Nintendo- ett synkende skip?

Veit ikke om dette har mye med saken å gjøre, men sier det likevel:

Jeg har en fetter som 9 år. Han kom på besøk hos meg dagen jeg
kjøpte Ninja Gaiden, som noen kanskje veit er ganske blodig.
Han ble skuffet over spillet siden blodet forsvant etter at man hadde
drept noen.

Jeg tror de fleste av kameratene hans tenker i samme bane, så kommer
spørsmålet; Kommer disse ungdommene til å sette seg ned å spille
Pikmin 2, eller hoppe over til Killzone?

For den 9-åringens beste, tror jeg det er best å kun tillate ham spill med aldersmerkinga "3+"

D

Deleted member 91

Gjest
Ikke for å starte denne diskusjonen, men tror du alle 9-åringer som opplever blod og gørr i spill blir voldelige drapsmenn? Tror du de ikke har godt av det? Tror du det har så utrolig mye å si?

Det er en grunn for aldersmerkingen, barn burde ikke spille spill med 18-års grense. Det blir kanskje ikke voldelige drapsmenn, men de blir påvirket.

For å svare på spørsmålet til Baronen: Nei.
Men som Agahnim sa, så er det god grunn til aldersmerking på spill og filmer. Jeg kunne ha skrevet et langt innlegg på om dette, men det for bli i et eget topic.

Opprinnelig skrevet av epp@02.01.2005, 11.18
Det at Rockstar ikke vil gi ut sine titler på Nintendos konsoll kommer ikke som noen bombe. Når det gjelder Nintendos framtid blir dette bare spekulasjoner. Tiden vil vise og det er kundene som bestemmer hvor det bærer hen.
156933​
Alarm! Rockstar har/vil gi ut gta til gba! Det er sant!
Det andre jeg ville si er at i fremtiden blir design, graffik ovs. veldig viktig.
Det har blitt viktig! :blunk:
Nintendo har sikkert ikke fokusert altfor mye på dette, men det finnes lys i tunnelen. :tommelopp:
Jeg vet at nintendo er efarne så muligens er det sikkert bare nå nintendo er usikker. De kommer til å sjerpe seg!
Jeg liker nintendo så jeg håper de gjør pittelitt forvandlig.
På det håndholdte er det for min del nintendo en vinner.
PSP har god graffik( krever mye strøm) dvd-spiller( tøys å se film på en så liten skjerm) mp3spiller( kjøper heller en vanlig som er LOV å ha på skolen)
NTDS har så klart ikke så god graffik men resten er bare positivt.
Folk ser av og til for mye på design og graffik, derfor styrer de unda nintendo og og får ikke opplave spillmagien(nintendo).

Opprinnelig skrevet av supermario+10.01.2005, 19.39-->
<!--QuoteBegin-epp
@02.01.2005, 11.18
Det at Rockstar ikke vil gi ut sine titler på Nintendos konsoll kommer ikke som noen bombe. Når det gjelder Nintendos framtid blir dette bare spekulasjoner. Tiden vil vise og det er kundene som bestemmer hvor det bærer hen.
156933​
Alarm! Rockstar har/vil gi ut gta til gba! Det er sant!
Det andre jeg ville si er at i fremtiden blir design, graffik ovs. veldig viktig.
Det har blitt viktig! :blunk:
Nintendo har sikkert ikke fokusert altfor mye på dette, men det finnes lys i tunnelen. :tommelopp:
Jeg vet at nintendo er efarne så muligens er det sikkert bare nå nintendo er usikker. De kommer til å sjerpe seg!
Jeg liker nintendo så jeg håper de gjør pittelitt forvandlig.
På det håndholdte er det for min del nintendo en vinner.
PSP har god graffik( krever mye strøm) dvd-spiller( tøys å se film på en så liten skjerm) mp3spiller( kjøper heller en vanlig som er LOV å ha på skolen)
NTDS har så klart ikke så god graffik men resten er bare positivt.
Folk ser av og til for mye på design og graffik, derfor styrer de unda nintendo og og får ikke opplave spillmagien(nintendo).
161560​
[/b]

Tja, jeg vil ikke si at Nintendo har hatt for vane å henge etter konkurrentene når det gjelder grafikk. Det er egentlig bare på det håndholdte markedet. Jeg har faktisk sett flere folk som mener at GameCube er kraftigere enn Xbox, for eksempel fyren som postet dette emnet (og det ser ut til at han har en veldig god forklaring, selv om jeg ikke fatter en dritt :D ).

Kilik

Lokal moderator
GC har omtrent de samme mulighetene som Xbox når det gjelder grafikk, men Nintendo selv har ikke utnyttet dette særlig. Spill som Pokemon Colosseum, Zelda: Four Swords, Mario Sunshine, Animal Crossing, Mario Kart, Paper Mario 2 etc. er ikke akkurat titler som presser GC'en for alt den har grafikkmessig. De teknisk mest imponerende titlene til GC,Metroid Prime-spillene og Resident Evil 4, er laget av hendholdsvis Retro Studios og Capcom. Så på den måten kan man si at Nintendo henger etter grafikkmessig (tenker altså teknisk og ikke artistisk).

Jeg har en liten go' historie å komme med.

En venn av familen min sinn sønn, var hos oss for noen dager siden. Han ble selvsagt stasjonert hos meg, siden jeg har "spill og sånt."

Gutten er 8 år gammel, og ville spill "skyte eller slossespill!"
Da jeg viste han Xboxen, ville han med en gang spille Halo 2, han fikk spille litt, men han skjønte ikke så mye av det. Så jeg koblet til GCen, men det ville han ikke spille, hvorfor? Fordi en svinepels i klassen hans hadde sagt at GC var for jenter, så jeg måtte såklart sette meg ned og forklare hele sulamitten.
Da han skulle dra, var han nesten på gråten fordi han ikke fikk spille mer Mario Kart, SSBM, Super Mario Sunshine og Mario Party.

Dette var for en månede siden, nå har han fått seg en GC, med noen av de titlene, og denne "vennen" hans, som sa at gc var for jenter, har også skaffet seg kubben. Og etter den siste statusrapporten er han den "tøffeste gutten i gata."

Dere kan jo tenke dere, hva føltes best; dette, eller å gi enhundrings til røde kors?

:kos:

Faen, så søtt! :kos:

Hadde forøvrig en lignende episode med lillebroren min. Han var gal etter GTA-spill men etter jeg fikk GameCube ble han avhengig av SSBM. Ikke det at jeg mener GTA-spill er dårlige...

Jeg tenkte på det. :kos:

De mest sentrale ønskene mine for endring av Nintendos retning:

- Flere kunstneriske og unike titler. En del av hva som har kommet, har vært strålende, men hvis noen skal satse på å huke inn f.eks. filminteresserte (og nei, da snakker jeg ikke om å kopiere alle filmvirkemidler og late som, jeg snakker om intelligent historiefortelling), ville det gledet meg om det var Nintendo.
- Sørge for at alt ikke-eksklusivt som kommer på Xbox og PS2, også kommer på kuben - samtidig eller før.
- Sørge for at det neste Mario- og Zelda-spillet blir de beste spillene i historien.
- Flere spill rettet mot ikke-gamerne, type EyeToy, Donkey Konga, Feel the Magic, Super Mario 64-minispillene og SingStar, og sørge for å få synliggjort dette verden over.
- Design. Nintendo bør inngå kontrakt med Apple, eller et annet selskap som virkelig vet hva design er.
- Til slutt: selvfølgelig: en ny franchise - bygg noe opp, slik Sony bygde opp f.eks. Killzone som merkevare helt uavhengig av faktisk kvalitet. Selvsagt underbygget av faktisk kvalitet.

Ah, de skulle ansatt meg, vettu :)

Jeg har egentlig bemerket meg at det egentlig er PS2 som er rettet mot barn under 14, mens Nintendo sikter på voksne. Markedsførings-seksjonene er bare ikke klar over det.

Eller, kanskje litt feil å si PS2, det jeg tenkte på var vel GTA. Det er vel ingen tvil om at GTA appellerer til tenåringer som er nysgjerrige på voldelige filmer/spill, og har mer glede av å plukke opp horer og kjøre over de etter på (GTA) enn de har av å løpe rundt i en fargerik glad-disney verden som i Mario og sprute ned lite truende "fiender" med vannkanon. Derimot virker det som Nintendo, selv om de kanskje ikke gjør det bevisst, sikter på det voksne markedet, som klarer og tør å kjøpe spill som ikke inneholder unødvendige voldelige elementer eller blod og gørr.

Hvis GTA hadde vært et riktig dårlig spill, men fortsatt med disse voldelige elementene, og markedsført på akkurat samme måte, skal man ikke se bort i fra at det fortsatt hadde blitt en suksess. Men de fleste på dette forumet ville nok bare ignorert spillet i hyllene, rett og slett fordi underholdningsverdien ikke holder mål. De fleste her inne ville nok skjønt at selv om et spill har mye vold og umoralske elementer betyr ikke det automatisk at spillet er bra, og klarer å styre unna.

Så i underbevisstheten kan det virke som Gamecube er mer beregnet på voksne spillere som ikke lar seg blende av voldelige spill.

Angående mangel på "voksne" spill ("voksne" i denne sammenheng strider litt i mot resten av innlegget), tror jeg problemet ligger litt i at det aldri er Nintendo selv som lager et slikt spill, men de fortsetter med sine familievennlige gladspill.

Kilik

Lokal moderator
Ja, tror du har mye rett i det. Tør påstå at "barnslige" spill som Paper Mario 2 og Zelda:Wind Waker generelt har et eldre spillpublikum enn GTA-spillene...

Det har da aldri vært noen hemmelighet. Jeg snakket med en venn forleden, vi diskuterte GC vs PS2, og til slutt klarte jeg å få han til å si "Grunnen til at jeg liker GTA bedre en Zelda er fordi Zelda er vannskeligere." Noe jeg tror er veldig sant, og når jeg tenker meg om, har jeg møtt på mange tilfeller hvor folk har rett og slett gitt opp Zelda spillene (15 år eller yngere) og spilt voldeligere spill, eller såklalte "voksenspill."

Jeg personlig skjønner ikke hvordan spill som GTA kan appelere til voksne mennesker, da det rett og slett er repetivt og kjedelig.

LocoLennon: når jeg leser postene dine så angrer jeg på at jeg kom med påstander som "du har ikke noe liv" ol. spesiellt når jeg er smertelig klar over at det du skrev over har jeg ment i lange tider, bare ikke helt satt ord på det.

Samme det: over til virkeligheten.

Svågerne mine (begge over 30) kommer stadig opp til rommet mitt for å spille Mario Kart: DD. Vi klarer å underholde oss med dette spillet i evigheter og blir aldri lei. En dag bestemte jeg meg for å vise F-Zero GX til en av dem, men han syntes at spillet var for fartsfyllt, ikke morro. Og etter at jeg skjønnte det så byttet jeg fort over til mario igjen og vi fortsatte morroa.

Nintendo har en lys framtid, så lenge de ikke gjør noe helt idiotiskt med "Revolution." Jeg har stor tro på dem, og mener at de vil gjøre det bra.

Siden alle snakker om familien sin, så får vel jeg også gjøre det da. Fetteren min, på 7 år nå hadde nesten ikke spilt før man kom hjem till oss og prøvde GameCube'n. Han hadde tidligere bare spilt hos en kamerat, som har sonyfanboy. Sonygutten bare klagde på fetteren min fordi han ikke hadde spilt før, og var da ikke så veldig god. Og på grunn av det så var han ikke så interessert i spilling, men som sagt da han prøvde hos oss så ble det noe helt annet. Han fikk faren sin til å kjøpe en GameCube, og nesten hver gang jeg snakker med han så forteller han hvor gøy det er å spille Sonic, mario og diverse bilspill.

Opprinnelig skrevet av eivind2k@11.01.2005, 13.44
Jeg har en liten go' historie å komme med.

En venn av familen min sinn sønn, var hos oss for noen dager siden. Han ble selvsagt stasjonert hos meg, siden jeg har "spill og sånt."

Gutten er 8 år gammel, og ville spill "skyte eller slossespill!"
Da jeg viste han Xboxen, ville han med en gang spille Halo 2, han fikk spille litt, men han skjønte ikke så mye av det. Så jeg koblet til GCen, men det ville han ikke spille, hvorfor? Fordi en svinepels i klassen hans hadde sagt at GC var for jenter, så jeg måtte såklart sette meg ned og forklare hele sulamitten.
Da han skulle dra, var han nesten på gråten fordi han ikke fikk spille mer Mario Kart, SSBM, Super Mario Sunshine og Mario Party.

Dette var for en månede siden, nå har han fått seg en GC, med noen av de titlene, og denne "vennen" hans, som sa at gc var for jenter, har også skaffet seg kubben. Og etter den siste statusrapporten er han den "tøffeste gutten i gata."

Dere kan jo tenke dere, hva føltes best; dette, eller å gi enhundrings til røde kors?
161811​

Naaaaaw, du er jo magisk... :flau:

seriøst, hadde vi bare tatt til gangs og introdusert alle for litt gc, så hadde de elska det, jeg har fått flere av vennene mine til å kjøpe gc, fordi vi satt og spilte litt hos meg...
de falt fakstisk for: zelda WW, Starfox adventures, sonic heroes og rouge leader 3

samme med fetterene mine, de tok helt av da vi hadde 4 player på ssbm og naruto ninja gnt 2 og 3...

gamecuybe er noe man må vise folk tror jeg, verve dem på en måte, det burde ikke vært sånn, men sånn er det desverre...

*stor americansk maskot som peker på deg*
"NINTENDO WANTS YOU!"