et av argumentene for DS fanboysene på forumet her at DS fikk så sinnsykt mange bra spill iforhold til PSP så grafikk var ikke så viktig.. Bra spill på PSP er heldigvis ingen mangelvare.. Husk fjellvettreglen "Det er ikke flaut å snu ..."

Tja, jeg synes nå ikke at det er så voldsomt mye mer interessante spill ute til PSP. Objektivt sett er sikkert PSPens bibliotek bedre, men det er foreløpig lite til maskinen som interesserer meg personlig. Det eneste måtte være Lumines og kanskje Twisted Metal. PSPens lansering førte med seg en hel masse racing-spill og sportsspill, og ingen av sjangerne interesserer meg noe særlig. Jeg ser også lite interessant i PSPens fremtid. Tales of Eternia og Devil May Cry er de jeg foreløpig ser på som interessante.

Jeg kommer ganske så garantert til å kjøpe en PSP. Uansett om det skulle komme interessante spill eller ikke, kommer jeg til å kjøpe den bare for å ha den. Jeg blir lærling til høsten, så da får jeg en del mer penger mellom hendene.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av EsspeN@15.04.2005, 12.26

Ettersom jeg husker så var jo et av argumentene for DS fanboysene på forumet her at DS fikk så sinnsykt mange bra spill iforhold til PSP så grafikk var ikke så viktig.. Bra spill på PSP er heldigvis ingen mangelvare.. Husk fjellvettreglen "Det er ikke flaut å snu ..."
206965​
PSP er ikke ute i Norge enda, grabben. Og siden når var det launch-lineupen som var det viktigste? Det som kommer etterhvert er hva som teller, påsan.

Opprinnelig skrevet av Yetipants+15.04.2005, 16.01-->
<!--QuoteBegin-EsspeN
@15.04.2005, 12.26

206965​
PSP er ikke ute i Norge enda, grabben. Og siden når var det launch-lineupen som var det viktigste? Det som kommer etterhvert er hva som teller, påsan.
207045​
[/b]
Joda, men hvorfor da ikke vente med å kjøpe DS til det kommer noe man vil ha da? Jeg er ikke ute etter "nye ideer og nye spill" for min håndholdt. Jeg har lyst på en bærbar spillemaskin jeg kan bruke på tog, buss, fly.. Flere av PS2/xbox spillene mine kjøper jeg omigjen på PSP. Eksempel. FIFA gidder jeg ikke å spille på ps2/xbox, heller ikke thug2.. Men på håndholdt er de PERFEKTE! ;)

Opprinnelig skrevet av EsspeN+15.04.2005, 16.17-->
Opprinnelig skrevet av Yetipants@15.04.2005, 16.01
<!--QuoteBegin-EsspeN
@15.04.2005, 12.26

206965​
207045​
Joda, men hvorfor da ikke vente med å kjøpe DS til det kommer noe man vil ha da? Jeg er ikke ute etter "nye ideer og nye spill" for min håndholdt. Jeg har lyst på en bærbar spillemaskin jeg kan bruke på tog, buss, fly.. Flere av PS2/xbox spillene mine kjøper jeg omigjen på PSP. Eksempel. FIFA gidder jeg ikke å spille på ps2/xbox, heller ikke thug2.. Men på håndholdt er de PERFEKTE! ;)
207057​
[/b]
De spilla du nettopp nevnte er ikke akkurat spill jeg ville spilt noen steder. Hadde faktisk ikke tatt imot et FIFA spill hvis noen kasta det etter meg på gata!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av EsspeN@15.04.2005, 17.17
207057​
Hva faen gjør du på en side kalt Spillegal...?
Og jeg kjøpte DS tidlig fordi den kostet tusen spenn. Litt teit å vente til de virkelige storspillene kommer og så bli nødt til å punge ut med 1500.
Dessuten er Super Mario 64 DS et kongespill, uansett hvordan du vrir og vender på det.

EvilPinky: Ditto.

Yetipants:Ja, jeg må si jeg ble svært positivt overrasket over Super Mario 64 DS. Det var mye mer nytt i spillet enn jeg hadde forventet, og styringen var heller ikke på langt nær så ille som jeg fikk inntrykk av fra enkelte anmeldelser.

Opprinnelig skrevet av EsspeN@15.04.2005, 11.26

206965​

Det mest imponerende med PSP for min del var at det funket som en multimedia stasjon, og jeg kommer nok til å kjøpe flere movies til den en spill. Fikk med Metal Gear Acid og det er noe av det dårligst jeg har spilt på lenge... det manglet stort sett alt jeg likte med Metal Gear spillene.. så det slo jeg av etter 5 min.. og nei det får ingen ny sjanse.. Utover det er det vel egentlig ikke noe bra spill ute til PSPen heller. Og som sagt den blir nok heller brukt for å freshe opp litt på mote fronten, se film, ha noe bilder og mp3 spiller. Der er PSP fantastisk... men utover det... sorry.

Spill som Feel the magic, Mario DS, Wario Ware, Yoshi Touch n Go (Mplayer) og Picto chatten som i seg selv er jævlig morsom... Var på hytta i påsken... da var vi 4 stk på Pictochatten og hadde tegne lek.. mann tegner litt og litt av en tegning så skal dem andre gjette først hva det er... når man vet svaret skal man taste det inn fortest og riktig stavet... vinner er neste mann til å tegne. Kjempe morro.. ble noen timer med det totalt .. i påske fjellet:)

P

PSP ROXX DS SUXX

Gjest
hmm ja vell, ds er var jo en skuffelse for meg som liker GRAFIKK, HOLDBARHET og KVALITET! jeg fåretrekker PSP fordi grafikken er mye bedre, den hasr bedre spill og den er tøføfere

DS SUGER

Het eng mrd PSP ROCC DS SUXX ass.