Nintendo Media Summit

Reggie har vært i Seattle og snakket litt om Wii og gitt oss mengde med interessant statistikk.

SITAT
Some interesting facts:

In Japan, more than half of all games sold were for Nintendo DS.

Typically, about half of home consoles in Japan are placed in the living room – with Wii that figure is 75%.

In France, 15 of the top 15 games recently were Nintendo.

In the US, Fils-Aime says they are seeing "early signs of significant market change."

The number of female purchasers of hardware is up 42%.

The number of people over age of 30 purchasing Nintendo DS is up 127%.

Tighten that age range to people over 35, and the number is up 212%.

40% of Wii owners have connected to the internet.

3.3 million plus Virtual Console downloads.

Nintendogs has been in the Top 25 games in the US for the 21 months since its launch. Brain Age is showing similar success.

[/b]
SITAT
Third party development is "moving enthusiastically towards Wii." Third parties have sold more Wii games than Nintendo, "contrary to popular belief."[/b]
Hele artikkelen: http://onnintendo.com/Index.aspx?page=1&am...007&month=5

...Samme skrytet som vi har hørt i nesten to år nå. Vi vet at de gjør det supert.

*Går og legger seg og håper at det kommer mer info og media av spill iløpet av natta.

Kilik

Lokal moderator

Journalistene er dessverre underlagt en NDA som gjør at de ikke kan publisere nyheter/previews før på fredag.

Kilik

Lokal moderator
IGN har postet hele åpningstalen til Reggie.
99% skryt og ingen nyheter, men han bekrefter i det minste at Mario Galaxy, Smash Bros. Brawl and Zelda: Phantom Hourglass kommer ut før jul i USA.
Med Metroid Prime 3 og Battalion Wars II allerede datert til august og september tør jeg påstå dette er tidenes høstslipp fra Nintendo.

Jeg tror kanskje vi europeere må vente på Smash Bros.. til 1.kvartal 2008, men så har vi også Super Paper Mario, Big Brain Academy Wii og Pokémon Battle Revolution til gode. Høsten er rimelig oppfylt med andre ord...

EDIT: Nintendo satser høyt. 35 mill. Wii i Amerika innen 2012.