Nintendo har bekrefta en masse spill til Wii i 2007

Lodin

Der Waaaah
IGN kan fortelle oss at sjefen sjøl, Satoru Iwata på en pressekonferanse lista opp en haug med spill som skal slippes til Wii i løpet av året. Så blir det store spørsmålet hvilke av disse som rekker å dukke opp på våre strender i tide til årsskiftet. :usikker:
I alt har de 45 spill på gang og dette er hva de byr på i år:
  • List Item Donkey Kong Taru Jet Race (DK Jet or DK Bongo Blast, US) - June 28, 2007
  • List Item Wii Health Pack -- 2007
  • List Item Disaster: Day of Crisis - 2007
  • List Item Mario Party 8 - 2007
  • List Item Project H.A.M.M.E.R. - 2007
  • List Item Wii Music - 2007
  • List Item Super Mario Galaxy - 2007
  • List Item Super Smash Bros. Brawl - 2007
  • List Item Battalion Wars II - 2007
  • List Item Forever Blue - 2007
  • List Item Mario Strikers Charged - 2007
  • List Item Metroid Prime 3: Corruption - 2007
  • List Item Mario and Sonic at the Olympics - 2007
Personlig håper jeg og gnøhr om at ihvertfall Smash Brothers og Mario Galaxy rekker frem. Forøvrig lover det bra for Metroid Prime 3 siden det er et spill jeg vil tro de hovedsaklig har fokus på å få ut i Vesten først.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg tror også Iwata-san nevnte at Smash Brawl var praktisk talt i fungerende ferdig stand. Det er ikke vanskelig å tro på, og jeg kan tenke meg at de broderer på onlinedelen av det.

Lodin

Der Waaaah
Det var Hideo Kojima som sa det etter at han hadde vært på besøk hos HAL, men jeg tar det og for god fisk. ^_^

Mye spennende på den listen. Mange spill vi egentlig ikke vet noe som helst om, som Deep Blue og Disaster. At Nintendo jobber med nesten 50 spill til Wii sier meg ingenting, da jeg ikke vet hva som er vanlig for et selskap av Nintendo sin størrelse. Det høres uansett bra ut, og hvis brorparten av de interesante spillene på listen der pluss Super Paper Mario kommer i 2007 blir jeg en særs glad laks.

Kilik

Lokal moderator
Vil tippe ca. halvparten av spillene kommer hit i år. Vi har mye å ta igjen: Pokémon Battle Revolution, Fire Emblem Wii, Super Paper Mario og Big Brain Academy Wii samt at spill som DK Bongo Blast og Mario Party 8 neppe lanseres i Europa før sensommeren/høsten.

D

Doctor Downs

Gjest
Jeg trodde f.eks Mario Party 8 hadde en europeisk releasedato allerede? Denna måneden, faktisk? Uffameg, spill pluss tre ekstra spillere med Wiimote og nunchuck = 499+299x3+499=2893 kroner :(

Kilik

Lokal moderator
Ikke mange bekreftede datoer for Europa, dessverre:

11/05/2007:
Cooking Mama: Cook Off

25/05/2007:
Mario Strikers Charged
Pirates of the Caribbean: At World's End

08/06/2007:
Pangya! Golf with Style

29/06/2007:
Resident Evil 4: Wii Edition
Cosmic Family

06/07/2007:
Scarface: The World Is Yours

Resten er TBA...

Lodin: Med fare for å trampe i salaten: JoWooD er faktisk relativt etablerte greier. Sant nok at mye fra Europa sentral/øst kan være labert, men det er en del helt OK også å hente. Spellforce, Gothic, Neighbours from Hell, Industry Giant, Arx Fatalis, The Guild og Legend of Kay. Mer her: http://www.jowood.com/?lang=en&site=12

Neida, det er ikke den viktigste utgiveren å ha på laget, men de er da seriøse nok.

Lodin

Der Waaaah
Ja ikke et vondt or om dem, de har jo gitt oss Silent Storm og Europa 1400. Det er bare det at det ofte virker som 90% av outputen deres er uspillbart møl som hadde trengt et halvt år til i beta. Vet ikke om det er så kompitabelt med kvalitetsselen til Nintendo (den Yeti har som avatar).
På den annen side ser jeg jo at de har gitt ut mye rart til forrige generasjons konsoller, men ikke noe av det frister så voldsomt. Neighbours from Hell, Yetisports, og en masse slalomspill er ikke det jeg tror kommer til å slå ann mest på Wii. :p