Nintendo | Rollespill

Ja, jeg tenkte at siden det er så få rollespill til Nintendo her i Europa så kunne jeg like godt opprette ett eget tema for det.

BatenKaitos | GameCube

Hihi, jeg har den allerede. Dæven, så sykt deilig det er å høre japansk samtidig som man leser den (selvom jeg bare forstår 0,00001% av det som står der). Og battlesystemet er bare helt vidunderlig fantastisk. Må også si at sykt artig måte å level up på. Etter å ha sanket ett visst antall exp. (jeg har ennå ikke funnet når det er tid for det) så fær man inni ett blått lagre-sak og snakker med prestinnen i den "underjordiske/overnaturlige" tempelet. Haha, så artig.

Og, blondina i gjengen er jo ekstemt søt, da. Åh, gud for noen fantastiske skapere (tri-Crescendo og ...). Tenk å lage ett så vakkert vesen.

Musikken er jo heller ikke så værst. Enkelte musikkstykker blir fort ganske så irriterende (kanskje det er den berømmelige MIDI-formatet), mens enkelte er bare stryk av det geniale.

Til å begynne med kan man bare velge to kort til å angripe med om gangen og etter det er tid til å velge defansive kort for å beskytte seg. Enkelte ganger e' man dæven døtte meg nødt te å forte seg med ett nytt defansiv kort for å rekke å guarde seg.

Spillet kommer i to discer. Og innpakningen er en fin liten sak. En stor boks som holder to små ordinære japanske pakker.

Hmm.. Noen som har oversikt over hva slags spill til nintendo som virkelig kan kalles RPG? :ehm...: Jeg kjøpte meg FF:CC med store forventninger og bankende hjert men må si jeg ble litt skuffet... Mer Zelda enn FF synes nå jeg.... <_<
Eternal Darkness kan vel ikke akkurat kalles for RPG det heller?! Også lurer jeg jo på når ToS kommer..hehe... Hadde nesten gitt opp på den utgivelsen jeg, men det kommer visst alikevel :D Også er vel Harvest Moon et RPG? :confused: ........

HarvestMoon er vel mer ett bondegårds-simulator.

Jeg kan liste opp de som fins til GameCube:

EvolutionWorld
SkiesOfArcadia
TalesOfSymphonia
BatenKaitos
Edit: PokéMonColosseum (Story-mode)

Og det eneste andre som kommer er PaperMario2 og det er mer action i de omgangsbaserte kampene.

Også har man GBA-RPG'ene:

BreathOfFire
BreathOfFireII
GoldenSun
GoldenSun:TheLostAge
PhantasyStarCollection (tre i en cartridge)
Lufia:TheRuinsOfLore
LunarLegends
Edit:PokéMonRuby&Sapphire

Edit:Også har man GB-RPG'ene:

PokéMonBlue, Red, Yellow, Silver, Gold&Crystal

Opprinnelig skrevet av heatjoam@07.06.2004, 17.33

EvolutionWorld
SkiesOfArcadia
TalesOfSymphonia
BatenKaitos

Hmm... Kunne du fortalt litt om de spillene? Kanskje gitt noen linker som handler om de...

Bra RPG = Skies Of Arcadia.

Grafikken er langt ifra den beste ,men spillet er veldig veldig artig.... tradisjonelt RPG på det beste.

Opprinnelig skrevet av merlin03+07.06.2004, 20.21-->
<!--QuoteBegin-heatjoam
@07.06.2004, 17.33

EvolutionWorld
SkiesOfArcadia
TalesOfSymphonia
BatenKaitos

Hmm... Kunne du fortalt litt om de spillene? Kanskje gitt noen linker som handler om de... [/b]
Google

:kos:

Jeg kan vel alltids fortelle litt om Skies of Arcadia Legends.

Skies of Arcadia er som Vipex sa et veldig tradisjonelt og bra RPG. Jeg skal ikke spoile historien, men jeg kan jo fotelle at man følger luft-piraten Vyse og vennene hans (gid for en klisje). De flyr rundt i verdenen, Arcadia, på flygende båter.

Spillet har det meste som gør et bra RPG skal ha, foreksempel et bra kamp-system. Jeg må medgi at jeg ikke helt likte kamp-systemet med en gang, men etter hvert som jeg ble vant til det synes jeg det var veldig moro.

Det er også en god del bra musikk. Det som er dårlig er grafikken, men om man ikke bryr seg så alt for mye om grafikk, tror jeg dette er et bra spill for de fleste RPG-fans. Grafikken er uansett ikke så dårlig. Spillet er egentlig laget for Dreamcast, men GC-versjonen har gjennomgått en liten overhaling.

Her kan du lese en anmeldelse av spillet.

Ble litt teit skrevet det her, men jeg satser på at det er forståelig :svette: