Nintendo DS

Nintendo DS

Har du noen idéer til hvordan du ville utnyttet 2 skjermer og Touch Screen (eller hvordan du håper utviklere vil utnytte dem)?

Hvilke Nintendo-franchise ønsker du å se (utenom de spillene som er annonsert)? Vil du se Kirby, Donkey Kong, Zelda eller Pokémon? Hvordan burde disse spillene bli om man skal kunne utnytte bruken av 2 skjermer og/eller Touch Screen?

Noen Remakes du gjerne ville sett? Eventuelt porter av tidligere spill (med litt forbedringer)?

Hva med Point-and-Click? Tror du det er en sjanger vi vil se på DS?

Hva synes du om titlene som er annonsert så langt?

D

Deleted member 91

Gjest
Jeg tenkte at PSP kom til å banke denne, men når jeg fikk sett den, begynte jeg virkelig å lure. Dual Screen og Touch Screen kan jo brukes til mye kult innenfor spill-verdenen. Det første spillet jeg kan tenke på, er et blodig humor-spill, hvor man var en lege, og skulle opere på pasientene. Ansiktet til pasienten på den ene skjermen, og den åpne magen på den andre. "Oi, jeg kuttet visst tarmene dine i 7!" For å så se utrykket i ansiktet hans. :p
Ellers håper jeg på at multiplayer-spill vil bli mye mer utbredt, hadde vært veldig kult med et bærbart multiplayer-apparat.

Med den innebygde mikrofonen kunne kanskje noe alá Singstar vært aktuelt?

Ellers kunne det vært morsomt med et spill som Gish på DS. Forestiller meg at den øverste skjermen er et kart (litt uoriginalt, men, men) og den nederste er skjermen hvor selve spillingen pågår. Hadde vært morsomt om man kunne brukt touch-screenen til å forme figuren slik man ville, f.eks strekke han så han ble lang og tynn for å komme gjennom trange sprekker.

Advanced Wars Online hadde vært ultrafett. Sikkert noen lure måter å ta ibruk begge skjermene og touch-screenen i det.

Jeg vil ha et Zelda spill på DS. Ble ikke det annonsert, forresten? På GDC?

Opprinnelig skrevet av Morbo@22.05.2004, 13.33
Med den innebygde mikrofonen kunne kanskje noe alá Singstar vært aktualt?
sitte på bussen, og alle ser litt rart på deg der du sitter og prøver å synge...
morro det :D

ja, mye kult man kan gjøre med touch screen og to skjermer.
kommer ikke på noe selv, men håper nintendo har noe bra på lager.
jeg vill også ha et zelda spill til den. kan sikkert finne på mye morro med touch screen. løse gåter , lage ting osv.

En ting er sikkert... puzzles er en sjanger som kan utnytte touch screen ekstremt lett. For eksempel punkt-til-punkt tegning, for å komme frem til en spesifik figur eller noe. Slider-puzzles er også ganske greit.

Men som Baronen sa, så er vel Life and Death (det gamle PC/Amiga spillet) en utmerket kandidat til en DS remake. Instrument borde i den øvre delen av skjermen og "offere" i den nederste delen.

Point and Click eventyrspill er jo også en utmerket sjanger som kan utnytte denne teknologien. Men for at dette skulle blitt optimalt i spill som Monkey Island 2, burde begge skjermer vært touch-screen. I det store og hele kan jeg ikke helt se hva den ene skjermen uten touch-screen teknologien skulle blitt brukt til i et spill som dette. Men finner man en metode å utnytte begge skjermene samtidig vil dette bli bra.

Opprinnelig skrevet av LocoLennon@22.05.2004, 15.02
I det store og hele kan jeg ikke helt se hva den ene skjermen uten touch-screen teknologien skulle blitt brukt til i et spill som dette. Men finner man en metode å utnytte begge skjermene samtidig vil dette bli bra.
Inventory? Bruke paden til å velge item eller action.

Et spill jeg gjerne skulle sett, er Sam & Max: Hit the Road. Vet ikke helt hva man skulle brukt den øverste skjermen til, men noe kunne man vel brukt skjermen til (kart, Inventory etc). Men uansett, et Point-and-Click spill på DS hadde vært kult. Jeg er ikke spesielt fan av Point-and-Click, men Sam & Max er så utrolig morsomt.

Ellers kunne det vært artig med et spill som Singstar eller Karaoke Revolution til DS (som nevnt tidligere). Kanskje litt merkelig å sitte på bussen å synge, men. Men tror det kunne blitt en liten "hit".

Super Monkey Ball komme. I stede for å styre banen eller apen med en pad, så styrer man den med stylus. Tror det kunne vært utrolig fett!

Jeg tror det er viktig fra Nintedo sin side at de lar brukerbasen velge selv, slik at det ikke blir som med den analoge spaken til N64.

Monkeyball er ett godt eksempel der: La brukeren velge om han vil spille via touchscreen eller den normale "paden".

Som de allerede har vist frem, så kan denne dual-screen funksjonen komme godt med i større multiplayerspill.
Touchscreen kan brukes som ett komplisert kart, der "touch" muligheten lar deg zoome inn på den andre spilleren (og se fra hans perspektiv).
Real-Time strategi-spill kan jo få en morsom vri.

Jeg vet bare at det er første gang en portabel maskin har imponert meg, og det sørger nok for at denne karen skaffer seg ett eksemplar.

SHDR

Gullmedlem
Super Mario DS har jeg ikke sett noe til, men videoen som er blitt vist virket interessant. En lek med mediet av den typen nintendo er blitt så flink til etterhvert.

Hva ville jeg likt å se? Jeg synes turn-based strategispill og lette action-spill av typen WarioWare Inc. passer best på håndholdt, og jeg liker ideen om å ha combat i et turn-based spill basert på stylusen. Se for dere at dere må gjennomføre comboer (tegne ting) med stylusen for å ta angrep. Jo likere din tegning er til tegnet du skal lage, jo mer skade. Hastighet spiller inn på Critical Hit-chancen. Den slags hadde vært stilig, og dessuten lagt til heller enn trukket fra opplevelsen. Bomberman DS, med sitt spøkelse, ødela jo mye av opplevelsen ved hjelp av tankeløs DS-integrasjon. Real-time strategispill ville også tillate deg å for første gang tegne inn ordentlige waypoints. Trekk en linje for uniten din, og den følger den. Tegn opp en formasjon, og alle valgte enheter antar den.

Remakes? Jeg har ingen interesse av remakes, for å være ærlig. Dette er en innovativ konsoll. Den fortjener innovative spill, ikke avdankede NU64-spill eller for den saks skyld SNES.

Opprinnelig skrevet av LocoLennon@22.05.2004, 15.02
Point and Click eventyrspill er jo også en utmerket sjanger som kan utnytte denne teknologien. Men for at dette skulle blitt optimalt i spill som Monkey Island 2, burde begge skjermer vært touch-screen. I det store og hele kan jeg ikke helt se hva den ene skjermen uten touch-screen teknologien skulle blitt brukt til i et spill som dette. Men finner man en metode å utnytte begge skjermene samtidig vil dette bli bra.
ja, broken sword ble ikke helt det samme på gba, der man kan velge hva man skal trykke på med R og L. blir ikke sånn at man må finne de forskjellige gjenstandene/bryterene selv. der hadde touchscreen vært bra ja.

Syns det er spennende å lese gjennom tankene deres :) Jeg sitter her og håper at utviklere over hele verden har lignende brainstorminger hvor de funderer over hva de vil gjøre med maskina! For meg representerer DS spillglede, den gjør spilling til noe virkelig morsomt igjen og siden grafikken den er i stand til å yte er helt grei betyr det forhåpentligvis at software får fokus fremfor hardware :) De 3-4 årene etter at DS kommer på markedet vil bli svært spennede!

Personelig gleder jeg meg til Wario Ware DS, jeg tror det blir sinnsykt-sinnsykt spill! En spesial utgave av Monkeyball hadde vært gull! Sega ga jo ut en versjon til N-Gage, så det burde ikke være noe i veien for å gi ut noe på DS! JEg kunne godt tenke meg å se en port av Civilization 3, eller kanskje Civilization 4 (Værså snill Atari!), det må være genialt å styre med PDA pennen. En DS utgave av Donkey Kong Jungle Beat hadde også vært svært spennende :)

Mulighetene er endeløse!

håper på et hentai spill, hvorman må tilfrestille kvinnen/den 15 år gammle skole jenta med pennen

Opprinnelig skrevet av ak74u@22.05.2004, 23.07
håper på et hentai spill, hvorman må tilfrestille kvinnen/den 15 år gammle skole jenta med pennen
*ler*:D

Jeg hadde ikke blitt særlig overrasket om et slikt spill kom til Japan!

Kanskje det, men jeg tviler på at det får det berømte "Nintendo Official Seal of Quality" :D

Real-time strategispill ville også tillate deg å for første gang tegne inn ordentlige waypoints. Trekk en linje for uniten din, og den følger den. Tegn opp en formasjon, og alle valgte enheter antar den.
Age of Empires? Black & White? Command & Conquer (Red Alert, Generals)? Pikmin?

Jeg hadde ikke sagt nei til Age of Empires. ^_^

Ja real-time strategispill hadde vært sjef på DS. Strategispill egner seg også veldig bra til online spilling.

Ellers så kunne jeg veldig godt tenke meg å få et Super Smash Bros spill til DS. Har ikke noen forslag til hvordan man kan utnytte de to skjermene eller touch screen (er ikke en veldig kreativ person :( ), men dette spillet vil ja ha på grunn av flerspiller mulighetene. :tommelopp:

Ikke akkurat kreative idèer fra meg, men vi satser på at Nintedo har mer å by på :tommelopp:

Kan se d før mæ 10åringa sitt å fette til skjermen mens dæm sitt å spill mario sunshine mens dæm ser på ricky lake på den andre skjermen....
Ja detta blir vel en konsoll med mange muligheta....