Nintendo har mer enn doblet fortjenesten

Opprinnelig skrevet av GombaC+28.05.2005, 00.54-->
<!--QuoteBegin-Egle
@27.05.2005, 22.15
De har jo lagt på en profit på $0,5-1 billion de siste årene,
226778​
Økonomi er ikke din sterke side ser jeg...
226828​
[/b]
Riktig at økonomi ikke akkurat er min sterke side. Men du kan kanskje være litt mer konkret på hva som er feil? De tallene jeg snakker om er i så fall Forbes 2000 sine sånn cirka de siste årene. De regner jo med salg og inntekter -produksjonskostnader - lønninger som profit. Vet det er litt forskjellig fra net profit og operating profit, men det forandre likevel ikke poenget mitt - Nintendo har tjent hundrevis av dollar hvert år.

Og hvis det var billion-betydningen du mente, så snakker jeg her om 10^9, som de bruker i engelsk språkelige land + noen land til.

Lodin

Der Waaaah
Håper dem ikke blir for griske med prisen ass. 5 kroner for et NES spill hadde vært greit, men de kommer nok til å kreve mer. Blir nok rundt 20 spenn.

Så MGS handler ikke om spillopplevelse Shadar, vær så snill å utdyp?. For meg er spillopplevelse en blanding av gameplay og historien i spillet. Eller kortfortalt hele intrykket spillet gir meg.

Opprinnelig skrevet av Egle+28.05.2005, 17.16-->
Opprinnelig skrevet av GombaC@28.05.2005, 00.54
<!--QuoteBegin-Egle
@27.05.2005, 22.15
De har jo lagt på en profit på $0,5-1 billion de siste årene,
226778​

Økonomi er ikke din sterke side ser jeg...
226828​
Riktig at økonomi ikke akkurat er min sterke side. Men du kan kanskje være litt mer konkret på hva som er feil? De tallene jeg snakker om er i så fall Forbes 2000 sine sånn cirka de siste årene. De regner jo med salg og inntekter -produksjonskostnader - lønninger som profit. Vet det er litt forskjellig fra net profit og operating profit, men det forandre likevel ikke poenget mitt - Nintendo har tjent hundrevis av dollar hvert år.

Og hvis det var billion-betydningen du mente, så snakker jeg her om 10^9, som de bruker i engelsk språkelige land + noen land til.
227005​
[/b]
Hvis du mener milliard så si for guds skyld milliard da, og ikke billion som betyr 10^12 på norsk...

20 spenn hadde ikke vært alt for gal pris det? Blir kanskje litt dyrt til slutt hvis det blir 20 kroner her og 20 kroner der, men men. Mest genialt hadde det jo vært hvis det var gratis. Særlig med tanke på at man kan emulere spillene gratis på alle andre konsoller (dog kanskje ikke helt lovlig)

Opprinnelig skrevet av Lodin@28.05.2005, 18.42
Håper dem ikke blir for griske med prisen ass. 5 kroner for et NES spill hadde vært greit, men de kommer nok til å kreve mer. Blir nok rundt 20 spenn.
227038​

Det hadde vært kjekt om Nintendo gav en skikkelig grunn til at vi skal kjøpe spillene av dem i stedet for å bare laste dem ned gratis til PC eller til en av de andre konsollene (som jeg regner med det vil komme emulatorer til ganske kjapt). Nintendo kunne gjerne modifiser alle multiplayer-spill slik det er mulig å spille dem online. Det er mange emulatorer som også støtter onlinespilling, men på de jeg har prøvd har dette fungert ganske dårlig. Mario Kart 64 Online, Goldeneye Online. ^_^

D

Deleted member 365

Gjest
Jeg må innrømme at jeg fint hadde gitt 50, ja til og med kanskje 100 spenn for de gode gamle spillene. Det som selvfølgelig er litt kjipt hvis man skulle betalt så mye vil man jo helst også ha en original av det, noe man ikke får.

jeg legger merke til at du, LocoLennon, mener at Shadar ikke likte mgs spillene? Hvordan kan du si det? Det han skrev var faktisk at han synes ikke at det er et spill som fokuserer altfor mye på selve gameplayet, noe det burde gjort, for det lille gameplayet som er der er jo genialt.
Jeg og Shadar har opptil flere ganger rundet metal gear sammen.
Det er veldig gøy, men det er også en diskusjon vi alltid klarer å starte når vi spiller MGS. Hvorfor spiller man så lite? I Metal Gear Solid 3, satt vi og spilte i 5 timer, hvor over tre var kun historie. Dette var også første gangen jeg spilte det, så hvis jeg hadde prøvd det på nytt så hadde det sikkert vært tre timer historie og videosekvenser, og 1 time spilling.
Jeg digger metal gear uansett, men hvis det spillet utvikler seg på den måten det har gjort, så blir metal gear solid 4, 5 minutter spilling på en time, ikke det en gang.

Du som skrev at din spillopplevelse var en blanding av historie og gameplay. ja seff. Det er vel og bra det, men det er litt trist når denne spilloplevelsen du snakker om faktisk kun består av videosekvenser og snakking i flere timer, og selve spillingen er på noen minutter. Litt overdrevet der kanskje, men dere skjønner sikkert poenget.

blæh blæh.

Opprinnelig skrevet av Agradula@29.05.2005, 13.09
Jeg må innrømme at jeg fint hadde gitt 50, ja til og med kanskje 100 spenn for de gode gamle spillene. Det som selvfølgelig er litt kjipt hvis man skulle betalt så mye vil man jo helst også ha en original av det, noe man ikke får.
227204​
50 kroner eller 100 kroner for et gammelt spill man laster ned blir for mye etter min mening. Det er sikkert 20-30 NES, SNES- og N64-spill jeg har lyst til å laste ned, og om hvert spill skal koste opp til 100 kroner, vil det bli dyrt.

Nei, jeg håper vi får se de fleste spillene gratis - i hvert fall fra Nintendo. Så kan eventuelt andre utviklere som velger å slenge ut spill for nedlastning ta noen kroner for dem.