Nintendo DS en skuffelse?

#41
Jeg trodde det var Roy Nor :ler:
 
#42
Hva faen gjør du på en side kalt Spillegal...?
Og jeg kjøpte DS tidlig fordi den kostet tusen spenn. Litt teit å vente til de virkelige storspillene kommer og så bli nødt til å punge ut med 1500.
Dessuten er Super Mario 64 DS et kongespill, uansett hvordan du vrir og vender på det.
207114​
Vet ikke hva jeg gjør her jeg, men jeg er her ivertfall ikke for å prøve å glorifisere Nintendo, DS og touching is good som en del mennesker på forumet her gjør.. Er egentlig ikke ute etter å glorifisere PSP heller, men synes dere fanboys trenger litt motstand så dere ikke blir helt blinde og fanatiske. Men tror jeg er forsent ute :)

Touching IS good, men ikke på en skjerm ... :)
 
#43
Yetipantsu glorifiserer da for faenmeg ikke DS - han staterer fakta. Selv om du er uenig trenger du ikke kalle andre fanboys.
 
#44
EN henger ikke på et spillforum og oppgir FIFA som en av yndlingsseriene sine! Det er som å kalle seg gourmet og kalle big mac for en kulinarisk nytelse.
 
#45
Esspen, er alle som liker DS bedre enn PSP fanboys? Det virker som du tror det. Isåfall er det du som er fanboyen her. "OMG, hvordan kan noen like DS bedre enn PSP? PSP er jo såå mye bedre enn DS, så da må de som liker DS best være en gjeng med fanboys"
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#46
Opprinnelig skrevet av EsspeN@17.04.2005, 00.50
Vet ikke hva jeg gjør her jeg, men jeg er her ivertfall ikke for å prøve å glorifisere Nintendo, DS og touching is good som en del mennesker på forumet her gjør.. Er egentlig ikke ute etter å glorifisere PSP heller, men synes dere fanboys trenger litt motstand så dere ikke blir helt blinde og fanatiske. Men tror jeg er forsent ute :)

Touching IS good, men ikke på en skjerm ... :)
207597​
Jeg tror kanskje du bør jekke deg ned et par hakk, gutt. Du oppgir FIFA som et favorittspill og oppfører deg som om du har noe å lære bort...? Skamme deg, burde du.

Og "JEG HAR ET TEIT NICK BESTÅENDE KUN AV STORE BOKSTAVER" finnes ikke lenger, gitt.
 
#47
hahahha.... To stykker her nevner at jeg har nevnt FIFA som favoritt spill, kan dere to plz quote meg på dette?..

Jeg sa jo at spill som FIFA og THUG2 er spill jeg ALDRI jeg ikke gidder å spille på CONSOLE, men passer perfect til håndholdt.

Hvordan dere klarer å tolke dette til at det er min faovrittserie er godt gjort.. Gratulere!
 
#48
Men faen a folkens! Om han liker di spilla så kan jeg love dere at han ikke er alene om det. Dere oldtimers som henger her er så utrolig svære i kjeften og er jaggu ikke sparsome med å slenge møkk etter folk....

Jeg avslutter med dette bilde som begynner mere å mere å passe til DS...

 
#49
Greia med EsspeN er at han bruker hver eneste sjanse han har til å kalle de som liker Nintendo for fanboys. Denne påstanden er grunnløs. Hva gjør dem (oss...) til fanboys? At vi foretrekker DS framfor PSP? En fanboy kommer med meningsløse argumenter og gjør alt de kan for å forsvare <insert random konsol>. De EsspeN kaller fanboyer har faktisk en god del ordentlige argumenter i baklomma.

Hvis Yeti er en fanboy, er EsspeN det også. Enkelt og greit. Jeg har aldri lest at EsspeN har skrevet et eneste positivt ord om Nintendo. Det eneste Gamecube-spillet jeg vet at han liker er Starfox Adventures, som kanskje er den største missbruken av en Nintendo-lisens siden CD-I Zeldaene (men, så var det vel Nintendo som prakket på Rare Starfox-teamet da. En helt annen sak).

Og når det gjelder PSP og DS. Jeg spiller ikke håndhåldt på bussen\toget\fly osv. ergo har jeg ingen bruk for en PSP. Hvorfor i all verden skal jeg spille PSP på sofaen? Det ville vært en svær nedtur i forhold til hva jeg kunne få oppleve på PC eller konsoll. Tingen med DS er at det ikke kan gjøres på noe annet enn en håndholdt, ergo kan jeg med god grunn spille den hjemme i stua uten å føle at jeg går glipp av noe bedre. GBA spilte jeg pga. retro-kicket.
 
#51
Jeg er enig at Morbo har et godt poeng når det gjelder meg.. Han har helt rett at jeg skriver mye negativt om Nintendo men det er egentlig bare fordi jeg er så innmarri skuffet over alt de foretar seg. Kanskje jeg har misforstått hele Nintendo, men GameCube var en gedigen nedtur.. og nå DS.

Tiltross for at det er litt dumt, må jeg virkelig si jeg er imponert over SONY. Først så tar de rotta på Nintendo med PS1, og nå skjer det samme med PSP.

SONY's nye prosjekt er å ta rotta på APPLE IPOD med samme hardisk, mye mindre og 40 timers batteri!! PÅ TIDE!!
Jeg har selv 2 apple ipods, og er ikke særlig fornøyd med APPLE men det er det eneste godt alternative for mitt bruk helt til SONY våknet.

XBOX2 satser knallhardt på LIVE, har virkelig trua på den consollen der.

Man skal ikke si mye på det her forumet før man får pepper "Jekk deg ned, Jævla idiot, hva i helvete driver du med" osv osv.

Sterkeste utrykket jeg bruker er fanboy, men siden folk blir så provosert av det så ligger det vel noe i grunn der.

Se på alle andre forum da, gamer.no osv.. Er bare her det er Nintendo tilstander og er du ikke enig så har du a) ikke peiling eller b) er en idiot eller c) ikke smak.

STARFOX ADVENTURES var fantastisk bra. Må si RE4 ser lovende ut også, og jeg må spille BAITEN KAIDOS snart også. :) Så er jo noen bra spill på GC da.


Det jeg mener om fanboys osv på siden her blir når jeg leser argumenter som:

"PSP suger fordi skjermen er så stor og det blir lett riper i den"

Blir som å si jeg vil heller ha en 7" tv istedenfor 32" fordi det er større flate å ødelegge.
 
#52
Det er ingen i dette emnet som har nevnt at PSP suger fordi den har en stor skjerm som det er lett å få riper i. ;)

Jeg tror forresten du er litt for kjapp med å trekke konklusjoner. Hvordan kan du si allerede nå at Sony tar rotta på Nintendo på det håndholdte markedet? Med dette utsagnet får du bare deg selv til å se ut som en fanboy. Joda, Sony stikker helt klart av med markedsandeler, men det er alt for tidlig å utrope noen vinner allerede nå. Og hvis vi skulle utropt en vinner, ville DS vunnet. Men det blir såklart ikke rettferdig, ettersom DS har vært ute mye lenger enn PSP i USA, og PSP er enda ikke sluppet i Europa. Vi må hvertfall vente et par år før vi kan begynne å diskutere hvem som tar rotta på hvem.

Jeg må nok også opplyse deg om at det ikke er "Nintendo tilstander" her på forumet, i hvert fall ikke som jeg har merket. Det er en del folk her som har stor respekt for Nintendo, men det er veldig få fanboys. Tror ingen av dem som har forsvart DS i denne tråden er folk som har sverget ed til Nintendo. Dette forumet er egentlig veldig forskjellig fra gamer.no's forum, som du trekker frem. Tror Shadar har nevnt tidligere at sg trolig er norges mest hardcore spillforum, og det er ser jeg ikke bort ifra. Jeg har vært innom gamer-forumet noen få ganger, og da fikk jeg inntrykk av at det var en yngleplass for fjortiser som elsker GTA og Need for Speed Underground over alt på jord (beklager hvis mitt inntrykk er helt feil). Temmelig mainstream, med andre ord. Nintendo er såklart ikke like populær på et slikt forum, siden Nintendo ikke tilbyr nok meningsløs vold og kule biler. Såklart skal alle få lov til å like hva de vil, men blant de fleste brukerne på dette forumet er det ikke blodmengden i spill som definerer hvor morsomme de er. Derfor er det mange her som respekterer Nintendo for at de tør å skille seg litt ut, for at de lager mange koselige og familievennlige spill, med morsomt og ofte banebrytende gameplay. Jeg forguder ikke Nintendo, og tror det er ytterst få her som gjør det. Hvis du noen gang har vært innom Nintendo.no's forum, vil du finne ekte fanboys, som forsvarer Nintendo uansett hva.

Beklager at dette ble veldig rotete. Jeg er som vanlig veldig dårlig til å formulere meg. :svette:
 
#53
Opprinnelig skrevet av Shigsy@18.04.2005, 16.31
Det er ingen i dette emnet som har nevnt at PSP suger fordi den har en stor skjerm som det er lett å få riper i. ;)

Jeg tror forresten du er litt for kjapp med å trekke konklusjoner. Hvordan kan du si allerede nå at Sony tar rotta på Nintendo på det håndholdte markedet? Med dette utsagnet får du bare deg selv til å se ut som en fanboy. Joda, Sony stikker helt klart av med markedsandeler, men det er alt for tidlig å utrope noen vinner allerede nå. Og hvis vi skulle utropt en  vinner, ville DS vunnet. Men det blir såklart ikke rettferdig, ettersom DS har vært ute mye lenger enn PSP i USA, og PSP er enda ikke sluppet i Europa. Vi må hvertfall vente et par år før vi kan begynne å diskutere hvem som tar rotta på hvem.

Jeg må nok også opplyse deg om at det ikke er "Nintendo tilstander" her på forumet, i hvert fall ikke som jeg har merket. Det er en del folk her som har stor respekt for Nintendo, men det er veldig få fanboys. Tror ingen av dem som har forsvart DS i denne tråden er folk som har sverget ed til Nintendo. Dette forumet er egentlig veldig forskjellig fra gamer.no's forum, som du trekker frem. Tror Shadar har nevnt tidligere at sg trolig er norges mest hardcore spillforum, og det er ser jeg ikke bort ifra. Jeg har vært innom gamer-forumet noen få ganger, og da fikk jeg inntrykk av at det var en yngleplass for fjortiser som elsker GTA og Need for Speed Underground over alt på jord (beklager hvis mitt inntrykk er helt feil). Temmelig mainstream, med andre ord.  Nintendo er såklart ikke like populær på et slikt forum, siden Nintendo ikke tilbyr nok meningsløs vold og kule biler. Såklart skal alle få lov til å like hva de vil, men blant de fleste brukerne på dette forumet er det ikke blodmengden i spill som definerer hvor morsomme de er. Derfor er det mange her som respekterer Nintendo for at de tør å skille seg  litt ut, for at de lager mange koselige og familievennlige spill, med morsomt og ofte banebrytende gameplay. Jeg forguder ikke Nintendo, og tror det er ytterst få her som gjør det. Hvis du noen gang har vært innom Nintendo.no's forum, vil du finne ekte fanboys, som forsvarer Nintendo uansett hva.

Beklager at dette ble veldig rotete. Jeg er som vanlig veldig dårlig til å formulere meg.  :svette:
208273​
Synes det var bra skrevet jeg.. Jeg har faktisk motsatt inntrykk av gamer.no, at der er det litt eldre folk enn her.. Men uansett, jeg er ikke så mye der heller. Jeg bruker mest utenlandske forum.

Ja, jeg er enig at det er alt for tidlig å si hvem som tar rotta på hvem, men mange har prøvd seg (Nokia gage foreks) å komme inn på håndholdt, men sony er den eneste som lykkes skikkelig.. Ikke fordi de er så jævlig bra, men fordi de har enormt med penger til utvikling og markedsføring. Se bare på MS.

Xbox har floppa litt også mener jeg, ikke i usa men ivertfall i ASIA, men tror MS lærer av det neste gang.

Jeg har aldri hatt noe følelser for Nintendo, siden GC er mitt første nintendo produkt, og ved å legge ned online biten på GC lurte jeg virkelig på hva de drev med. Jeg har heller nesten aldri spilt ps1 heller så har ikke noe følelser for Sony heller.

Men se i noen av de andre trådene så er det virkelig "nintendo tilstander" og mener du noe annet i de trådene så er man dum.

Men som en her sa over; Han brukte ikke sin håndholt på buss/tog osv og da skjønner jeg selvsagt at DS er kult, siden det er noe helt nytt og retro grafikk.

Jeg gleder meg virkelig til NINTENDO kommer med et skikkelig bra produkt som appelerer til folk som meg, og da kommer jeg til å kjøpe det tvert slik jeg har gjort med ps2, xbox, psp .. har kjøpt gc også og skal spille re4 nå, så greit det også! Jeg gleder meg virkelig, men kan de ikke hoste opp noe mer imponerende enn hva de har gjort de siste årene blir jeg skuffet.
 
#54
Det ser ut til at Nintendo ikke appellerer noe særlig til deg, og det respekterer jeg selvfølgelig. Det er ikke rart du har blitt skuffet over GameCube hvis den ikke har gitt deg spill som du liker. Det går en del på smak, selvsagt.

Jeg har nå lest litt på gamer-forumet igjen, og jeg holder på min påstandt om at det vrimler av fjortiser der. I hvert fall oppfører ikke mange av brukerne seg særlig voksent. Det virket ikke som det var særlig høyt nivå hva skriveferdigheter angår (ikke at jeg er perfekt, men prøver hvertfall). Ellers merket jeg veldig mye spam. Jeg så noen innlegg av typen: "kult :) ", i emner hvor det ble postet bilder og info om nye spill. Det var ikke snakk om å gi et litt mer detaljert inntrykk av spillet. På disse punktene synes jeg SG overgår gamer-forumet ganske kraftig, og får SG til å virke mye mer seriøst.

Jeg ser fortsatt ikke helt hva denne såkalte "Nintendo tilstanden" går ut på, men såklart er det fanboys her også. Det er bare noe man må regne med. Ellers så synes jeg dette forumet er veldig lite partisk, om jeg kan si det på den måten. Det er ikke slik at alle liker Nintendo, Sony eller Microsoft. Mange her eier alle konsollene, og hadde det ikke vært for at jeg er så grusomt fattig, hadde jeg kjøpt meg en Xbox for lenge siden. (jeg har PS2 og GC fra før av)
 
#55
Med tanke på at DS ikke er en del av Gameboy serien så blir det på en måte feil å si at Sony knuser Nintendo når det gjelder håndholdt.
Syns også det blir litt rart at du sier DS er Retro-grafikk.
Kanskje jeg misforsto deg, men når spill som var på en stor boks hjemme i stua for 8 år siden kommer ut i den størrelsen med bedre grafikk ville ikke jeg kalt det retro.
Ja greit, du får kjøpt Space Invaders og Atari Classics til DS.

Greit, det har ikke vært en flom av DS spill og det er kanskje ikke verdens beste grafikk selv når det gjelder håndholdte, men det er gameplay og orginalitet Nintendo satser på.
 
#56
Originalitet, sier du? Hvor mange "originale" titler finner man til GC? Er det så mye originalt til DS? Touch-screen, stemmegjennkjenning, og to skjermer? Meh.

Pictochat er litt tøft, men jeg gir en lang faen i mini-spill - det er slikt jeg nedlaster til mobilen for 30 spenn - ikke faen om jeg gidder å bruke 400 - 500 spenn for noe slikt. Til nå er det kun Mario 64 som interesserer meg, og det spilte jeg for 8 år siden. Derimot gleder jeg meg til Metroid Hunters, Kirby et-eller-annet, Zelda (ikke offentliggjort, men det kommer nok) og Castlevania.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#57
Opprinnelig skrevet av _LarZen_@18.04.2005, 13.03
Men faen a folkens! Om han liker di spilla så kan jeg love dere at han ikke er alene om det. Dere oldtimers som henger her er så utrolig svære i kjeften og er jaggu ikke sparsome med å slenge møkk etter folk....
208176​
Les hva han skriver da, mann! "Jeg er kommet for å lære dere at DS ikke er den beste konsollen som finnes", eller noe. Det at man umulig kan hevde at DS er verdens beste konsoll med mindre man aldri har spilt noe annet er da for faen et uomtvistelig faktum. DS er ikke mye å skryte av - enda. Det er POTENSIALET jeg digger. Faen så vanskelig akkurat dette skal være å få presset inn i skallen på enkelte.
Det går for helvete ikke an å dømme en konsoll etter hvilke titler som finnes ved launch. Da hadde det ikke eksistert en eneste konsoll som var verdt å skaffe seg.
"DS er en skuffelse! PSP blir mye bedre!" Piss meg i øret. DS har vært ute i... litt over en måned, og PSP er enda ikke ute her. Var det bare jeg som fikk med meg at PSP knapt solgte ved launch i USA? Betyr det da at konsollen aldri kommer til å selge? Og betyr det at det finnes presis ett virkelig bra spill til DS så langt at det aldri kommer noen flere gode spill til den? Neppe.
Og Espen: Når du skriver at "FIFA er genialt på PSP", da tolker jeg det dithen at det er et av favorittspillene dine. Om så er feil ber jeg deg være litt mer presis i ordvalget ditt neste gang. Og for å være riktig teit og fordomsfull: Det kom ikke som noe sjokk at det var masse festbilder på hjemmesiden din, gitt. :D

PS: Aga... betaler du for mobilspill...? :blunk:
 
#59
Og Espen: Når du skriver at "FIFA er genialt på PSP", da tolker jeg det dithen at det er et av favorittspillene dine. Om så er feil ber jeg deg være litt mer presis i ordvalget ditt neste gang. Og for å være riktig teit og fordomsfull: Det kom ikke som noe sjokk at det var masse festbilder på hjemmesiden din, gitt. :D

PS: Aga... betaler du for mobilspill...? :blunk:
208405​
hehe.. Det jeg mente med FIFA og THUG2 er at på en skjerm er de drit kjedelige å spille, men på Håndholdt, også ds, synes jeg slike spill er kule.

Samme med LUMINES som er tetris. Jeg hadde aldri giddet å sitte å spille lumines på Xbox, ps2 eller GC. Men det er et perfekt håndholdt spill.

Jeg tror vi bruker håndholdt forskjellig. Hadde jeg vært ute etter å ha hatt en spille opplevelse i tillegg til konsoll hjemme på sofaen hadde jeg selvsagt aldri kjøpt PSP.

Jeg bruker bare håndholdt ved reise for å døyve tiden, og spill jeg ellers aldri ville ha spilt på PS2 passer bedre på PSP. Det var det jeg mente ;)

Spiller jeg FIFA på PSP i 15 minutter rekker jeg ikke å bli lei ..

hehe, hva mente du at det ikke var noe bombe at det var mye party bilder på siden? Tok ikke den jeg :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#60
...Og det var heller ingen bombe. :D
Neida Espen, det er greit. Bare vær litt mindre bråkjekk neste gang, mmkay? ^_^