"paradigme-skifte" er store ord å ta i bruk, da blir fallhøyden stor.
Det er en ting som har slått meg flere ganger; nintendo snakker hele tiden om denne revolusjonen de skal komme med. Men vil folket ha revolusjon? Spillindustrien generelt spiller helst på trygge kort. Man lager for eksempel heller enn oppfølger enn å pårøve noe helt nytt. Det er jo en grunn til det, gamerne liker helst det trygge og kjente. Ser vi på nyvinninger på denne generasjon spill konsoller, har vi først og fremst eye-toy, pluss en tromme og noen dansematter. Dette kan jo være morsomt, men de applerer ikke noe særlig til selve hardcore gamere. På den måten var det svært lurt å innføre eye-toy, da den fikk folk som vanligvis ikke vil kjøpe konsoll til å kjøpe ps2.
Det som bekymrer meg litt nå er at det ser ut som hele konsollen til nintendo kommer til å bygge på noe helt fundamentalt nytt. I tillegg kan vi garantere at de spillenen nintendo lager selv, som alltid blir de beste spillene på konsollen, vil selfølgelig utnytte alle de nye funksjonen til fulle. Men så til poenget, hva om det slår feil. At gamerne heller går til det trygge og kjente og velger en ps3 eller xbox next. Tåler nintendo å henge bakpå i enda en generasjon?
Det kan hende jeg overdriver, og jeg er egentlig svært spent på hva nintendo finner på, men jeg kommer ikke utenom denne bekymringen.