Nintendo DS slippes ...

Skulle ikke prisen ligge rundt 1300-1400?

Oktober er neimen ikke lenge til. Blir spennende å se om den gjør det bra. Noen som tørr å gjette på utgivelsesdato her til lands?

Opprinnelig skrevet av Morbo@12.08.2004, 20.50
Oktober er neimen ikke lenge til. Blir spennende å se om den gjør det bra. Noen som tørr å gjette på utgivelsesdato her til lands?
86338​
Har det ikke blitt nevnt mars 2005? I hvert fall ikke før 2005.

Selv kommer jeg nok til å importere en. Ingen grunn til å vente.

Syns det var en litt drøy pris, men nå er det jo lanseringsprisen vi snakker om. En pris som garantert blir justert etter noen måneder på markedet. Bare til opplysning (for meg that is), er det noen som vet lanseringsprisen på GBA og GBA SP? Lurte litt på åssen prisene var satt opp mot hverandre.

Shigsyfreak: Ja, DS'en blir lansert i Amerika før Japan, men det er visst ikke snakk om mer enn en måned eller to. Den dukker nok opp der i tid til julesalget (selv om japanerne ikke feirer det).

Men jeg synes vi har fått sett litt lite spill. Jeg mener, det er i overkant av 2 måneder til den lanseres, og bortsett fra The Urbz (som for min del virker utrolig lite spennende) er det vel ingen titler som som vi har fått noe skikkelig info om etter E3? Bare lister med rare navn som Namco - "New RPG".

Jeje. Regner med at det kommer om ikke så alt for lenge da.

Er det et Zelda spill under utvikling? Jeg kunne f. eks tenke meg en port av Ocarina of Time. :D

Det blir den tredje Four Swords-versjonen på veldig kort tid. Mjølk!

prisen kommer nok til å gå ned ja...
fikk gba'en min på dagen (skryte).
betalte 1200 for den, og nå koster den jo ...ikke så mye.
kjøper den når den koster rundt 1000 tror jeg .
det må jeg si. skulle ikke trodd at de flyttet dato'en så langt.
(var vell utti 2005 de sa den skulle komme...)
men jeg skal ikke klage!

Nai. Målet til Nintendo var vel alltid å få den ut i både USA og Japan før årskifte. Og i Europa og Australia i Q1 2005.

Syns du kom med et godt poeng her tidligere Morbo, vi har sett lite forsmaker o.l. av DS spill i det siste. Og maskina trenger dessuten en real system selger, et spill som alene utgjør grunn til å eie maskina. Det kan være Metroid Prime: Hunters hvis det er klar til lansering, men sist vi så det så det veldig halvferdig ut. Et minste krav er ihvertfall at spillet har bred appell blant alle Nintendos målgrupper. Nintendo burde selv utvikle en ny IP med tenåring - voksen appell men samtidig med den type kvalitet vi forventer at et førsteparts N spill og som selvfølgelig benytter seg kraftig av DSens egenskaper. Et slikt spill vil nok få massene til virkelig å begynne å snakke om maskina.

Kilik

Lokal moderator
Synes ikke 1500-2000 er så verst lanseringspris jeg. GBA kostet 1300 ved launch og her får man jo med to langt bedre skjermer, touchscreen og kraftigere hardware. Skal man dømme utfra prisnedgangen til GBA vil den nok falle ned til rundt 1000 kroner innen et år. Her vil jo også lanseringen av PSP senere være med på å presse ned prisen...

EDIT: Eller kanskje det ikke blir så billig i Norge. Fant nettopp ut at lanseringsprisen for GBA i USA var latterlige $99 (rundt 700 kr). Det er nesten halve prisen av den norske veiledende prisen på 1299. Vil det bli like stor prosentvis forskjell denne gang betyr det at DS vil koste nesten 2400 her i Norge :(

(Men altså her snakker vi veil.pris. Offisiell pris på GC er fortsatt 995, men alle elektrokjeder med litt respekt for seg selv selger jo den til rundt 800).

Novastrum

Feminist-elitist
Man kan vel spille GBA-spill med den også, eller? Isåfall er prisen rimelig rimelig. :)

Opprinnelig skrevet av Novastrum@14.08.2004, 01.56
Man kan vel spille GBA-spill med den også, eller? Isåfall er prisen rimelig rimelig. :)
87106​
Ja, man kan spille GBA-spill på den.

Men tror ikke man kan spille GB/GBC-spill på den... Noen som vet?

Det stemmer Mantis, DS støtter kun GBA og ikke GB/GBC.