Jeg tviler på at de vil gå i den rettningen å forbedre alt de har gjort til nå. Ettersom nyhetene og ryktene baller på seg virker det nok som nintendo vil ta fatt på et nytt konsept ja. Dette kan og vil bli skremmende for Nintendos framtid, men bare tiden kan vise hvilken vei på statestikken salget vil gå denne gangen.
Angående Online-play tror jeg nok ikke at Nintendo selv vil stå for det, de er flinkest til gode eksklusive SP titler og partygames, og er nok fortsatt like usikker på Nintendo-Online som de var med Gamecuben. Selvfølgelig hadde det vært morro om de endelig hadde tatt fatt på mr.www. Men dette, som så mye annet kan bare tiden vise.
Så over til hva jeg ønsker meg: Ettersom det blir gratis med wi-fi til DS, er det vel ikke så ut i natta at det kommer til å bli gratis evt. billig og være online med Revolution. Jeg ville i allefall satsa på online gaming med Revolution, uansett om jeg måtte vrenge litt på lommeboka for å oppnå det. Så lenge der kommer mange gode online titler. Og at Nintendo er litt mer sikre på seg selv denne gangen.
Jeg kan selvfølgelig si at jeg ønsker en oppgradering av Gamecube stikka og at Revolution kan spille av dvd og slikt. Men så har det seg slik at jeg har en dvd stående rett over gamecuben, som antagligvis vil bli skøvet til side og erstattet med Revolution senere. Så jeg ser egentlig ikke noe nytte i dvd på en konsoll, det ville bare økt prisen enda mer. Dessuten er ikke dvd spilleren i ps2 eller xbox av høyeste kvalitet heller. Og de fleste jeg kjenner som har ps2 har en dvd i tillegg, simpelten fordi den er litt mer...dvd ^_^
Som tidligere nevnt hadde det vært suverent om Nintendo kom med noen nye store spillsatsinger, ettersom det begynner å bli lite melk igjen i kyrne. Nintendo må også ta seg sammen når det gjelder 3rd-party lisensene. En av hovedgrunnene til at GC solgte dårligere enn man hadde trodd er at masse av 3rd-party spilla kun kommer til ps2 og xbox, noe som gjør at GC-spillhylla i butikken er betydlig mindre enn ps2 og xbox. Noe så altfor mange spillere gjør feil er å velge konsoll etter kvantitet og ikke kvalitet. Også kommer den aldrisågamle kulfaktoren inn i bildet som er blitt diskutert før. Ettersom Cuben har fått et barnslig rykte over seg er det "kulere" å eie en ps2 eller en xbox. :cool2: Xboxen har jo også en av tidenes mest uorginale konsollnavn. X Boks er noe en av mine 10-14 år gammle fettere kunne funnet på. xbox er vel også minst inovativ av alle 3, men jeg skulle ikke snakke om xbox så jeg runder av innlegget her... :svette:
Ble litt rotete, men jeg er trøtt og tar mest sannsynlig kveld nå, kan gå over evt. grammatiske feiler i morgen. :zzz: