Nintendo Revolution controller

Nintendo Revolution kontrollene er blitt registrert i det Amerikanske patent byrået.

Kontrollens gyroskopiske funksjon er beskrivet slik. a tilt sensor provided on the housing, a viewpoint coordinates determination mechanism for determining viewpoint coordinates in accordance with an output value of the tilt sensor.

Noe som vil si at controllen vil merke hvordan du beveger den.
Kontrollen vil også ha en LCD skjerm som vil være trykkfølsom. The handheld game device includes a rectangular housing. The housing has the liquid crystal display

En d-pad og start og select knappen vil bli på venstre side av kontrollen. A og B knappen vil være på høyre side av kontrollen. R og L knappen vil vis nødvendig våre på øvre del av kontrollen. Patentet sier ingenting om noen analog stikke.

Kontrollen har egen CPU ,RAM og video RAM. Kontrollen vil være kraftig nok til å kjøre grafiske rutiner og mini - games på LCD skjermen. Kontrollen vil også ha en cartridge slot som gir spilleren mulighet til å til å skifte cartridge. Som et memory card eller noe som trengs for å laste ned gamle klassikere. ( E-card reader anyone). Disse detaljene er ikke blitt bekreftet av Nintendo.

Kilde: http://www.cube-europe.com/news.php?nid=7959

Høres ut som en DS uten øvre skjerm egentlig...

Lodin

Der Waaaah
Opprinnelig skrevet av gamesnipe@24.06.2005, 21.26
Kontrollen vil også ha en LCD skjerm som vil være trykkfølsom. The handheld game device includes a rectangular housing. The housing has the liquid crystal display
236016​
Det betyr jo ikke nødvendigvis at den er trykkfølsom da, bare at det er en skjerm i kontrollen.

Opprinnelig skrevet av gamesnipe+-->QUOTE(gamesnipe)
Disse detaljene er blitt bekreftet av Nintendo.[/b]
<!--QuoteBegin-Cube Europe

Nintendo has yet to confirm that the details of this patent are in fact the real deal.
Nintendo har fortsatt til gode å bekrefte. Med andre ord, de har ikke bekreftet. Med mindre jeg har misforstått noe.

Opprinnelig skrevet av Riku+24.06.2005, 23.27-->
Opprinnelig skrevet av gamesnipe@
Disse detaljene er blitt bekreftet av Nintendo.
<!--QuoteBegin-Cube Europe
Nintendo has yet to confirm that the details of this patent are in fact the real deal.
Nintendo har fortsatt til gode å bekrefte. Med andre ord, de har ikke bekreftet. Med mindre jeg har misforstått noe.
236031​
[/b]
hmm tidligere sto det at de hadde bekreftet det. De må ha updater artikkelen

Det står at skjermen er trykk følsom øverst på artikkelen. http://www.cube-europe.com/news.php?nid=7959

Opprinnelig skrevet av Kilik@25.06.2005, 00.25
Dette høres ikke ut som en kontroll. Det at patenten bruker ordene "Game system" tyder vel på at dette heller er en GameBoy-variant. Det at tilt-funksjon skal erstatte analogstikke, høres litt tvilsmomt ut...

Dessuten er patenten registrert i 2003:

http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?...1+AND+nintendo)
236047​
Vis det er denne delen av patentet du peker til "the game system allows the player to feel as if the three-dimensional game space is tilted in accordance with a tilt of a game device, etc., with a minimal processing burden" så ville jeg tolket det slik: Revolution lar spilleren føle at man beveger spillet med kontrollen.

Kan godt hende det var et patent fra 2003. Det bare et rykte og er ikke bekreftet av Nintendo.

Kilik

Lokal moderator
Ok, har gravd litt dypere i patentdokumentet og ser ut til at jeg tar feil:

"FIG. 1 is an external view of a game system 30 of an embodiment of the present invention. The game system 30 includes a game device 40, a DVD-ROM 50, a memory card 60, and a game system 14 (including a handheld game device 10) shown in FIG. 2. Note that the memory card 60 is used selectively.

The DVD-ROM 50 and the memory card 60 can be removably mounted on and inserted into the game device 40, respectively. The game system 14 is connected to the game device 40 by a communication cable 70a, and a communication cable 70b connected to the game device 40 is connected to a television 80. The game device 40 has a plurality of connectors for connecting the game system 14 or a controller (not shown), and the game system 14 is connected to any one of the plurality of connectors. Note that communication between the game system 14 and the game device 40 may be performed wirelessly in place of the communication cable."

Det at DVD-ROM og TV nevnes, tyder vel på at det ikke er en Gameboy likevel...

Mulig dette er fullstendig helbom, men kan det rett og slett være en GBA koblet til en GC med spillet Kirby: Tilt'n rumble i seg? Det spillet hadde sånn Gyro-dingseboms innebygd, og det skulle så vidt jeg vet komme et Marble-madness lignende spill til GC hvor en styrte ved hjelp av en GBA med det spillet gjennom GBA-GC-kabelen.

Den beskrivelsen i første post minnet jo ganske om en GBA.

Somsagt så er jeg mest sannsynelig totalt på villspor...

Okay, jeg har ingen tro på at dette kan være en kontroll. For det første: Hvis kontrollen skal ha egen skjerm, CPU, RAM og tilt sensor, ville ikke det gjøre den forferdelig dyr? Og for det andre: Det høres ikke akkurat ut til at dette beistet kommer til å kreve lite strøm, og kontrollen skal være trådløs?

Kilik

Lokal moderator
Se hva jeg fant på patentsiden:

(må ha TIFF-leser installert for å få opp bildene)

Etter å ha sett gjennom flere bilder, ser det ut til at patenten ikke beskriver annet enn tilt-teknologi for et spill som som bruker GBA/GC-kompabilitet...

Opprinnelig skrevet av Shigsy@25.06.2005, 01.00
Okay, jeg har ingen tro på at dette kan være en kontroll.  For det første: Hvis kontrollen skal ha egen skjerm, CPU, RAM og tilt sensor, ville ikke det gjøre den forferdelig dyr? Og for det andre: Det høres ikke akkurat ut til at dette beistet kommer til å kreve lite strøm, og kontrollen skal være trådløs?
236055​
Mye mulig. Men husk at DS har 2 skjermer og 2 cpu med en batteri tid på opp til 9 timer. Da er det jo fullt mulig at kontrollen kan være trådløs.

Vet det høres ut som at jeg tror på dette fullt ut men prøver bare å legge inn noen argumenter for en eventuell kontroll som denne.

Opprinnelig skrevet av Kilik+25.06.2005, 01.21-->
<!--QuoteBegin-Morbo
@25.06.2005, 01.15
Kilik: Slik jeg fåreslo, altså?
236061​
Jepp.

Flere bilder:

1
2
3
236062​
[/b]
Jepp var GBA Link up GC

With all the Revolution gossip on the internet caused by sites jumping at news for the rush of hits, more speculation has been caused by a patent regarding gyroscopic and details on a potential screens and such.

"It's the controller, it's the controller" come a wave of sites reporting the same news with different words. Potentially at a skim, it certainly could have a fraction of truth, but unfortunately for the sites jumping at the headlines, the patent was indeed filed over two years ago.

On the other hand, Nintendo could have been exploring and developing the Revolutionary aspects of the next console from such an early time, but alas it's not official confirmation of, well, anything. The proposed patent can be viewed here.

The details mentioned, such as gyroscopic tilt technology and LCD technology relate more so to the GameBoy Advance functionality than anything Revolution wise. Sources from Nintendo, such as Iwata and Miyamoto already confirmed the controller wouldn't have a screen also.

KILDE: www.cubed3.com