Nintendo Revolution

Opprinnelig skrevet av Kilik@05.02.2005, 18.31
Ken Toyota, Nintendo PR:

"E3 will be the starting point for the Revolution. [We haven't decided] whether we will show the real machine, videos, or unveil the concept. ... We want to receive some level of evaluation, but releasing too much information is also another issue. We don't have the slightest intention of making a machine that follows the same path as conventional game hardware. Right now, we are thinking of how we can accurately convey to people at E3 the different path that the Revolution will take and how it will change the way that games will be enjoyed".
173527​
Huff, det likte jeg ikke. Hadde håpet på at Nintendo ville leggge alle kort på bordet på årets E3-messe. Kan dette være et tegn på at Revolution fortsatt har et stykke igjen før den er ferdig? Nintendo bør klare å få ut Revolution omtrent samtidig med Sonys lansering av PS3, hvis ikke kan konkurrentenes forsprang bli i største laget.

Opprinnelig skrevet av Shigsy+05.02.2005, 19.16-->
<!--QuoteBegin-Kilik
@05.02.2005, 18.31
Ken Toyota, Nintendo PR:

"E3 will be the starting point for the Revolution. [We haven't decided] whether we will show the real machine, videos, or unveil the concept. ... We want to receive some level of evaluation, but releasing too much information is also another issue. We don't have the slightest intention of making a machine that follows the same path as conventional game hardware. Right now, we are thinking of how we can accurately convey to people at E3 the different path that the Revolution will take and how it will change the way that games will be enjoyed".
173527​
Huff, det likte jeg ikke. Hadde håpet på at Nintendo ville leggge alle kort på bordet på årets E3-messe. Kan dette være et tegn på at Revolution fortsatt har et stykke igjen før den er ferdig? Nintendo bør klare å få ut Revolution omtrent samtidig med Sonys lansering av PS3, hvis ikke kan konkurrentenes forsprang bli i største laget.
173545​
[/b]

Nintendo holderkjeft!
Det skal overaske alle fan. :)

Håper Nintendo tenker mer enn dagens konsoll. :tommelopp:

K999

Keystone State Of Mind
Hei

jeg er enig at nintendo vil falle viss ikke de finner på noe lurt, og det litt raskt. jeg ønsker bredbånds muligheter, trådløs kontroller som fast, mario rpg, bedre grafikk og raskere motor i hele greia.

her pøser vi på med originale idèer som sikkert kommer til å revolusjonere bransjen... Er det forresten bare jeg som er lei av at så ufattelig mange spår Nintendo sin dommedag?

Anyways... Iwata bekreftet under sin tale på GDC at Revolution vil være bakoverkompitabel med Gamecube, altså vil den ikke være så "spesiell" at en ikke kan lage spill slik vi kjenner til dem i dag på den. Hologram eller VR blir det vel heller ikke.

Lodin

Der Waaaah
Klipper og limer fra det vanlige stedet:
magiccarpet came out of the closet to say:
And away we go

This information is from N-Sider

"Supposedly Nintendo has two sets of benchmark specifications they're working with, and one will be chosen when they are closer to actual development. We'll talk about both in the analysis.

System 1:

* 2.7 Ghz PowerPC G5 Processor
* 512 Megs total Ram (128 for video, 64 for sound)
* 600 Mhz graphics chip

System 2:

* Dual 1.8 Ghz IBM G5 PowerPC processors
* 256 Megs DDR Main memory (64 dedicated to sound, using a 7.1 sound system at 196 Khz)
* 128 Megs GDDR3 Video memory
* 500 Mhz graphics chip (ATI developed, 16 Pixel Pipe, 220 Million transistors)

Shared Information:

* Built in 15 Gigabyte harddrive
* Blue-laser disk technology
* Potential DVD playback
* Case design philosophy more like the N64, less like the GameCube"
Jeg ble litt våt av å lese det.

Bortsett ifra den siste setninga så sa det der meg omtrent ingenting. Er dette noe som kan måle seg imot PS3 og Xbox 360 mon tro?

Xbox next skulle vist ha en 3.0 Ghz PowerPC G5 Processor, men 'bare' 256 mb ram.

Opprinnelig skrevet av Lodin@14.03.2005, 13.21
Klipper og limer fra det vanlige stedet:
magiccarpet came out of the closet to say:
And away we go

This information is from N-Sider

"Supposedly Nintendo has two sets of benchmark specifications they're working with, and one will be chosen when they are closer to actual development. We'll talk about both in the analysis.

System 1:

* 2.7 Ghz PowerPC G5 Processor
* 512 Megs total Ram (128 for video, 64 for sound)
* 600 Mhz graphics chip

System 2:

* Dual 1.8 Ghz IBM G5 PowerPC processors
* 256 Megs DDR Main memory (64 dedicated to sound, using a 7.1 sound system at 196 Khz)
* 128 Megs GDDR3 Video memory
* 500 Mhz graphics chip (ATI developed, 16 Pixel Pipe, 220 Million transistors)

Shared Information:

* Built in 15 Gigabyte harddrive
* Blue-laser disk technology
* Potential DVD playback
* Case design philosophy more like the N64, less like the GameCube"
Jeg ble litt våt av å lese det.
189759​
Det der er veldig gammelt. Mener jeg har sett nøyaktig den samme spekulasjonen for en måned eller to siden, men mulig jeg tar feil. Det er så mange spekulasjoner ute og går nå.

vil bare ha en god konsoll som har spill som virkelig kan fengsle meg. og håper nintendo klarer å markedsføre mer slik at det ikke bare er spesielt interreserte som vet at det har kommet f.eks et nytt f-zero spill

Opprinnelig skrevet av Aperatt@14.03.2005, 15.27
Xbox next skulle vist ha en 3.0 Ghz PowerPC G5 Processor, men 'bare' 256 mb ram.
189828​

Hvis du tenker på at den nåverende (store stygge, syntes jeg) Xbox'en "bare" har 64mb ram så benytter nok spill konsoller hardwaren litt bedre ;)

Det var derfor jeg skrev "bare". Siden xbox'en klarer seg så bra med 64 mb RAM er ikke 256 mb RAM noe indikasjon på at xbox 2 kommer til å bli en sinke. Om ikke MS lager et OS til den som krever litt :tommelned:

Det var spennende lesestoff! Dette her digget jeg:

"Few other details regarding Revolution's online functionality are known, but we can infer at least one important bit based on information announced about the nature of wireless play for DS. Nintendo announced that Wi-Fi gaming on DS would be free. In stark contrast to Microsoft's Xbox Live service, the Big N will not charge any fee for gamers to go online through its infrastructure. The same could be true for Revolution's wireless play."

Om dette er sant, holder det omtrent for meg. :tommelopp:

men men... det sto jo ingenting om innebygd vannpipe der... :usikker:
da får jeg bare håpe at Sony og Microsoft tar til seg litt vett og mekker en "hookah" versjon :tommelopp: