En ting jeg har tenkt mye på er; Hvordan kan man lage et spill uten å bruke vold. Ganske sprøtt at noe som er så lite akseptert ellers i samfunnet er ved siden av idrett det eneste man lager spill om. Skremmende hvor vanskelig det egentlig er å tenke på noe som ikke er 1: "Barnslig", 2: Abstrakt eller 3: Strategi/bygge-basert.
Å lage et actionfyllt spill uten at det inneholder vold ELLER har et barnslig preg er i mine øyne ganske vanskelig å få til, er begrensede muligheter.
Selv om dette er ganske off topic har jeg noen eksempler på noe jeg tror kunne vært moro som inneholder lite vold.
"Et løpespill"
Oi så døllt tenker dere, men tror resultatet kan bli ganske bra. Tenk dere en større by ikke ulik det man finner i GTA, men målet i spillet er å komme fra A til B enten 1: Raskere enn konkurrenter (Gir mulighet for multiplayer), 2: Det som kanskje er det kuleste for en casual gamer, løpe fra politiet.
Tenker da ikke på å løpe på fortauene med febrilsk trykking på knappene som akselerasjon, men heller hoppe over gjerder, klatre opp på tak, slenge seg i tau, løpe inn i leiligheter, ned trapper, henge bak på biler, "låne" sykler etc.
Får man integrert et utrolig bra kontrollsystem og fantastisk grafikk her kan dette bli et slags GTA light som i mine øyne er vel så morsomt men ikke nødvendigvis med vold
