Nintendo- ett synkende skip?

Opprinnelig skrevet av Soth+18.04.2005, 11.30-->
<!--QuoteBegin-eivind2k
@11.01.2005, 13.44
Jeg har en liten go' historie å komme med.

En venn av familen min sinn sønn, var hos oss for noen dager siden. Han ble selvsagt stasjonert hos meg, siden jeg har "spill og sånt."

Gutten er 8 år gammel, og ville spill "skyte eller slossespill!"
Da jeg viste han Xboxen, ville han med en gang spille Halo 2, han fikk spille litt, men han skjønte ikke så mye av det. Så jeg koblet til GCen, men det ville han ikke spille, hvorfor? Fordi en svinepels i klassen hans hadde sagt at GC var for jenter, så jeg måtte såklart sette meg ned og forklare hele sulamitten.
Da han skulle dra, var han nesten på gråten fordi han ikke fikk spille mer Mario Kart, SSBM, Super Mario Sunshine og Mario Party.

Dette var for en månede siden, nå har han fått seg en GC, med noen av de titlene, og denne "vennen" hans, som sa at gc var for jenter, har også skaffet seg kubben. Og etter den siste statusrapporten er han den "tøffeste gutten i gata."

Dere kan jo tenke dere, hva føltes best; dette, eller å gi enhundrings til røde kors?
161811​

Naaaaaw, du er jo magisk... :flau:

seriøst, hadde vi bare tatt til gangs og introdusert alle for litt gc, så hadde de elska det, jeg har fått flere av vennene mine til å kjøpe gc, fordi vi satt og spilte litt hos meg...
de falt fakstisk for: zelda WW, Starfox adventures, sonic heroes og rouge leader 3

samme med fetterene mine, de tok helt av da vi hadde 4 player på ssbm og naruto ninja gnt 2 og 3...

gamecuybe er noe man må vise folk tror jeg, verve dem på en måte, det burde ikke vært sånn, men sånn er det desverre...

*stor americansk maskot som peker på deg*
"NINTENDO WANTS YOU!"
208164​
[/b]
Fikk også med venn, som kjøpte NGC.
Mye av grunnen var at det nye Zelda, som skal komme snart. OG
det skjønner jeg. Jeg har bare 2 venner som har NGC. Resten av venne floken har Xbox eller Ps2. :ehm...:

Til alle dere som spår Nintendos undergang:

Industry Profits

DFC Intelligence is a group that is self described as:

“…a strategic market research and consulting firm focused on interactive entertainment and the emerging video game, online game, interactive entertainment and interactive television (ITV) markets. Since 1995 we have published in-depth strategic market reports and subscription-based research services. Our research is used by many leading companies in over 30 countries worldwide.”

With that in mind, on March 22, 2005 they released a new report that takes an in-depth look into the Video Game and Interactive Entertainment Industry. This report is 750 pages that contains several different publisher’s history, financial performance, product lineup, development teams, and much more.

Of the 17 companies included in the report the four leading ones were found to be Nintendo, Sony, Microsoft, and Electronic Arts. Those four companies together reported revenue of 16.7 billion dollars in 2004. Individually Nintendo, despite the fact that many people assume they are doing poorly in sales, managed to be the most profitable company by earning 7 billion dollars in operating income between the years 1998 and 2004. Sony’s Game Division during that same period only managed 4.5 billion dollars and trailing just a short distance behind them was Electronic Arts which earned 1.8 billion dollars. Microsoft’s Game Division on the other hand, despite the fact that they have had very respectable sales this generation, has reported heavy losses.

Source: http://www.dfcint.com/

Hentet fra nintendojo.com

Soth og alle andre: Sånn skal det være. GC har kanskje mange "barnespill", men disser er så forseggjort og er flinke til å lage dobbeltbetydninger. Dessuten er 70-80% av GC toppspill som andre utviklere burde lære mer av. Det er kun en eneste ting jeg synes er dumt med Nintendo og det er at de sjelden kommer med noe banebrytendende. Det er stort sett forbedringer av gamle titler til NES, SNES og N64. Jeg har siklet en del på det nye Legend of Zelda som kommer til høsten, men hva nytt vil dette spillet tilby, bortsett fra grafikk? Jeg er enig at mange spill nå om dagen er like hverandre, men å bruke samme gameply og figurer som tidligere kan virke litt tamt.

Ikke tolk dette galt. Jeg er fan av Nintendo som utviklere og har vokst opp med disse spillene. Og se konverteringer gjør meg glad, men jeg tror Nintendo kan klare bedre.

EDIT: Vil ikke kalle Super Mario Sunshine for jentespill. :blunk: Mario ROCKER!!!!

DS er et stort skritt for Nintendo hvor de viser at det fortsatt er håp for originalitet, men de bruker fremdeles konverteringer av gamle spill. De var bra den gangen, men vil helst prøve noe nytt i stedenfro å spille samme spillet to ganger.

Opprinnelig skrevet av Soth+18.04.2005, 11.30-->
<!--QuoteBegin-eivind2k
@11.01.2005, 13.44
Jeg har en liten go' historie å komme med.

En venn av familen min sinn sønn, var hos oss for noen dager siden. Han ble selvsagt stasjonert hos meg, siden jeg har "spill og sånt."

Gutten er 8 år gammel, og ville spill "skyte eller slossespill!"
Da jeg viste han Xboxen, ville han med en gang spille Halo 2, han fikk spille litt, men han skjønte ikke så mye av det. Så jeg koblet til GCen, men det ville han ikke spille, hvorfor? Fordi en svinepels i klassen hans hadde sagt at GC var for jenter, så jeg måtte såklart sette meg ned og forklare hele sulamitten.
Da han skulle dra, var han nesten på gråten fordi han ikke fikk spille mer Mario Kart, SSBM, Super Mario Sunshine og Mario Party.

Dette var for en månede siden, nå har han fått seg en GC, med noen av de titlene, og denne "vennen" hans, som sa at gc var for jenter, har også skaffet seg kubben. Og etter den siste statusrapporten er han den "tøffeste gutten i gata."

Dere kan jo tenke dere, hva føltes best; dette, eller å gi enhundrings til røde kors?
161811​

Naaaaaw, du er jo magisk... :flau:

seriøst, hadde vi bare tatt til gangs og introdusert alle for litt gc, så hadde de elska det, jeg har fått flere av vennene mine til å kjøpe gc, fordi vi satt og spilte litt hos meg...
de falt fakstisk for: zelda WW, Starfox adventures, sonic heroes og rouge leader 3

samme med fetterene mine, de tok helt av da vi hadde 4 player på ssbm og naruto ninja gnt 2 og 3...

gamecuybe er noe man må vise folk tror jeg, verve dem på en måte, det burde ikke vært sånn, men sånn er det desverre...

*stor americansk maskot som peker på deg*
"NINTENDO WANTS YOU!"
208164​
[/b]
Dere begge to er så søte! :kos:
Søskenbarnet var en gang hos meg, og vi spilte på cuben.
Han ble jo helt avhenga av ssb:m, og han stod for at PS2 var best.
Irriterer meg at noen tror de blir tøff av å spille PS2, arghh!!
Alle de "tøffe" i klassen synes at PS2 er best.
Men de suger, noe JÆVLIG!!

Eivind2k: Meget bra gjort! :tommelopp:

Opprinnelig skrevet av SulkyIce Dude@18.04.2005, 17.22
Jeg syntes det var bra at du sa i at GC er knallkonsoll med ikke bare Jentespill :)
208306​
Jeg elsker gamecube, og det er faktisk altfor FÅ jentespill til gc:p

Jeg kjøpte gamecuben min for et enkelt spill, Mario Kart DD Aner ikke hvor mange mange timer som er blitt klokka inn i det spillet og trur ikke jeg vil vite det heller.

Men tidligere hadde jeg rett og slett gitt opp på Nintendo.
Men det finnes alt for få spill cuben etter min mening, de eneste spillene som jeg har liker er:
Starfox adv, f-zero, x3

Hvor mange spill har du prøvd da?
ZTWW, MP, VJ, ovs.....
Det finnes så mange bedre GC spill enn det der, så jeg tror du burde sjekke spillene mer, og ikke bare si at de har altfor få. :tommelopp:
Men hvis du har gjort det, burde du da vite at PS2 og Xbox ikke har så mange bedre spill, etter min mening! :tommelopp:

Det skal sies at jeg er veldig kresen i spill smaken, på xbox er det vel kun 2 -3 spill som også har falt i smak.
Burnout serien, XGRA, ninja gaiden, halo

Selvsagt det finnes en god del andre spill til gamecube og, mario golf og tennis også sikkre titler men du blir fort lei av det samme hele tiden

Opprinnelig skrevet av Soth+18.04.2005, 22.34-->
<!--QuoteBegin-SulkyIce Dude
@18.04.2005, 17.22
Jeg syntes det var bra at du sa i at GC er knallkonsoll med ikke bare Jentespill :)
208306​
Jeg elsker gamecube, og det er faktisk altfor FÅ jentespill til gc:p
208469​
[/b]

Nei. På nintendo heter det ikke jentespill og guttespill. Spillene deres passer for alle aldre og begge kjønn. Det er det jeg liker med nintendo :)

En ting er sikkert:
Resident Evil spillene kommer aldri til å bli bedre på ps2 eller xbox eller pc enn de er på gamecube.

Jeg kjøpte meg gamecube'n kun fordi resident evil ble gitt ut på den. Og jeg har ikke angret på det.

Nintendo kan iallfall lage kontroller som ikke har for mange knapper, men har akkurat passe mange trykkerter hvilket gjør den meget ergonomisk og brukervennlig, i motsetning til ps2's spake som rett og slett blir ekkel pga. dual shocken og xbox-spaken som jeg har forstått er altfor stor...

Jeg tror nok ikke nintendo har tapt slaget enda!

Hilsen: Moi, som akkurat nå har lyst til å kaste ps2'n ut av vinduet og kose litt med gc'n :kos: ! (spille re4 NÅ!!! :D )

Nintendo har kansje tapt krigen, men de har ikke tapt slaget.

Det som er så stort med at Nintendo har gått i underskudd er rett å slett at de ikke har gjort det før. Jeg digger cuben. Spillene på cuben blir jeg ikke lei. Hadde ps2. Spilte maks 2 timer i uka på den. SÅå fikk jeg cuben. spillings timene økte dramatisk. Hvorfor? fordi cuben rett og slett har bedere spill.

5 kamerater av meg er av de "kule". De hadde bare ps2 og xbox. de kom til meg på lan en gang. Jeg satt og spilte ssbm på cuben når de kom. Vi glemte hele lan'nen og spilte hele helga. 4 av dem har nå skaffa seg cuben. de vurderer faktisk å selge PS2 og XBOX. de kom fram til samme konklusjonen som meg. Spill er bedere på cuben. Tanta til en venn av meg spiller TLOZ WW og MP. Fattern har blitt hekta på ds. Dette er stort. De har aldri spilt før. for jeg kom med nintendo konsoller.

Grunnen til at Ps2 selger så bra er at man må kjøpe 2 av de. Den ene blir alltid ødelagt.
Dette gjelder både PSX Og PS2. det samme gjelder controllene. De har klikka på ps2. Og nå begynner den andre PS2 å klikke. Dette har aldri skjedd på nintendo. Jeg har behandlet begge helt etter boka. men ps2 holder bare i maks 1 år. Etter det faller den fra hverandre. Jeg kjenner 10 andre som har opplevd det samme som meg. Arrgg hater PS2. Jeg kunne kjøpt 4 cuber for de jeg har brukt på PS2

Nintendo = Kvalitet billig.
Sony = penge forbruk
Xbox = farlig [ pga: Farlig strøm cabel ]

That's the fact people.

Hvis Nintendo prøver seg på å ta over tronen som den kule konsollen alle kjøper tror jeg det blir lett gjennomskuelig som et krampeaktig kommersielt stunt. Om Nintendo lanserer titler som Killer Ninja 2k og Schoolmassacre maniacs blir det bare feil.

Hvis Nintendo klarer komme frem i markedsføringen at de har spill for de som er lei de generiske voldsspillene, UTEN å nødvendigvis bare satse på Mariobaserte spill, kan de ta igjen en del av spillerne. Da tenker jeg på titler som Metroid Prime etc.

Tror det også kan være lurt å satse på en helt ny franchise, gjerne noe Zeldalignende, som tar pusten fra alle og blir hypet opp i skyene. Å kun satse på eksisterende figurer skremmer en del nye spillere vekk.

Jeg tror at om Nintendo nå skal overleve det slaget som nå kommer så er det denne revolusjonen som dem har lovt oss det står på.

Altså dem burde virkelig komme med en liten revolusjon eller så er det nok mange som blir både skuffa og sinte. Xb360 og PS3 er veldig mainstream maskiner mens Nintendo har altid vært mere for fansen fra gammle Nintendo spill og en mere barnevennlig sak.

Jeg håper så inderlig at dem komme til å blåse oss i bakken med noe helt vilt som kommer til å forandre måten vi spiller spill på for evig og altid. Litt mye å håpe på kanskje....men om jeg skal ha en Nintendo maskin igjen så burde den gi meg noe anna en bra grafikk.

Har desverre mine tvil om denne revolusjonen... Det folk snakker om med kontroll man kan klemme på etc bryr meg lite, input-enheten til GameCube holder i massevis.

Hvis helt ny kontrollmekanisme er det revolusjonerende, er det bare et steg i feil retnng når det gjelder 3.parts support.

Det som hadde blåst meg bakover hadde vært å gi oss en ny måte å oppleve spillet på. Gi meg noen briller jeg setter på hodet slik at jeg blir sugd in i spillet.

Eller en kontroller som får di gammle til å virke like avlegs som det å spille et FPS spill med bare tastaturet.

Nintendo har tidligere i tiden revolusjonert måten vi har spilt på.Vi får bare håpe dem virkelig har klart det igjen og at det ikke bare er kjeften dem har det i denne gangen....

Opprinnelig skrevet av _LarZen_@16.05.2005, 19.06
Det som hadde blåst meg bakover hadde vært å gi oss en ny måte å oppleve spillet på. Gi meg noen briller jeg setter på hodet slik at jeg blir sugd in i spillet.

Eller en kontroller som får di gammle til å virke like avlegs som det å spille et FPS spill med bare tastaturet.

Nintendo har tidligere i tiden revolusjonert måten vi har spilt på.Vi får bare håpe dem virkelig har klart det igjen og at det ikke bare er kjeften dem har det i denne gangen....
221237​

Tror nok det.
Nintendo starta å lage Revolution maskinen, siden Gamecube kom ut.
Så jeg tror nok det har hat god tid på maskinen. + Det har tenkt godt gjennom
hva vi vil ha osv. :tommelopp: