Jeg har hatt DS omtrent siden den kom ut i Norge, og til nå har jeg ikke fått utnyttet den så mye til DS-spill (men det er mye min feil siden jeg har dårlig med cash og derfor må prioritere annet fremfor spill). Jeg har derimot brukt den en god del til å spille mine GBA-spill, ettersom DS-skjermene er av bedre kvalitet enn GBA SP skjermen. Det er ekstremt mye bra spill til GBA, så det at du kan spille GBA-spill på DS synes jeg er en stor fordel, spesielt hvis du ikke allerede har en GBA.
Det er egentlig ganske lite gode spill ute til DS i Europa akkurat nå, men det er veldig mye lovende spilltittler i anmarsj. Jeg kan faktisk ikke huske sist jeg gledet meg til så mange spill til en og samme konsoll. De jeg ser mest frem til er: Meteos (puzzle-spill som visstnok skal være noe av det bedre innen sjangeren siden Tetris), Kirby: Canvas Curse (plattforspill som gjør veldig god bruk av den trykkfølsomme skjermen), Advance Wars DS (oppfølger til det geniale turbaserte strategispillet Advnce Wars 2: Black Hole Rising), Mario Kart DS (det første spillet i serien som går online, og i tillegg blir det nok fett på LAN med 8 spillere samtidig), Castlevania DS (Castlevania er en av mine favoritt spillserier, og det er grunn nok for meg til å slå til på dette spillet).
I tillegg holder jeg øynene mine på Nintendogs (kjæledyrsimulator som bruker DS-ens muligheter på en ganske spennende måte), Animal Crossing DS (vet helt hvordan jeg skal forklare dette spillet, men onlinemulighetene virker litt spennende) og Final Fantasy III Remake (jeg har aldri orket å spille originalen noe særlig siden jeg sjelden takler NES-RPGer, men en remake tror jeg kan bli bra).
Nå har jeg ikke tid til å skrive mer, men mulig jeg skriver inn noe mer senere.