Nintendo Revolution

Syns det har vært litt døft på "Gamecube" delen av forumet, så jeg lager en topic.

Enkelt og greit, hva vil du ha i den nye Nintendo konsollen?

Jeg håper den vil få nettverks muligheter og de burde for fasan lage et Pokèmon MMOPRG. Uansett, hva ønsker du?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Trådløs tilkobling med DS. Litt større analogstikker. To ekstra knapper. Innebygd bredbåndsmodem.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
"Feel The Magic: Revolution-edition". For ultimate pleasure. =D

Trådløs tilkobling med DS. Større C-stick. To ekstra knapper (og en bedre Z-knapp, om den må være der). Innebygd bredbåndsmodem, samt et skikkelig online-opplegg ... Noe à la «XBox Live». Og et Pokémon-MMORPG, samt en rekke online-spill fra Nintendo: «Animal Crossing Online», «Super Smash Bros. Online», «1080 Online», «Mario Kart Online», «F-Zero Online» etc.

Ellers ønsker jeg en rekke innovative løsninger som kan bedre spillopplevelsen. Hva nå det skulle være ...

Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@10.01.2005, 23.07
online-spill fra Nintendo: «Animal Crossing Online», «Super Smash Bros. Online», «1080 Online», «Mario Kart Online», «F-Zero Online» etc.
161687​
Kunne ikke vært mer enig!
Ellers kunne jeg tenkt meg noe som revolusjonerer måten vi spiller på. Hva det blir, kan Nintendo finne opp.

Kilik

Lokal moderator
Jeg vil ha Virtual Boy 2:

Men mer enn to farger denne gangen da...

Tja, til spill så vil jeg bare har fortsettelser fra orginaler som Zelda og diverse Mario spill, og et Eternal Darkness 2 hadde heller ikke vert så værst.
Jeg tenker mer på det tekniske.
Her ville kanskje en dual core prosessor gjort seg, samt et kraftig PCI Ekspress kort. Kontrollere burde være sånn noenlunde like som de har vert til GCen, men litt kunne ha blitt endret på, som c-sticka og z-knappen.

PS: Innlegg 1000! :trollmann:

Jeg vil ha bakoverkompatibilitet med GC, samt muligheten til å bruke gc kontrollen til alle gc spill, og evt. revelution spill, med mindre de planlegger en trykkfølsom mekanisme på den da.

Jeg vil egentlig bare ha en maskin med masse bra spill. Det er vel alt jeg forventer av en maskin jeg måtte vurdere å anskaffe meg. Verken mer eller mindre.

Novastrum

Feminist-elitist
Shigeru er til venstre. Jeg bør vite det. Han hjemsøker meg i mine mareritt om Mario Party.

Forresten:

"paradigme-skifte" er store ord å ta i bruk, da blir fallhøyden stor.

Det er en ting som har slått meg flere ganger; nintendo snakker hele tiden om denne revolusjonen de skal komme med. Men vil folket ha revolusjon? Spillindustrien generelt spiller helst på trygge kort. Man lager for eksempel heller enn oppfølger enn å pårøve noe helt nytt. Det er jo en grunn til det, gamerne liker helst det trygge og kjente. Ser vi på nyvinninger på denne generasjon spill konsoller, har vi først og fremst eye-toy, pluss en tromme og noen dansematter. Dette kan jo være morsomt, men de applerer ikke noe særlig til selve hardcore gamere. På den måten var det svært lurt å innføre eye-toy, da den fikk folk som vanligvis ikke vil kjøpe konsoll til å kjøpe ps2.
Det som bekymrer meg litt nå er at det ser ut som hele konsollen til nintendo kommer til å bygge på noe helt fundamentalt nytt. I tillegg kan vi garantere at de spillenen nintendo lager selv, som alltid blir de beste spillene på konsollen, vil selfølgelig utnytte alle de nye funksjonen til fulle. Men så til poenget, hva om det slår feil. At gamerne heller går til det trygge og kjente og velger en ps3 eller xbox next. Tåler nintendo å henge bakpå i enda en generasjon?
Det kan hende jeg overdriver, og jeg er egentlig svært spent på hva nintendo finner på, men jeg kommer ikke utenom denne bekymringen.

D

Doctor Downs

Gjest
Jeg vil ha DVD-avspilling, Innebygd 120GB HDD (eller større), like gode kontroller som GC eller bedre, trådløse kontroller med vibrasjon og "docking station", innebygd nettverksadapter og online gaming uten Live-lignende abonnementtjeneste, mulighet for å spille GC-spill, lengre ledninger på kontrollene (hvis det blir ledninger i det hele tatt) og Dolby 5.1- og DTS-støtte (som faktisk tas i bruk i spilla).

Så lenge «Nintendo Revolution» også inkluderer en forbedret versjon av GameCube med vanlig pad, innebygd bredbånd og noe lignende «XBox Live», så har jeg tro på at Nintendo kan gjøre det bra med «Nintendo Revolution». Men de kan ikke bare ha denne revolusjonerende funksjonen ... I hvert fall ikke hvis den er veldig sær. De bør ha en valgmulighet for utviklerene slik at EA fortsatt kan pøse på med lisensierte spilltitler med oppgraderte lisenser og bedre grafikk sånn at konsollen fortsatt blir av interesse for mannen i gata.

Med Nintendo DS gir Nintendo utviklerene et valg. De kan velge å bruke én eller to skjermer. De kan velge å bruke mikrofonen eller ikke. De kan velge om de vil bruke touch screen, vanlig kontroll-oppsett eller kanskje begge deler.

Så lenge Nintendo gjør funksjonen til et valg, så har jeg stor tro på at dette vil selge. Hvis ikke må jeg si meg litt skeptisk ...

Men Nintendo DS selger ... Selv om det blir feil å sammenligne, da DS strengt tatt er en ny GameBoy - en maskin som har monopol på det håndholdte markedet.