Nintendo- ett synkende skip?

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#81
Det spiller vel liten rolle for deres finansielle overlevnad hvis de lager noe ingen andre vil ha, eller?
 
#82
Kom til å tenke på noe... La oss si at Nintendo nå da klarer å revolusjonere måten en spiller spill på. Og grafikken er helt kanon konge.

Da vil jo PS3 og XB360 ha et problem....dem har jo fokusert mere på det samme "gammle" men bare bedre lissom.

Om Nintendo faktisk klarer å lage en revolusjon så har dem jo et voldsomt overtak på konkurentene.
 
#84
Nettopp. Med mindre Nintendo klarer å riste av seg sitt image som barnespillprodusenten, er det mange som kommer til å gi blaffen i maskinen uansett. Dessuten er det sikkert mange som ikke nødvendigvis har lyst på en revolusjon. Jeg, som har spilt spill omtrent så lenge jeg kan huske, merker at jeg smått begynner å bli lei av spill slik som de er i dag. Men folk som har begynt å spille i denne generasjonen, derimot, vil kanskje ikke være like åpne for noe nytt.
 
#85
En ting jeg har tenkt mye på er; Hvordan kan man lage et spill uten å bruke vold. Ganske sprøtt at noe som er så lite akseptert ellers i samfunnet er ved siden av idrett det eneste man lager spill om. Skremmende hvor vanskelig det egentlig er å tenke på noe som ikke er 1: "Barnslig", 2: Abstrakt eller 3: Strategi/bygge-basert.

Å lage et actionfyllt spill uten at det inneholder vold ELLER har et barnslig preg er i mine øyne ganske vanskelig å få til, er begrensede muligheter.

Selv om dette er ganske off topic har jeg noen eksempler på noe jeg tror kunne vært moro som inneholder lite vold.

"Et løpespill"
Oi så døllt tenker dere, men tror resultatet kan bli ganske bra. Tenk dere en større by ikke ulik det man finner i GTA, men målet i spillet er å komme fra A til B enten 1: Raskere enn konkurrenter (Gir mulighet for multiplayer), 2: Det som kanskje er det kuleste for en casual gamer, løpe fra politiet.

Tenker da ikke på å løpe på fortauene med febrilsk trykking på knappene som akselerasjon, men heller hoppe over gjerder, klatre opp på tak, slenge seg i tau, løpe inn i leiligheter, ned trapper, henge bak på biler, "låne" sykler etc.

Får man integrert et utrolig bra kontrollsystem og fantastisk grafikk her kan dette bli et slags GTA light som i mine øyne er vel så morsomt men ikke nødvendigvis med vold :D
 
#86
Opprinnelig skrevet av _LarZen_@16.05.2005, 19.06
Det som hadde blåst meg bakover hadde vært å gi oss en ny måte å oppleve spillet på. Gi meg noen briller jeg setter på hodet slik at jeg blir sugd in i spillet.
Nintendo prøvde seg på dette for mange år siden. Vet ikke om folk husker Virtua Boy. Den ble hvertfall en så stor flopp at den aldri ble sluppet utenfor Japan. Solgte flere hundre tusen mindre enn beregnet, og spillene forårsaket hodepine.